1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind zelf Killzone 2 er wel goed uitzien (ben wel veel low-res dingen tegengekomen), maar vind het absoluut niet jaw-dropping of het mooiste dat ik ooit heb gezien, absoluut niet!! Heb de game van de week een paar uurtjes bij een vriend gespeeld en was niet weggeblazen. Had meer zoiets van, ok, is dit het nou? Het is niet heel slecht ofzo, maar vind het niet de nieuwe heilige graal, vond het flink tegenvallen. Werd wel echt super depressief van het spel. :+ Een en al zwart en grijs wat je ziet! Ook behoorlijk wat kleinere ruimtes / gangentjes. Het spel heeft me echt geen moment weten te grijpen, het verhaal niet, de gameplay niet en de personages niet. Gears 2 greep mij wel! Daarnaast vind ik Killzone 2 absoluut niet lekker spelen, werd er gek van na een tijdje. Maar als ik ga kijken naar wat ik op het moment persoonlijk de mooiste game vind (kijkend naar het totaalplaatje), dan kies ik voor Resident Evil 5. En dan wel de 360 versie (ps3 versie schijnt weer last te hebben van slowdown). Nee, Killzone 2 is voor mij een tegenvaller.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Was jij het niet die Gears tegen vond vallen in je 'pro-ps3'-tijd ;)


    maar ieder zijn ding, al legt KZ2 op technisch vlak de lat toch echt wel een stuk hoger.
     
  3. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    heb beide consoles, beide games, vind het qua spel beetje hetzelfde, graphics zijn beter in killzone 2 naar mij mening maar de besturing is verrot....
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Gears 1 ja, die game voor mij klaar na act 2. Maar vind Killzone 2 de lat nou toch niet echt een stuk hoger leggen hoor, maarja, dat is persoonlijk, kun je uren of discussieren. Spel is daarnaast amper goed te spelen, wat een belabberde controls. Een game is meer dan alleen wat flashy beelden. Het kan er nog zo mooi uitzien, maar als de controls niet goed zijn, dan ben je snel klaar. En met de controls van Killzone 2 kan ik echt niet goed overweg!
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bedoel je niet: Met de controller van de PS3 kan je überhaupt niet goed overweg? 8)
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Bij het merendeel van de games gaat het wel prima. Vooral shooters en racegames spelen niet lekker vind ik.
     
  7. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Controls zijn voor mij ook wennen vooral als je cover hebt en je niet kunt bewegen langs een muur af wat in gears of war wel kan maar dat is gewoon wennen denk ik!
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is dan vervelend als je net een halve meter naar links of naar rechts moest zijn :+
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Informeer je aub iets beter, beiden zijn geupscaled. op dit moment zijn er maar een paar games die op native 1080p draait en dat is White knight story(hier nog niet uit, alleen in Japan ps: die anderen zoals ridge racer enzo tel ik ff niet mee). Maarja, op de 360 zullen zeker wel 1080p games kunnen en over killzone, iedereen heeft zijn mening, ben je voor pure mooiheid maar weinig interactie met omgeving, veel dezelfde bewegingen van de vijanden(hoe ze vallen en tralala), maar ga je echt voor een pure rollercoaster, dan ga je voor gow2. Kies je voor meer interactie, pure groffe schoonheid, ongekende animatie, gameplay meer a la Cod, dan kies je voor killzone 2. Anyways, ik wil xbox 360 niet afkraken. Helemaal niet. Lange tijd is xbox 360 mijn nummer 1 console geweest(bedoel hierbij, de console waar ik op dat moment het meeste op speelde). Maar na 4 kapotte consoles was ik enorm gefrustreerd. Nu voel ik me beter op de ps3. Games als dead space en fallout speel ik op men gemak op de ps3. Het voelt op de één of andere manier beter en veiliger aan voor mij. Ik surf ook veel op mijn ps3. En ik game gratis online. Waar ik persoonlijk niet zoveel problemen mee heb. Paar kameraden willen dat ik terug kom naar live, maar ik mis het niet. Ik ga ook resident evil 5 co-op op de ps3 met mijn broer uitspelen. Ik ga alleen nog maar de exclusieve toppers op de 360 uitspelen, en ik weet op dit moment niet welke dat zijn(hopelijk komt alan wake er nog aan) en met de ps3 ga ik zoveel games nog uitspelen(alle multiplatform titels, en de exclusieve, en wees eerlijk, die zien er dit jaar enorm vet uit. Heb je pas je ps3 verkocht, ga je er enorm spijt van krijgen denk ik, maarja, dat is mijn gedacht natuurlijk. In ieder geval, iedereen moet keuzes maken, dan kan je natuurlijk blijven discussiëren over alles...
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Even wat olie op het vuur gooien :+.

     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik moet nog steeds lachen om de volgende zin.
    "The next generation doesn't start until we say it does!'' - Hirai
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ben het er wel mee eens. Slechte ports is gewoon een feit en de weinige exclusieve titels ook.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Punt 9 _O_
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Toch niks mis mee? Alleen die motion control zuigt natuurlijk hard ^^
     
  15. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds Flower ben ik verliefd op de motion control <3
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    vooral punt 3 en 7 vind ik nog wel gelden. Er zijn te weinig echte musthaves, na KZ2 is GOWIII de volgende AAA ps3 titel waar ik op zit te wachten maar dat duurt nog wel ff.

    Daarnaast kunnen nog steeds niet alle developers het maximale uit het apparaat halen (of ze kunnen het zich niet veroorloven) en dat heeft echt te maken met de architectuur van de machine. Gebruiksvriendelijkheid voor de developers is iets wat M$ beter begrijpt dan Sony.

    punt 4 vind ik steeds minder gelden, tuurlijk zit er af en toe weer eens een draak van een port tussen maar over het algemeen gaat het goede kant op (met name dankzij EA die echt zn best doet om draken van conversies als The Orange Box te voorkomen)

    Controller kun je over discussieren, ik zweer bij de 360 controller maar ik speel dan ook erg veel shooters en heb nogal grote handen,...

    al met al vind ik in al die puntjes wel een kern van waarheid zitten maar zo kun je van elke console wel een lijstje maken. (kijk bijv naar de must-haves op de Wii,.. vergeleken met die shovelware doet Sony het nog best aardig :+ )
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Precies. Ik heb een Wii gewonnen, en je moet natuurlijk er blij mee zijn. Want hoe vaak win je nou iets...? ;)
    Maar het eerste wat ik dacht was toch 'verdorie, waarom dan geen PS3. Dit kreng heeft gewoon geen fatsoenlijke games'. 8)

    Ach ja, een gegeven paard nooit in de bek kijken.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan nu wel SSBB spelen, de enige game die ik ooit zal kopen als ik een Wii zou winnen 8)
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Xbox 360 controller is natuurlijk de beste controller voor shooters (op consoles ^^) maar vind killzone 2 ook prima te spelen met ps3 controller.

    Blijft natuurlijk ieder z'n eigen mening. (flower is ook geweldig met dat motion gebeuren, al blijf ik het lame vinden)
     
  20. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik wel blij mee ben met die motion tijdens het snipen met killzone 2, waar bv een tikje naar rechts met het knuppeltje net teveel is, is een beweging met de motion controller net genoeg voor een kill....
    Maar voor de rest vind ik die controller gewoon ruk, switch vaak tussen 360 controller en Ps3 controller.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina