1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat noemen ze marketing en hij had toen deels gelijk. Toen was 1080p op de 360 nog niet enabled en en dat een verschil waar Sony gretig gebruikt heeft van gemaakt. Het is niet alsof hij zegt dat elke game in 1080p ging zijn... .
     
  2. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Sony impliceert het natuurlijk wel met zulke opmerkingen. En wat ik er vervelend aan vind, is dat grote massas mensen voor dit soort praatjes valt. Sony's marketing komt mij altijd over als arrogant en dubieus. Met als totaal dieptepunt de renders voor Killzone 2 eerst afdoen als in-game en later "indicatief voor het echte spel". Met dat truukje hebben ze het bij mij helemaal verbruid. met zo'n campagne hebben ze de Dreamcast ook al de grond in getrapt en gelukkig is het met de 360 niet gelukt. Vast heel effectieve marketing maar wat mij betreft laag bij de gronds.

    Anyhoo, ik zit de laatste tijd steeds te twijfelen of ik niet een PS3 moet halen want ik wil wel overstappen naar Blu-ray films. En dan lees ik het nieuws dat MS misschien in de herfst met een revisie komt die Blu-ray aan boord heeft...
     
  3. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft leuk zulke discussie`s ;)

    Het is idd goed te zien dat de PS3 versie een lagere reso heeft dan de 360. Echter is het bij de PS3 versie weer zo dat er meer auto`s en voetgangers zijn. Bij de PS3 versie heb je nagenoeg geen laadtijden. Het is lood om oud ijzer.

    Tis echter wel frappant dat PSN de grote boosdoener blijkt te zijn van de problemen van GTA4 op de PS3. Vastlopers, beeld freezed soms een paar seconde, etc. Dit kan redelijk eenvoudig voorkomen worden door niet ingelogd te zijn in het PSN-netwerk. En dat begint toch wel zorgwekkend te worden. Het blijft behelpen met dat PSN. Als je niet beter weet haal je mss je schouders er voor op maar als je beide systemen hebt kan je geen andere conclusie trekken dan dat het PSN netwerk inferieur is aan het XBL. Ik heb bijvoorbeeld de PS3 versie gekocht van GTA4 omdat 5 vrienden hem gingen halen voor de PS3 en 2 voor de 360. Nu hebben al drie van die vrienden problemen met GTA4 en die kunnen wel zonder problemen GTA4 spelen als ze niet ingelogd zijn op het PSN netwerk. Go figure!
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat mensen dit nog steeds niet willen geloven. De playstation 3 launch stond in eerste instantie gepland tegen de x360 launch. De inhoud van de ps3 was al ongeveer een half jaar voor de lancering van de x360 bekend, hetzelfde geld voor de x360. Het ontwikkelen van de cell was al afgerond en hoefde alleen getweakt te worden (zodat het productieproces minder zou kosten i.v.m. hoog uitvalpercentage van de celletjes).

    In feite kreeg je bij de launch van de ps3 een achterhaald stuk hardware aangezien het al een jaar oude technologie was die eigenlijk een jaar eerder had uit moeten komen. Toen de cell gereed werd gemaakt voor in de ps3 productie, waren AMD en Intel en (IBM)al bijna even ver met ontwikkelen van gelijkmatige hardware (powerpc), die dus in de x360 zit. Al met al, beide consoles komen uit dezelfde hardware periode, en beide verschillen dus amper qua pure kracht, al heeft de een dikkere armen en de ander een 6-pack.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ken het probleem. Ik kan alleen maar GTA spelen als ik mijn netwerk uitzet. Lekkere actie Sony. PSN neemt alleen maar stappen terug met hun brakke store, brakke beta's, brakke releasedate, gare home en nu weer deze actie.

    |:-
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Brakke beta's zoals die van MGO staan vrijwel los van PSN, dat ligt toch echt bij Konami. Met de store heb ik verders ook geen problemen, draait allemaal als een zonnetje. :eek: In de week van 15 april duurde het relatief lang voordat alle afbeeldingen waren geladen, maar dat was volgens mij vrij snel opgelost. In GTA worden je statistieken continu geupload naar de servers van Rockstar, wat dus niet helemaal lekker lijkt te werken (ikzelf heb er overigens nog geen problemen mee ondervonden). Door niet in te loggen op PSN kun je ook geen verbinding maken met de Rockstar servers die blijkbaar voor problemen zorgen. :)
     
  7. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon een stomme zet geweest van Sony om het aan de ontwikkelaars over te laten. Zorgt voor verwarring, om nog maar te zwijgen over het feit dat eigenlijk elke ontwikkelaar het wiel steeds maar weer opnieuw moet uitvinden. PSN was veel beter geweest als Sony, net zoals MS, de regie strak in handen had. Dit soort gehannes zal je dus altijd blijven houden op het PSN zolang de ontwikkelaars hetzelf moeten regelen.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Arjan: het interesseert mij als gebruiker niet waar het aan de achterkant aan ligt. Spelen via internet en alle andere opties gebeuren via psn. Psn werkt op zijn best gezegd matig (ingame XMB nog geeneens genoemd en bijvoorbeeld de CoD4 patch die regio-gereleased werd). PSN is van Sony want dat zie ik als user op het apperaat staan. Dus voor mij moet Sony zijn shizzle gewoon op orde krijgen.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ehm in mijn ogen ligt dit echt aan Sony. Voor dat een uitgever een beta of demo on-line mag zetten van Microsoft moet deze uitgebreid getest zijn. Mocht er problemen zijn dan wordt deze er afgehaald en zo snel mogelijk weer op Marketplace gezet. Dat heet service, waar ik als klant graag voor betaal. Dit had Sony ook moeten doen. Nu laten ze de uitgevers maar wat aan modderen
     
  10. zwetje

    zwetje Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em op 360 en op ps3 gespeelt.
    Je ziet duidelijk verschil.
    360 Scherper beeld, wat minder voetganger.
    Ps3 Meer blur(rook effecten zijn daardoor wel mooier), meer voetgangers.

    Of terwijl, voor de kwaliteit 360, en voor gamepl3h ps3.
    maar persoonlijk als je geen van bijde consoles heb, en je wilt gta op 1 van die,
    koop dan een 360, die voetgangers merk je toch niet van, en de 360 versie ziet er wat realistiser er uit.
     
  11. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem dus uiteindelijk toch maar voor de PS3 gehaald. Meer vrienden van mij hadden hem voor de PS3 dus vanuit multiplayer opzicht dan toch voor de PS3 gegaan. Maarja, 3 van de 5 vrienden (met PS3 ) kunnen niet online omdat GTA4 dan vastloopt. Dus ja die maten van mij die de X360 hebben lachen zich helemaal ziek. Echt dom van mij, zeker omdat ik al aangaf dat XBL>PSN....
    Heb dus bij die maten van mij de X360versie gezien en dies ook nog eens mooier lol. Want je kan echt duidelijk zien dat de X360 een hogere reso draait en dat de kleuren helderder zijn. Moet wel zeggen dat de explosies weer mooier zijn op de PS3.

    Voor degene die anders beweren, check deze video en je ziet heel duidelijk dat de X360 een hogere reso draait en ook dat de kleuren helderder zijn. Om nog maar te zwijgen over het compleet wegvallen van het GetaLife gebouw bij 2:43 op de PS3. Nasty!
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @Chiem, kun je met je bon niet terug naar de winkel dan? Misschien kun je de game nog ruilen voor een 360 versie :)
     
  13. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja lol, zat ik ook al aan te denken. Ik denk dat ik gewoon de single-player uitspeel en hem dan (hopelijk) kan omruilen tegen de X360versie. Misschien via dit forum of via marktplaats.
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Even een paar screens gemaakt uit het filmpje dat Chiem postte:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heb ook even een aantal reacties gelezen op GT. Veel mensen prefereren de 360 versie, maar veel mensen zeggen ook dat het aan de instellingen van het beeld zou kunnen liggen. De verschillen zijn verder vrij klein, maar wat me wel opviel op het laatste stukje was het schokkerige beeld van die heli op de PS3 versie en inderdaad het wegvallen van een gebouw... Beetje irritant.
     
  15. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk niet dat het aan de instellingen van het beeld zou kunne liggen ik bedoel je kan de brightness wel aan passen maar dan wordt het niet scherper ofzo
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De vergelijkingsfilmpjes van GT neem ik echter niet meer serieus. Maar goed er is idd verschil maar ik betwijfel of het veel uitmaakt.

    Mijn broertje heeft hem voor de 360, ik vraag hem binnenkort wel of ie zijn versie meeneemt en ga dan vergelijkingsfoto's plaatsen. Filmpje wordt lastig want daarvoor heb ik geen hi-res camera. Kan ik het spel ook pauzeren/freezen?

    Hier trouwens de cijfers van GTA:

    http://www.psonly.nl/nieuws/15338/Verkoopcijfers_van_GTA_IV_in_Amerika_bekend/

    360 verkoopt meer, echter de attachrate van de ps3 is iets hoger. Grote winnaar is echter de Wii die zijn grotere broers erg hard uitlacht.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Damn, Halo 3 nog steeds de beste 1e launchweek :eek:
    Indrukwekkend!
    (ik tel nu natuurlijk alleen de verkopen op de 360 mee, anders is het geen eerlijke vergelijking )
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als GTA4 alleen te koop was op de 360 was die game er waarschijnlijk overheen gegaan. Het gaat erom hoe vaak een game verkocht wordt, maakt imo niet uit op hoeveel platforms.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    VgChartz! Glazenbol kijk werk ..
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar wel leuk ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina