1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja, het draait imo teveel om graphics. Dat zie je ook terug in die vergelijkingsvideo's. Tuurlijk wil ik ook naar mooie plaatjes kijken, maar ik heb liever een goede AI dan een mooi beeld. (ideaal, beide!)
    Gears 2 ziet er gewoon goed uit, Killzone 2 ook. Grafisch verschil is miniem, ongeacht of je nou Gears mooier vindt of K2. Alleen vind ik tot heden de AI van K2 toch echt wel een stukje beter. En wat beinvloed gameplay nou uiteindelijk meer, mooie plaatjes of iets als AI? Zelf vind ik de AI.

    Wat betreft de link van Kevf. Ik denk dat we van beide consoles nog niet het uiterste hebben gezien. Vanuit dat oogpunt denk ik dat de 360 ook nog wel mooiere beelden kan tonen. Maar dat gaat beide kanten op.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Killzone is hopelijk dan het voorbeeld voor andere ontwikkelaars dat het dus wel mogelijk is om beide te hebben. Want had was vaak het een of het ander. En ik betrapte me erop dat ik steeds het spel ging spelen waar de A.I goed was (BIA). Wat eigenlijk een mooi spel is maar niet hoogstaand.

    Maar denken jullie dat de 360 nog meer kan dan we nu gezien hebben? Als ik veel spellen speel, zijn er vaak framedrops met grote battles en lange texture loading. Ik heb het gevoel al eigenlijk dat ze er alles uit hebben gehaald.

    Maar ik hoop het natuurlijk niet. En er is nog hoop want de laatste PS2 spellen zagen er ook super uit.
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Meestal zie je toch wel dat een succesvolle titel invloed heeft op andere spellen. Zeker als het om een concurerend platform gaat. Met een beetje mazzel pikken ontwikkelaars dus wat op van de AI van K2.
    BIA is idd ook een spel met een goede AI.

    Ik denk dat de 360 nog wel wat meer kan dan nu. Zelf ben ik wel van mening dat de 360 eerder tegen zijn limiet zal lopen dan de PS3.
    Wat betreft framedrops. Het hoeft niet perse te komen doordat de 360 tegen zijn limieten aan loopt. Het kan ook zeker komen door lousy programming. Neem Earth Defense Force bijvoorbeeld. Grafisch stelt dat geen donder voor, maar de framerate daarvan keldert ook soms flink. Goed het zijn veel vijandjes, maar die waren er ook in Dead Rising. Zeker wanneer je door de ondergrondse tunnels jezelf door honderden zombies aan het knokken was. Echter heb ik in dat spel, wat mooier en ouder is, veel minder framedrops gezien dan in EDF
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het heeft idd invloed op de concurrent, zie de reactie van MS gelijk op Killzone.

    Earth Defense Force is idd een goed voorbeeld van slechte ontwikkeling. Er komen zoveel nieuwe ontwikkelaars omdat de games markt heel erg gegroeid is dit heeft zeker positieve invloed gehad maar ook negatieve.
     
  5. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Killzone2 vind ik nogal tegenvallen. Er is meer dan 4 jaar aan die game gesleuteld en dan vind het eind eindresultaat toch tegenvallen. Ook vind ik hem niet super mooi (niet dat GoW2 nou zo geweldig is). KZ2 bewijst eens te meer dat Sony er niet handig aan heeft gedaan om de PS3 zo'n beperkte videobandbreedte te geven. Dat zie je trouwens heel duidelijk met StreetFighter IV. Daar heb je nl nogal wat doorzichtige textures en die vreten bandbreedte, die zijn op de X360 een stuk mooier/beter.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    serieus tegenvallen? Ben benieuwd welke shooter je van deze gen dan beter vindt :)

    ik heb op eurogamer een vergelijking tussen de ps3 en 360 versie van SF4 gezien, dat was echt pixelneuken tot en met om verschil te zien.
     
  7. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg nergens dat ik een shooter beter vind. Ik vind het een shooter zoals zovelen, grafisch is het niets bijzonders, de AI is wel beter dan de meeste maar KZ2 is zeker gezien de ontwikkeltijd en de zogenaamde super-rekenkracht van de PS3 voor mij een tegenvaller.

    Over SF4, ja het is idd pixelneuken maar de X360 ziet er beter uit en dat vind ik behoorlijk hilarisch :)
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, daar staat tegenover dat ik voor de PS3 versie van SFIV geen aparte controller hoef aan te schaffen om het spel fatsoenlijk te kunnen spelen.....kleinigheidjes blijf je houden ;)

    Wat betreft KZ2 ben ik het wel geheel met je eens. Het is een shooter, waarschijnlijk heb ik er inmiddels ook teveel voorbij zien komen, ik vind het ook niks bijzonders hoor.
     
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt idd dat met de orginele X360 controller SF4 zuigt. Maar dat was het punt niet. Het blijft mij verbazen hoe vaak er wordt gezegd hoeveel beter de PS3 is (qua rekenkracht en grafix) maar dat die verhalen toch vaak gebakken lucht blijken te zijn. SF4 speelt dan misschien niet lekker met de X360 controller, SF$ ziet er wel beter uit op de X360.

    Trouwens al die PS3 aanhangers die momenteel klagen over de late release van FFXIII en dat dat alleen maar zou komen door de release op de X360 omdat SE eerst de PS3 versie maakt en hem daarna overzet naar de X360, vergeten dat het enorm lastig programeren is voor de PS3 en dat daar dus het uitstel mee te maken heeft.

    Als Sony met een PS4 zou komen, wat maar zeer de vraag zal zijn omdat die economische crisis er enorm inhakt in Japan en in het bijzonder bij Sony, doen ze er verstandig aan dat ding toegankelijker te maken voor ontwikkelaars.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    De reden dat FFXIII later komt is, omdat deze lastig is om te programeren op de PS3. De Xbox 360 versie is al lang klaar :+
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren een avondje KZ2 gedaan met Oldskool...althans dat was de planning.

    Ik kom online en zie meerdere mensen het spel spelen, maar aangezien je geen chat kan starten buiten een chatroom om moet je iedereen apart een berichtje gaan sturen. Ik maak een lobby aan en begin mensen uit te nodigen..... nou ja uitnodigigen...stuk voor stuk berichtjes sturen of ze willen joinen.

    1 persoon kan het niet vinden en moet keer op keer berichtjes blijven sturen. Ondertussen ben ik per abuis het spel begonnen en wil terug naar de lobby. De hele lobby sluit af en als ik snel een nieuwe wil starten moet ik een nieuwe naam voor de lobby verzinnen...wtf! Uiteindelijk heb ik een paar bekenden in de lobby en lopen we wat rond.

    Via een andere jongen uit mijn friendslist had ik te horen gekregen dat je teams kan vormen waardoor je elkaar altijd kan horen, anders kan je elkaar alleen horen als je naast elkaar staat. Ik probeer een team te vormen maar krijg de melding dat ik daarvoor nog niet de juiste rang heb! Welke mongool heeft dat ooit bedacht.

    Ondertussen heeft de ene jongen die mij niet kon joinen een eigen lobby gemaakt en vraagt mij te joinen. Zit er een ww op de lobby! Ongelooflijk debiel systeem wat ws door het gebrek aan invites kunnen sturen (op 360 zet je de lobby op invite only) is bedacht. Resultaat: je mag IEDEREEN je ww gaan sturen.

    Echter ook hier kon ik geen teams maken en de andere mensen uit de door mij gemaakte lobby joinden ook maar niet. Het is ook onbegonnen werk om met iedereen te communiceren wat er aan de hand is.

    (360: lobby uitmaken en binnen 10 seconden de hele rits voor party en game uitnodigen)

    resultaat: uit de mp en verder met de sp.


    Het boeit eigenlijk geen hol of de ps3 grafisch nou iets meer of minder aankan, op livevlak liggen ze zoveel duizend zeemijlen achter dat ze nog lang niet aan de 360 kunnen tippen.
     
  12. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik maar denken dat Gears 2 online zuigt.... als ik dat zo lees moet ik maar weat minder gaan klagen :eek:
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bij LBP is dat ook zo traag allemaal. Het laden van levels duurt al een eeuwigheid en voordat je bij elkaar zit duurt vaak ook behoorlijk lang. Dat is wel jammer inderdaad, maar goed dat het gratis is :+
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    ²
    Vroeger was FPS mijn favorriet genre, maar de laatste jaren loop ik van geen enkele shooter meer warm. Buiten de occassionele shooter waarvan ik de eerste 5 seconden onder de indruk ben van de graphics en ik daarna een "been there, done that" gevoel heb.

    Dat heb je nu al zoveel gezegd dat je het zelf toch eens mag beginnen te gaan geloven hé :+.

    De PS3 zorgt misschien ook voor uitstel maar als je SE mag geloven is de ontwikkeling voor de 360 versie nog niet eens begonnen (of in een zeer vroeg stadium).
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Killzone 2 online zuigt op het gebied van mensen invt + chatten. Voor de rest werkt het prima.

    Had ongeveer hetzelfde probleem met kevf, zou game met vrienden maar voice-chat etc deed het gewoon niet lekker. (en niet goed)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dragonquest is de boosdoener :)

    @ Nightbringer: maar mensen inviten en chatten is 90% van een mp!
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja is ook zo, maar ik vermaakt me solo ook wel in de MP.

    Alleen vraag ik me af of het dan wel goed werkt met clan's etc...
     
  18. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt maar toch blijf ik me er over verbazen. Sinds de X360 is uitgekomen en het goed doet is het enige wat je hoort (van het PS3-kamp) wacht maar tot de PS3 uit, wacht maar tot die en die firmware uit is, wacht maar tot die en die titel uit is. Ik wacht nu al 2 jaar op titels die me uit mn stoel blazen op de PS3 maar nul nada noppes. Elke titel wordt uitgesteld of als ie dan eindelijk uit is valt ie enorm tegen. Denk aan GT5P, HAZE, MGS4 (die cutscenes HOLY! niet te spelen die game), LBP, KZ2 (want wees eerlijk KZ2 voegt niets toe aan het FPS-genre, nou vooruit de AI is best ok) en zo kan je wel een tijdje door gaan. Ik heb dan wel 2 PS3s maar die doen alleen maar dienst als mediacenter. Een maat van mij heeft er zelfs 3, ook hij gebruikt ze alleen maar als mediacenters.

    Ennuh zelfs mn broertje die een die-hard Only Sonyboy is heeft nu zelfs ee X360 gekocht, geweldig!
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Blijft toch wel apart.

     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is ook deel een kwestie van smaak. Want ik vind persoonlijk dat KZ2 zeker wel wat toevoegt. Het is de eerste FPS waar ik het echt het idee heb deel uit te maken van een groter geheel. AI is super en het geluid is ongeveevenaard.

    MGS wordt door velen toch echt ontzettend hoog gewaardeerd en het is altijd al 50-50 geweest met de cutscenes.

    Daarnaast had ik Resistance 2, Heavenly Sword, Wipeout, Flower en Uncharted toch echt niet willen missen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina