1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Helemaal mee eens, had zelf hoge verwachtingen van gears 2. Maar na het spelen van de MP viel het eigenlijk best wel erg tegen.
     
  2. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. MSG4 was mn eerste en laatste MSG. Ik blijf het absurd vinden om er zoveel CSs in te stoppen. Het zou mij niet verbazen als er meer dan 10 uur aan CSs in zit.

    Het is overigens onzin om te beweren dat 1080p altijd beter en/of mooier is dan 720p
     
  3. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ben ik helemaal met je eens. BioShock was vernieuwend, spannend en had een goed verhaal. Een setting die nog nooit voorbij was gekomen deed mij ook heel veel. BioShock heb ik als een gek gespeeld en zelfs Killzone 2, die ik inmiddels een week heb liggen met pas 2-3 uur op de teller, kan dat niet waarmaken. BioShock _O_
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    aantal dingen met je eens, echter met een groot aantal dingen niet.

    Waar ik het mee eens ben is dat KZ2 tov Gears tekort schiet mbt het verhaal. De karakters van Gears zijn gedenkwaardiger, de oneliners geniaal en ze zijn sowieso qua graphics vele malen beter uitgewerkt.

    Maar verder vind ik toch echt wel dat KZ2 de lat een stuk hoger legt. Physics die tegenvallen? Heb je dat filmpje toevallig gezien met rook icm een schip wat overvliegt? De rook wordt vervormd door de draaiing die veroorzaakt wordt door de turbines. Dit soort dingen kom je echt niet tegen in Gears. Daarnaast zijn lichtinval en het uitwerken van vernietigbare omgevingen vele malen meer geperfectioneerd.

    Een ander punt is de opzet van de levels. Waar Gears idd een gave achtbaan is, is kz meer de botsauto-attractie. Nog steeds beperkt in waar je heen kan, maar het hoeft niet allemaal in dezelfde lijn en veel stukken kan je op een andere manier spelen.

    De AI doe je imo veel tekort. Ik moet de shooter nog tegenkomen met een dergelijke AI.

    Daarnaast vind ik het geluid van KZ2 fenominaal, zelfs mijn vrouw werd achterover geblazen door het geluid van het beginfilmpje.

    De mp is gaaf, mooie levels, goed uitgewerkte levelling en coole extra's. Echter zoals je zegt, PSN is gaar, brak en lam. Sterker nog bij het volgende Oldskoolavondje (ben jij daar ook niet aangemeld trouwens ;)) gebruiken we een XBL-party voor de chat.

    1 zwaluw maakt nog geen lente en met een psn als een miezerige herfst komt de zomer er misschien helemaal wel niet voor de ps3. Maar Killzone 2 is zeker wel die ene zwaluw
    (hoezo poetisch :+)
     
  5. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    psn= idd gaar + geen partys maken buiten games om, super irritant en slecht
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Zelfde hier, Bioshock is ook mijn favoriete game. Heeft echt een ongekende ervaring neergezet.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor mij was het een miskoop. Een van de mindere games die ik gehad heb.
    Alles was perfect voor mij het verhaal en setting en een shooter, maar ik vond er niks aan heb hem naar 2 dagen omgeruild.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zelfde hier. De demo vond ik geweldig, maar de volledige game was ik na een aantal levels al beu.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mja dat heb ik tot nu toe met Fallout 3.. Misschien moet ik mij even verdiepen in die game en eens drie uurtjes achter elkaar spelen ipv 30 minuten..
     
  10. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Met jou kan ik discussieren \o/

    Het is juist die achtbaan die er voor zorgde dat ik GoW2 in 1 adem uitspeelde en waar ik me bij KZ2 er toe moet bewegen om verder te spelen. Het beneemt me de adem niet. (Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik de eerste 2 uur van GoW2 ook niet om door te komen vond, wat me belet het spel een tweede keer uit te spelen, terwijl ik GoW1 4 keer heb uitgespeeld. Die eerste 2 uur op een hogere moeilijkheidsgraad zie ik erg tegenop) Dus wellicht moet ik KZ2 verder doorspelen en komt het goede naarmate ik verder ben.

    Physics, ok, ik heb eigenlijk enkel gelet op de bewegingen van de poppetjes en hoe ze doodgaan en zo. Ik ben wellicht niet ver genoeg om daar een totaalbeeld van te hebben, maar qua sfeer vind ik KZw2 onderdoen voor GoW2, en dan bedoel ik niet verhaal sfeer, maar grafische sfeer. Misschien persoonlijk, maar ik vind KZ2 te donker, te weinig kleuren gebruiken. (Ik begreep ook niks van die zwart-test aan het begin: zet hem zo donker dat je het logo nog net kan zien>>> welk logo??? Zelfs op UBERwit zag ik geen logo)

    Tja, AI, daar heb ik dus een andere mening over.

    Geluid doet me niet zo veel. IK heb Nota Bene mijn Dolby Digital set verwijderd vanwege alle kabels en ik het toch nooit aanzet. Het zal best mooi zijn, maar ik zet het altijd zachtjes en juist niet hard.

    Ja, ik ben ook Oldskool lid (als altijd mijn password vergeten), maar MP doe ik vrijwel enkel nog WoW :eek:

    Laat er een ding duidelijk zijn: ik vind KZ2 een erg gaaf spel, ben erg jaloers op Sony dat zij hem exclsuief hebben als 1st party, maar dat komt geenszins door de graphics. Ik heb zelfs een vriend gebeld en gezegd dat wij ons als Xbox daar geen zorgen meer over hoeven te maken. De PS3 gaat ons in deze generatie niet passeren qua graphics. Ze redden het domweg niet met hun hardware. Die grafische kaart zal ze als dieplood op de maag liggen. Een motorblok van een Ferrari Formule 1 wagen in een Opeltje Astra leggen is toch niet zo'n goed idee gebleken.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind je echt veel te kort door de bocht nu hoor Paul. Maargoed, fanatisme en passie voor je product en diensten zal dat wel bewerkstelligen :)

    "Geluid doet me niet zoveel, voor dolby digital veel te veel kabels" - daarom weinig waarde voor een spel.
    "Ik kan zelfs op UBERwit geen logo krijgen met de gamma test" - daarom spel te donker.

    Als we zo sterke punten van een spel van tafel gaan vegen is het weinig gefundeerd. Misschien moet je je tv eens ISF laten calibreren want op mijn gecalibreerde beamer was het logo direct perfect zichtbaar > oftewel nauwelijks, maar wel zichtbaar. Zonder 1 aanpassing aan de slider. De graphics van de demo hebben me echt verrast. Bijzonder fraaie belichtingstechnieken en post-production effects die gewoon realtime meedraaien. Knap vind ik! En op mijn scherm is het dus geen grauwe brij, maar zie ik perfect verschil tussen wit zwart en alles wat er tussen zit. Inderdaad wel met wat weinig kleur, maar gigantisch veel contrast en dynamiek door de prachtige belichting.

    Daarnaast ondersteunt KZ2 zelfs 7.1 geluid en laat dat nou echt een waanzinnige ervaring zijn. Voor die mensen met die kabels enzo, dan. Overal inslagen om je heen, vallende kogel hulzen, roepende soldaten, gierende pods die voorbij vliegen. Vet en ook heftig.

    Verder boeit KZ2 me niet heel erg. Ligt meer aan het genre. Echter de grafische kwaliteiten en surroundbeleving zijn wat mij betreft ongeevenaard op consoles.
    Bij GOW2 vind ik de scherpe textures en prachtige sfeer en omgevingen mooi. Maar de belichting is zo statisch dat het irritant is op momenten. De eerste levels zijn gewoon "flat".

    Anyway. Altijd leuk dit soort discussies. En je schiet er zo weinig mee op :)
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  12. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    MrX, misschien zou je jezelf iets minder beperking moeten opleggen, en alles wat minder vanuit een Microsoft standpunt bekijken. Die bril van Microsoft is vast mooi maar zo mis je de rest van je omgeving. Zet hem eens af; Op die manier kan je misschien van games op zich genieten i.p.v. bevooroordeeld te zijn. Bovendien nemen mensen die iets verder kijken dan naams-en merkbekendheid je zo een stuk minder serieus.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er word in april/mei een prijsverlaging verwacht. Kreeg nu nog 300 euro voor een 60GB PS3. :)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oké, ik meende dat Sony had gezegd dat ze dat niet gingen doen.. Maar zal wel verkeerd wezen dan.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Sony zegt idd dat er geen prijsverlaging komt de rest (winkels, analisten etc) wel.
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    En waarom zegt sony dat ze dat niet gaan doen?

    Om te voorkomen dat de verkopen nu massaal inzakken omdat iedereen dan gaat wachten op de nieuwe prijs.

    Dus de kans zit erin dat er binnenkort een prijsverlaging komt.
    (Is ook wel nodig.)
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Denk dat een 60gb ps3 wel aardig zijn waarde houdt hoor, omdat hij veel completer is dan de huidige modellen ;)
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Omdat ze weet ik hoeveel verlies hebben gemaakt :+
     
  19. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh? Niet meer passeren qua graphics? De PS3 heeft de 360 al sinds Uncharted qua graphics ingehaald, en met Killzone 2 is een game neergezet die naar waarschijnlijkheid nog lange tijd mooiere plaatjes zal vertonen dan welke game dan ook op de 360. Gears 2 komt in ieder geval bij lange na niet in de buurt, welke game moet het dan zijn?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    MGS, Uncharted en KZ2 zijn zeker pareltjes. Maar Mass Effect en Gears mogen er absoluut ook wezen.

    Echter het gaat niet alleen om de graphics. Physics, geluid, AI etc maken een beleving pas echt af.

    Wat KZ2 doet heb ik tot nu toe daarin geen enkele andere game zien doen. Echter ik twijfel er niet aan dat ook de 360 hier straks weer een schep bovenop gaat doen.

    Uncharted is imo het mooiste spel van deze gen tot nu toe.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina