1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vind het persoonlijk er niet zo bijzonder eruit zien...
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, niet echt bijzonder. Wel mooi, maar zal ook wel geen goedkoop spel worden. Maar eerlijk gezegd lijkt het me ook niks. Als je battlefield 2 speelt met 64 man wordt je al gek, je wordt van alle kanten beschoten en als je 1 iemand wilt neerschieten zijn er vaak 3 anderen met precies hetzelfde doel.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het ook niet echt mooi uitzien. Maar ja ze moeten ergens iets inleveren om zoveel aantal spelers tegelijk op een beeldscherm te krijgen.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Allemaal marketing geblaat. Die ps3 zou er wel 9 hebben, maar dat werkt allemaal weer anders.
    Ik word een beetje moe van dat gepraat dat die ps3 zo'n krachtige machine is en dat het echte potentieel er nog niet is uitgehaald.
    Vreemd dan dat de ps3 helemaal geen mooier beeld laat zien bij games. Bij de ene game is de ps3 iets mooier en bij de andere game de xbox weer mooier.

    Ik heb ze alletwee, de xbox vanaf de launch en de ps3 ruim een jaar. Als ik wil gamen pak ik de xbox hoor.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    PS3 heeft 6 SPE's beschikbaar voor het gamen en 1 voor het OS dus in totaal 7 die worden gebruikt.

    De PS3, correctie: de Cell processor is een krachtig dingetje. Jammer genoeg is zijn sterke punt niet gaming en hebben er ze er ook nog eens een gepimpte Geforce 7 aan gekoppeld die naast zijn eigen geheugen ook nog van het beperkte systeemgeheugen kan snoepen (en sinds de in-game XMB is het nog beperkter). Daardoor zal je nooit echt een groot grafisch verschil gaan zien tussen de PS3 en 360. De PS3 zal nooit het voordeel hebben van meer geheugen (360 heeft 512MB die beschikbaar is voor GPU en CPU) en puur grafisch doet de GPU in theorie zelfs onder voor de 360 GPU.

    Enkel op CPU vlak zal de PS3 uitblinken maar jammer genoeg wordt die begrensd door de rest van zijn hardware. Enkel games die hard op de CPU steunen (zoals MAG) zullen er baat bij hebben.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik moet wel lachen om Sony en zijn fanboys de laatste tijd. Elke fanboy op het net begint tegenwoordig om elk Microsoft bericht te roepen 'ja maar wij hebben Killzone! muhahaha'. Ongelooflijk wat een spelletje kan doen

    Sony en co reageert ook vreemd:

    - Grote nieuws is het in prijs verlagen van de ps2
    - De prijsverlaging moet een deel van de markt afpakken van de wii (wtf....)
    - Crossgame textchatboxen invoeren (IRC ftw!)
    - FFXIII maakt gebruik van alle kracht van de ps3 en de demo van de helft (tis mij een raadsel hoe een demo van de helft gebruik kan maken...programmatuur is nog altijd hetzelfde)

    en zo nog veel meer geroep en geschreeuw in de ruimte. Ze stellen zich imo erg kinderachtig op.

    Echter de games liegen er niet om.

    - Uncharted 2
    - Infamous
    - Heavy Rain
    - God of War 3

    maar dat duurt allemaal nog te lang om nu al zo te gaan lopen schreeuwen

    edit:
    http://www.psonly.nl/nieuws/19824/Modern_Warfare_2_beter_op_de_PS3/

    MW2 mooier op de ps3?! :eek:
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mooie reacties meteen :lol:
     
  10. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    En toch zal de "inferieure" versie van de 360 meer verkopen...
    Tot op heden zijn alle COD delen die verchenen zijn op zowel de PS3 als de 360 grafisch nagenoeg hetzelfde gebleven.

    Over het FF bericht dat het 100% de kracht zal benutten van de PS3 is grote onzin, over een aantal jaar zullen er weer games worden uitgebracht die grootser en beter zullen zijn.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    als iemand heel erg slordig programmeert zou je met ff1 de power van de ps3 al 100% kunnen gebruiken. Het gaat erom wat je de aanwezige rekenkracht kunt laten doen door zo strak mogelijk te programmeren...

    edit:// die MW2 qoute is trouwens bullshit

    http://www.fourzerotwo.com/
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    uiteraard een beetje programmeur kan in dos al een paar regeltjes schrijven die oneindig loopen waardoor je cpu max belast wordt

    ik vind dat van MW2 wel een heftige uitspraak.
    Online gamen doe ik vele malen liever op de 360, maar ben aan de andere kant toch een behoorlijke graphicsh***
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik moest het even posten :+

    @Kevf. Ga er ook maar vanuit dat het gewoon weer ongeveer gelijk zal zijn.

    Ik vond de Xbox vs. PS2 een stuk toffer. Nu is het net alsof er twee kleine kinderen aan het vechten zijn.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als de demo een oude build is dat best mogelijk. Waarschijnlijk was gebruikte de build van de demo 75% van de kracht van de PS3 (om maar een getal te noemen) en toen ze besliste om die build als demo te releasen zijn ze hem wat gaan optimaliseren zodat ze uiteindelijk maar 50% van de kracht van de PS3 nodig hadden.

    Maar goed, tenzij de demo er echt slechter uitziet en draait geloof ik niet dat het verschil tussen de demo en de huidige build zo groot is.

    Het probleem is dat mensen denken dat x% van een console gebruiken absoluut is. Ontwikkelaar x kan 100% gebruiken terwijl ontwikkelaar y ook 100% gebruikt er toch iets beter uithaalt dan ontwikkelaar x. Dat zal zo het geval zijn doordat ontwikkelaar y betere/geoptimaliseerdere code gebruikt dan ontwikkelaar x.

    Ook hangt het er van af wat voor game het is, hoeveel tijd de ontwikkelaars krijgen, hoe goed de tools zijn die ze gebruiken, ... . x% is gewoon een relatief getal en eigenlijk niets meer dan een schatting want het is niet zo dat men exact kan meten hoeveel procent kracht men gebruikt.

    Het kan natuurlijk wel zo zijn dat FF daadwerkelijk zo goed geschreven is dat het uiteindelijk het onderste uit de PS3 wordt gehaald waardoor FF de grootste en mooiste RPG voor PS3 zal zijn (denk dat we FF XIV niet moeten verwachten voor deze generatie).

    Wat betreft Modern Warfare 2:
    Waarom zou de PS3 versie niet superieur kunnen zijn? Er wordt namelijk niet gezegd hoe superieur hij zou zijn. Heeft elk object een polygoon meer of heeft elk object een miljoen polygonen meer (zeg zo maar iets). In beide gevallen is er sprake van superioriteit maar in het eerste geval ga je er amper iets van merken terwijl in het tweede geval wel daadwerkelijk een verschil zou zien.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Strak heb je ze aan het huilen gemaakt :'-(
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    is toch alleen maar grappig dat zulk slap gelul meteen door allerlei "nieuws" sites wordt overgenomen zonder dat iemand t ff bij Activision nachecked :)
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ze hebben mijn post verwijderd (die link van jou)...apart...

    @D3lphiki. Niet bepaald netjes van die site inderdaad. Soms staart met zich echt blind op een nieuws item, helemaal als het op dit soort zaken aankomt.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Psonly is echt zo'n ontzettende fanboysite, iedereen leest er alsnog overheen, heb het er maar even duidelijk neergezet O-)

    Xboxonly heeft er overigens nauwelijks last van.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Deze spant de PS Only kroon:
    :lol:
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    het mooi is dat het niet alleen ps3 nieuws sites zijn die het zomaar overnemen maar ook bijv N4G. erg slecht , geeft maar weer aan dat 90% van de games sites het nieuws gewoon van andere gamesites kopieerd :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina