1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    *hoopt*
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb je daadwerkelijk uren(verschillende levels,...) gespeeld op mgs4? Want die game valt alles behalve tegen. En LBP blijft fun. En killzone2 is gewoon de mooiste game van het moment. Qua interactie, animatie,... komt op de 360 geen één game in de beurt. Daarbij, als ik kijk naar de games dit jaar, dan heeft ps3 ruim voorsprong. God of war, Heavy Rain, Infamous, killzone 2, Uncharted 2, en noem maar op. Maarja, Microsoft houdt nog veel achter natuurlijk. Er zullen nog wel veel vette games komen.
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk als die-hard only xboxboy heb ik een ps3 gehaald. En Werd toch wel weg geblazen van de kwaliteit van MGS 4. Veel games die de xbox mist heeft de ps3. (zie little big planet, ratchet and clank)

    Killzone 2 voegt misschien niet veel toe, maar combineert wel veel elementen. De mp is gewoon geweldig, heb het binnen 5 dagen tijd 15+ uur gespeeld :).
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Staks is het alleen weer in US zal je altijd zien. Maar hopelijk is het waar en dan kan je hem daarna nog goedkoper halen bij GH. ;)
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dan wordt het bij GH €20 voor 13 maanden?O-)
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Game valt inderdaad niet tegen, het is zelfs een van de beste en meeslepende games die ik in jaren heb gespeeld (replays van MGS1 niet meegeteld natuurlijk :+).

    Maar geef toe, buiten dat (irritant) split-screen gedoe waar één deel in cut-scène is en het andere deel je in moet gamen doet MGS4 eigenlijk niets nieuw. Ok, dat zijn pak naar het texture veranderd van wat het aanraakt kan je misschien ook nog als iets nieuws zien maar je kan het ook als een automatisering zien van de camo-functie van MGS3 (en MGS4). Voor de rest doet MGS4 gewoon hetzelfde als zijn voorgangers.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb m'n nieuwe 60GB PS3 die ik van Dixons / Sony heb terug gehad vorige maand, begin deze week voor een mooie prijs verkocht. Ding stond echt alleen maar stof te hebben. En heb inmiddels al een paar maanden een prima standalone Blu-ray speler, dus de PS3 was overbodig. Kreeg er gelukkig nog een goede prijs voor ook, net voor de aankomende prijsverlaging. ;)
     
  8. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf het toch raar vinden. De een noemt de multiplayer geweldig en de ander vindt het verschrikkelijk (vorige pagina).
     
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind echt dat er een OVERKILL aan citscene`s in zitten. Ik heb hem gespeeld tot ongeveer 65%. Het was gewoon niet meer leuk. Ik houd ervan om na een dag hardwerken "even" lekker te gamen en dat is met die game bijna onmogelijk omdat je continu bestookt wordt het CSs. En niet CSs van 5 minuten maar regelmatig met CSs van meer dan 20 minuten. Dat haalt gewoon de vaart volledige weg uit het spel. Het is al een stealth game dus de vaart is al aan de lage kant. Ik vind dan Assassins Greed veel leuker.
    Dat vindt jij. Het is ook wel een aardig spelletje maar de hype was zeker overdreven en dat wordt ook bevestigd door de verkoopcijfers. En online regent het klachten. Ik vind Banjo en Kazooy veel leuker
    Of je iets mooi vind is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind bv Wipeout echt mooier dan KZ2. En GoW2 vind ik in bepaalde opzichten mooier dan KZ2, kleurrijker enzo. Maar zoals ik al eerder aangaf is het al jaren hetzelfde liedje op de PS3, wacht maar tot die en die game uitkomt. Overigens is het helemaal nog niet zeker dat God of War 3 dit jaar komt, ga er maar vanuit dat dat 2010 wordt. Heavy Rain is waarschijnlijk weer zo'n gehypte titel die tegen gaat vallen. En Uncharted 2, gewoon een TombRaider cloon.

    Maar goed het is alleemaal erg persoonlijk natuurlijk. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat de X360 het nog steeds beter doet dan de PS3. Wie had ooit gedacht dat anno 2009 de PS3 minder consoles en minder spellen per console heeft verkocht dan de X360? De dominate posititie die Sony had is volledig verdampt en dat is erg knap van MS en Nintendo.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren en eergisteren met de oude lullen clan twee ps3 avondjes gehad. 1 avondje Killzone en 1 avondje Resistance 2. D-R-A-M-A.

    Mensen die niet konden joinen, chats die vaag werken, elkaar maar berichtjes blijven sturen met de controller, geen invites kunnen sturen en ga zo maar door.

    Oplossing voor de volgende keer: We starten een xboxliveparty nodigen alle ps3-gegadigden voor die avond daar in uit, gebruiken de party voor de chat en starten dan een ps3 game.

    Hoezo epic fail :+
     
  11. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat blijf ik ook zo raar vinden, waarom krijgt Sony het maar niet voor elkaar om het online gedeelte goed te regelen. Het mag dan gratis zijn maar je moet er ook niet aan denken om voor zo'n dienst te betalen. Ik betaal liever voor iets zodat ik er ook iets voor terug mag verwachten dan dat ik iets gratis krijg en er "niets" voor terug krijg.

    Sony heeft het deze ronde al moeilijk, met name met het online gedeelte. Dat zal de volgende ronde alleen maar erger worden. Ook denk ik dat bij de volgende ronde het accent meer zal komen te liggen om het platform toeganglijk te maken voor ontwikkelaars oftewel het eenvoudiger maken om games voor te maken en zo de ontwikkelkosten te drukken. Het is nu al een hels karwei om een spel fatsoenlijk te laten draaien op de PS3, en daarmee zijn de kosten dus hoger dan ontwikkelen voor bv de X360. Tuurlijk zullen de grafix ook mooier worden maar online en eenvoudig ontwikkelen zullen belangrijke speerpunten zijn voor de volgende generatie. Niet in het voordeel Sony.....
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Neee, nu is er geen hoop meer. Mocht er ooit een nieuwe Hitman worden gemaakt dan zal dat gemaakt worden door Square Enix lijkt mij, Hitman = IO Interactive. Zonder IO Interactive = Hitman fail, dat weet ik nu al. :'-(:'-(:'-(:'-(
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Was Hitman op de 360 dan zo'n succes?
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Hitman is nooit qua verkoop een succes geweest, maar die game is achter de GTA delen het beste wat ik heb gespeeld. Je moet er van houden, net zoals met Tomb Raider.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Welke prijsverlaging 8)
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik wel schandalig vind van MS/EPIC is de online fouten bij Gears2. Ik speel de game praktisch niet meer (of alleen de singleplayer online) maar voor zo'n AAA game had veel meer support klaar moeten staan.

    Ik twijfelde al of ik Gears2 moest kopen door de vele problemen bij deel 1 maar het blijkt dat er nog steeds zoveel fouten inzitten...
    Gemiste kans.

    Ik ga dit weekend de demo van KZ2 eens checken bij mn broer ;)
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Little big planet gaat dan nog wel redelijk goed in dat opzicht.

    @Gallardo,

    Blijft gewoon een kwestie van smaak, vind gears 2 MP eigenlijk maar niks. Terwijl ik deel 1 geweldig vond.

    Al is uncharted 2 een Tomb Raider kloon, moet er wel bij zeggen dat ie het wel beter doet dan Tomb Raider. GoW 2 vind ik juist niet mooier, door voor meer kleur te gaan hebben ze na mijn mening de game een andere (verkeerde) fibe gegeven.
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is altijd lastig voor mij om hier op te reageren, gekleurd als ik ben, maar ik vind dit echt zo'n grote onzin dat ik er toch even op reageer.

    KZ2 is by far niet de mooiste game op dit moment, maar de grootste teleurstelling qua graphics. Mind you, ik heb het niet over de game, maar over zijn graphics. Ik vind de 9,1 op gamerankings/gamecritics een prima score, wat ik er zelf ook aan zou geven, maar dat komt zeker niet door hoe het eruitziet.

    Ten eerste draait het op 720P en dat zie je tov games zoals GoW2 en CoD die wel op 1080P draaien. Dat is domweg mooier. Net als een Blue Ray mooier is dan een DVD (die ook wel 720P haalt). En dat voor het bedrijf dat ondersteuning van 2 1080P beelschermen beloofde vind ik toch opmerkelijk, na zoveel jaren development kan hun paradepaardje nog niet tippen aan de 360, laat staan aan andere PS3 games zoals MGS4.

    Maar zelfs op 720P heeft het nog problemen met framerates, pop-ups you name it. Als je dan kijkt hoe uitgewerkt de omgeving is, dan moet je eens tegen gebouwen gaan staan en kijken hoe niet uitgewerkt dat is, of tanks, heel nep allemaal. Ook de gezichten en de poppetjes zijn allemaal erg slecht uitgewerkt, bij lange na geen GoW2, zelfs geen GoW1. Ik had heel veel verwacht van de ragdoll physics, maar ook daarvan sla ik niet achterover, Niks bijzonders.

    Laat staan het verhaal, gaming is voor mij een vorm van interactieve storytelling. Geen moment heb ik me verbonden gevoeld met de hoofdrolspeler (Rico???) Terwijl Marcus Phoenix en Dom mij echt raakten en ik me echt kon vereenzelvigen met hen.

    Dan de AI. Okay, zo stupide als deel 1 zijn ze niet meer, maar om nou te zeggen dat ik me bedreigd heb gevoeld??? Uberhaupt stimuleert het spel je enorm om te rushen, terwijl ik dat juist jammer vind. Gewoon beueken en er doorheen rammen en hoppa klaar.

    Ik heb het nog niet MP gedaan, maar geloof heus dat dat een gave ervaring is. Ik heb het niet zo op PSN, geen of slecht onderling geluid, slechte connecties, etc. DAt heeft niks met KZ2 te maken, maar met de architectuur van PSN.

    Kortom een prachtig spel, maar niet de torenhoge verwachtingen inlossend die ik er van had. En al helemaal niet de demotrailer van E3 2005. Wie zegt dat ze die film bijna hebben gerealiseerd, moet zich gaan schamen voor zijn eigen leugen of nog een keer naar de details van dat filmpje kijken: druppels zweet die van gezichten afdruipen. Nou als jij in game dergelijke datils hebt gezien, ben je een knapperd. Je kunt al bijna geen eens een neus zien, laat staan monden of ogen.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ooit al eerder een Metal Gear Solid spel gespeeld? Zo ja, dan had je dat kunnen verwachten watn zo zijn die games nu éénmaal.

    Laten we het simpel houden:
    Ik draai Crysis op medium op 1080p of op high op 720p op mijn pc... high op 720p is dan toch wel pakken mooier dan medium op 1080p. De resolutie waarop een game weer geven wordt is slechts een kleine factor in de graphics van de game. Dus dat zinnetje is pure bs, gelukkig maak je het daarna iets goed in je beargumentering :+.

    Ik heb GoW2 nooit gespeeld (en zal het ook nooit doen) dus ga ik niet vergelijken maar ik heb wel de demo van KZ2 gespeeld. Buiten de gezichten en lichteffecten vond ik de graphics eigenlijk niets speciaal. Vond de muren er nog simplistisch uitzien (enigste dat ik me nog in detail herinner) en de rest was ook niet zo geweldig. Hierbij moet ik wel toegeven dat ik verwend door Crysis en is mijn zicht hierop misschien ook al wat gekleurd.
     
  20. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    betreft deeltje 1 ben ik niet met eens....daar zaten (in mijn ervaring) wat schoonheidsfoutje in maar was verder heel goed speelbaar...de gameplay in MP en map-layout vond ik erg goed.

    Gears 2 is in mijn ogen een aanfluiting ... gameplay haalt in de verste verte niet het niveau van deeltje 1.
    Wat me het meest frustreerd is eigenlijk die SUPER ZAAG die nooit afslaat, belachelijk gewoon!

    Ik blijf roepen dat BIOSHOCK de beste game deze generatie is \o/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina