1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIWB

    MIWB Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey ... Ik merk dat bijna iedereen voor de PS3 is en iedereen klachten heeft over de 360 ..
    Dit is een plek voor Xbox 360 fans en niet mensen die commentaar hebben op een prachtige console .. Als je zoveel commentaar heb ga je togh gewoon voor de PS3 ?
    Ik heb het nog goed met mijn 360 en er wordt ook nog gezegd dat GTA 4 niet meer goed verloopt op de Xbox .. Heb er niks van gemerkt .. Dat is dus weer een minpuntje voor de 360 En een plus punt voor de PS3 dat is juist niet goed ..!

    De 360 Rulez gewoon! (Elite dan:p)
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Geen fanboy posts maken joh! ;) haha

    Zinnen als 'voor de 360' of 'tegen de PS3' slaan gewoon nergens op en dat willen we liever niet hier. Ga gewoon voor de console die jouw voorkeur heeft en ga daarmee niet bashen op andere console's :)

    Wat betreft GTA, ik dacht juist gelezen te hebben dat de 360 versie beter verkoopt op dit moment? :)
     
  3. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja in aantallen, maar er werden er in verhouding minder verkocht. Had ergens gelezen dat 1 op 5 xbox bezitters GTA gekocht had en 3 op de 10 ps3 bezitters.
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    1 op de 5 maar? :eek:

    Dat is in elk geval niet te merken hier, haha. Dit forum kan op dit moment prima door voor een GTA IV forum ipv een algemeen Xbox forum 8)
     
  5. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik heb ook het idee, dat iedereen die een xbox of ps3 heeft ook GTA heeft gekocht.

    Maar ik zal eens even de bron voor je opzoeken.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een hoge attach rate hoeft per definitie niet altijd beter te zijn:

    bron
     
  7. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    http://www.psonly.nl/nieuws/15338/Verkoopcijfers_van_GTA_IV_in_Amerika_bekend/

    Hier is de bron, gaat trouwens over amerikaanse verkopen.

    @ Arjan.

    Nee dat hoeft zeker niet altijd beter te zijn. Ik noem als voorbeeld Motorstorm & Resistance. 2 spellen die voor de ps3 goed verkocht zijn, maar in mijn ogen komt dat wegens gebrek aan andere leuke spellen over een lange periode vanaf de launch. Ik ben dan ook benieuwd of de vervolg delen het goed gaan doen nu er meer aanbod van spellen is.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De dutchcahrts zijn weer uit :)

    All
    # VW W Titel MIJ

    1 1 GRAND THEFT AUTO 4 (X-BOX 360) TAKE 2 INTERACTIVE
    2 1 GRAND THEFT AUTO 4 (PS:cool: TAKE 2 INTERACTIVE
    3 1 WII FIT (Wii) NINTENDO
    4 1 4 MARIO KART (Wii) NINTENDO
    5 2 11 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Nintendo DS) SEGA
    6 3 20 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Wii) SEGA
    7 6 11 BRAIN TRAINING (Nintendo DS) NINTENDO
    8 5 3 MY WORD COACH/VERBETER JE WOORDENSCHAT (Nintendo DS) UBISOFT
    9 9 4 GRAN TURISMO 5 PROLOGUE (PS:cool: SONY
    10 10 11 MORE BRAIN TRAINING (Nintendo DS) NINTENDO

    GTA IV Xbox 360 versie heeft de PS3 versie verslagen
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Was ook wel apart geweest als het andersom was toch? Wii en DS domineren de charts!
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar kijk ook eens wat erbij zit. Soms is van ff lekker gamen geen sprake meer... Wii Fit (waar gaat het nog over?!) had net zo goed een nieuw Tell Sell product kunnen zijn met als gemiddelde doelgroep de vrouwen die overdag even lekker in de huiskamer kunnen klooien op dat ding. Braintraining is voor kinderen die even kunnen oefenen, of voor bejaarden die niks te doen hebben. Kan best leuk zijn hoor, ik wil alleen even mijn mening geven over deze "games", dus sorry als ik iemand voor de kop stoot. ;) Bij deze doelgroepen kan ook 'My word coach/verbeter je woordenschat' gevoegd worden.

    Als je deze non-games (imho) uit de lijst haalt, houd je 4 plekken in deze top 10 over voor andere games.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wie had laatst die fanboy filmpjes ook alweer van alle consoles (Dulle?). De groep mensen uit het filmpje van de Wii was ook pertinent de enige groep waar ik niet mee geassocieerd wilde worden (bejaarden die aan het bowlen zijn etc) :+
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja in principe zouden ze voor de Wii een aparte charts moeten maken, dit gaat namelijk nergens over. En ja ze zullen vast goed verkopen maar ik zie liever een lijst zonder de Wii, hoewel ik Mario Kart leuk vind hoor. Mario en Sonic? Wtf... vroegere rivalen spelen tegenwoordig hand in hand met elkaar. bah... geef me Sega terug! :mad:
     
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    De "consolewar" gaat in mijn ogen alleen tussen de Xbox en Playstation. Ja natuurlijk de Wii doet het goed, maar ik vind het meer een gadget. Iets wat je 1 uurtje per week speelt met een paar vrienden. (met uitzondering van de de 2-3 topgames die het heeft (Zelda, Mario).
    Maar voor de rest komen er vrij weinig echt leuke games uit op de Wii, alleen maar van die party games voor de hele familie.
     
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Zo denk ik er dus ook precies over. Mijn zusje wil erg graag een Wii, maar zelfs nadat ik heb uitgelegd dat ze misschien 2 of 3 mooie spellen voor kan krijgen die ze leuk vindt, begrijpt ze niet dat het dan eigenlijk nutteloos is om er 250 + 40 euro per spel er voor uit te geven.
    Maarja, gelukkig is zij zo'n sms-sletje en met haar uitgaven aan smsjes zal ze toch nooit geld genoeg hebben voor een Wii :9.
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ga even een kleine voorspelling doen voor komende 'games' op de Wii :cool:

    • Super Mario Kitchen

      Met dit spelletje kun je gezellig met het hele gezin leren koken! Gebruik je WiiMote om de juiste ingrediƫnten bij elkaar te voegen en gooi het lekker in de pan. Schudt de WiiMote heen- en weer om peper en zout toe te voegen en tover samen een heerlijk gerecht op tafel!

    • Wii Abs!

      *Hier wordt weer een of ander interactief bordje bij geleverd om je zitvlak op te plaatsen*

      Neem een richtpunt ergens bovenin je beeld en begin aan je sit-ups. Elke keer als je omhoog komt kun je met je WiiMote een target raken en zo elke keer je eigen score verbreken. Daarnaast werk je aan je buikspieren en blijf je lekker fit!

    • Wii are cleaning

      *Ook eventueel met interactieve schoonmaakmeuk*'

      Richt je WiiMote in de WC en draai hem als een gek in het rond! Zo zie je de virtuele WC-Eend z'n werk doen en voila, de WC is schoon en je kunt naar het volgende level; de badkamer! Leerzaam, omdat je steeds meer moeilijke plekjes weet te vinden die ook bij jou thuis van toepassing zullen zijn!

    • Even more Braintraining

      Mja, zat er dik in.

    • My baby and mii

      Pak je WiiMote en beweeg deze richting de huilende baby. Waarschijnlijk zit z'n luiertje vol! :eek: Doe de luier af en doe de schone aan. Vergeet niet de bibs goed af te vegen he!?

    • Het Super Mario Kleurplatenfestival!

      Kies een kleur en schudt je WiiMote heen- en weer. Je zult zien dat de kleurplaat langzaam gevuld wordt naar jouw eigen idee! Als bonus kun je ook je eigen kleurplaat ontwerpen! \o/

    • Rollator in de Citii

      *Met interactieve rollator*

      Ben je op leeftijd? Blijf in vorm met de Wii-Rollator. Loop in je woonkamer voorzichtig in het rond, naar de op je televisie aangegeven plekken in deze leuke Wii-stad. Ook wordt er gewoon verteld in welke richting je moet strompelen voor de mensen die nauwelijks meer kunnen zien.

      Als je ook nog bijna doof bent kun je apart een Wii-gehooraparaat kopen. Deze heeft een plaatje van Peach erop.

    • Etc.

      -_- 8)
     
  16. Shizzel

    Shizzel Guest

    :lol:

    En dat koken bestaat toch al? Volgensmij heet het Cooking Mama ofzo.
     
  17. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Er is ook een game waarbij je moet pissen in een WC, heb je een broekje waar je de wiimote in kan leggen. :lol:
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Playstation conference is net geweest.

    Source NEOGAF: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=291427

     
  19. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Killzone blijft wel uitstellen zeg!
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En nog geen woord over de DS3. Vindt het eigenlijk spijtig dat de PS3 de 360 heeft voorbijgestoken als je bekijkt hoe Sony Europa behandelt.

    EDIT: Volgens de berichtgeving van Fragland zou er een DS3 in het MGS4 pack zitten (maar ik betwijfel dat het waar is).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina