1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Inderdaad, ik wil ook de Indie games. :'-(

    Ook al bestaat het aanbod 90% uit zinloze games die iets met je avatar doen.

    Dat komt er toch ook? Want je zit me nu bang te maken!
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat vind ik eigenlijk wel meevallen, er zijn een zootje spellen die gebruik maken van Avatars maar overdrijven is ook een vak, daarnaast zitten er ook heel wat toffe avatar indie games tussen.

    Ik heb trouwens gewoon wat Amerikaanse punten gekocht en daarvan een stuk of 10 indie games binnengehaald op mijn US account. De spellen zijn toch op beide accounts speelbaar dus zoveel moeite is het niet en er zitten heel veel toffe Indie games tussen, waarvan de meesten maar 80 punten zijn.
     
  3. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nou en, Indie is toch altijd tof! :+
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nope voorlopig niet in Nederland beschikbaar! |:-

    @Cookie: huh dat wist ik niet.... iaw amerikaanse punten kopen en dan kan je ze op je Nederlandse account kopen?

    Welke spellen zijn de moeite waard? O-)
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    xbl op mn mobiel zit ik denk ik niet heel erg op te wachten, ik heb wel eens van die iPhone apps geprobeerd die je toegang geven tot je friendslist e.d maar t doet me allemaal weinig. Vind t prima om XBL alleen op mn xbox te hebben

    net als dat ik niet zat te wachten op msn/facebook/last.fm/whatever op mn 360 , dat mag van mij lekker op mn laptop blijven.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Amerikaanse punten kopen en op je Amerikaanse account de spellen kopen en dan kan je ze op je Nederlandse account spelen, ik neem aan dat iedereen inmiddels wel een US account heeft.

    Een aantal Indies die ik heb:
    GET TO THA CHOPPA!!1
    I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES!!!1 (Must Have)
    Avatar Wave: Snowball Fight (Zeer tof over live)
    Avatar Drop
    Head Shot 2 (Simpel concept maar de highscores werken erg verslavend)
    Fishing Girl
    They Came From the Ground
     
  7. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat dit fabeltje ondertussen wel uit de wereld was, maar kennelijk geloof jij er nog in. }:]
     
  8. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij krijgen misschien wel indie games \o/
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik zou willen dat het vak ook bij mij op school werd gegeven. :+

    Bedankt voor de goede tip! Ik wist nog niet dat dit mogelijk was. Zitten er geen gevolgen hieraan? Denk niet dat MS het de bedoeling vindt dat we content downloaden die in eerste instantie niet voor ons beschikbaar zouden moeten zijn.

    Hoe zit het nou met de W7 phone? Een van de leukste featurings is dat je ermee op live kan.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    http://www.next-gen.biz/news/sega-announces-shenmue-city

    Nu mag Sega echt lekker doodvallen. Maak een echte Shenmue of ga lekker failliet ofzo. :emo:

    En naast de fans zijn mensen binnen Sega er ook niet blij mee:

     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als jij denkt dat een ps3 betere graphics heeft dan heb je het ernstig mis. Ik heb ze beide en zelfs bij dezelfde games zie ik niet of nauwelijks verschil. De ps3 fans roepen al vanaf de launch dat de ps3 in potentie de sterkere zou zijn. Er is echter vreemd genoeg geen developer die dit eruit heeft weten te krijgen.
    Laatst nog n site gezien die veel screens met vergelijkingen had. Bijna altijd was de xbox iets mooier.Zal m s oozoeken.

    http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html

    er is n serie van n stuk of 5 geloof ik.
    ook vind ik die 3 euro per maand voor Live peanuts.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Dat de meeste multiplatform games op de 360 beter en mooier zijn zal vast iedereen toegeven, lijkt me duidelijk. Maar de exclusieve titels op de PS3 zijn grafisch toch echt een klasse apart. Uncharted 2 vind ik zelf echt adembenemend mooi en grafisch heb ik zoiets echt totaal niet gezien op de 360, een klasse apart.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    +1 Vrijwel alle multiplats zijn mooier op de 360 maar Uncharted 2 en GoW 3 zijn wat mij betreft de mooiste games van deze generatie (tot nu toe)
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Waarom vergeet iedereen Killzone 2.

    Kwa kleuren misschien niet geweldig, maar grafisch echt de koning op de ps3.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Killzone 2 is erg mooi maar niet zo supergepolijst als Uncharted 2. Ik vind bij Killzone ook niet alle levels even mooi. In sommige levels komt alles heel mooi samen qua belichting en effecten en dan ziet het er ook meteen geweldig uit maar in andere (misschien meer door design dan door de engine) ziet het er maar wat doorsnee uit.
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het zeker mee eens. Het gaat echter om of de Xbox 360 het potentieel heeft om games te draaien die er zo uit zien en dat denk ik dus wel. Ook op de PS3 namelijk zin die 2 titels een klasse apart. Van alle exclusives zijn er maar 2 zo mooi en dat zijn die 2, de rest doet daar ook enorm voor onder.

    Als je echter kijkt naar de ontwikkeltijd en -kosten is er nog geen ontwikkelaar geweest die iets dergelijks heeft gemaakt voor de Xbox360. Zeker MS zelf niet: ik denk dat wij liever net wat vaker een game uitgeven dan dat we er jaren over doen om dan 1 of 2 van dat kaliber te releasen. Kijk bijvoorbeeld eens naar GT5, hoe lang dat geduurt heeft. In die tijd heeft MS 2 Forza's uitgebracht en zal de 3e niet veel later zijn dan GT5. Dat is een economische of commerciele keuze.

    Je ziet dat zelfs een aantal exclusive developers nu zeggen dat ze games eerst ontwikkelen op een PS3 met daarbij de opmerking dat als ze het op de PS3 voor elkaar krijgen, ze het zeker voor elkaar krijgen op de Xbox360. Dat geeft mij niet het gevoel dat de PS3 nou zo veel krachtiger is.

    Ik meen serieus dat de power van beide platformen elkaar niet zo veel ontlopen. Eens te meer heeft Sony daar gewoonweg een enorm goede markting rondom gedaan, zodat de perceptie is ontstaan van kracht. Zij hebben een aantal voordelen qua power en wij weer een aantal andere.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn een aantal games deze generatie die voor mij gewoon op een apart niveau boven alle andere games staan:

    -Uncharted 1 en 2: grafisch de mooiste games die ik heb gezien en ze zijn gewoon zo waanzinnig tof en goed uitgewerkt.

    -Super Mario Galaxy 1 en 2: qua gameplay gewoon DE games. Mario is voor mij gewoon de standaard in games qua gameplay, gewoon perfect. Beide games zitten zo gewoon zo vol met fun.

    -God of War III: de meest epische game. De opening van de game is gewoon echt belachelijk hoe gaaf en episch dat is. Samen met de Uncharted serie voor de mooiste game.

    -Heavy Rain: een hate it or love it spel. Ik vond hem echt helemaal geweldig. Nog nooit heb ik me zo diep in een game gevoeld. Echt een enorm spannende game, die me op het puntje van m'n stoel hield. Ook een volledig nieuwe manier van het spelen van een game.

    -MGS 4: qua verhaal en spektakel en meeslependheid gewoon zo goed. Grafisch ook zo mooi en de cutscenes zijn van zo'n hoog niveau.

    Maar is allemaal persoonlijk he :b:
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    MGS4, Heavy Rain, Wipeout HD (1080p @ 60fps), Killzone 2 (al is die onderhand weer ingehaald), Heavenly Sword toentertijd, FFXIII (veel mooier op de ps:cool: en straks Killzone 3 en Last Guardian

    er zijn genoeg vlakken om op te concurreren (live, gameplay etc), maar op grafisch vlak is het toch echt Sony zijn feestje geworden. Een gears 3 is bijvoorbeeld echt wel mooi, maar zelfs de derde entry in de serie haalt het gewoon niet bij bovengenoemde (neemt niet weg dat het een superspel is) Maar idd dergelijke games kunnen bijna niet meer vanwege kosten vs exclusives
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zit echt zo te wachten op The Last Guardian!! Dat word zo'n bijzonder spel. Zag van de week ook nog wat nieuwe beelden van GT5, dat ziet er zo ziekelijk mooi uit.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    uncharted 2 is natuurlijk erg nieuw en zal daardoor grafisch erg goed zijn. Heb m zelf nog niet gespeeld.

    Deel 1 vond ik echter zeker minder mooi dan Tomb Raider Legend! Dit was goed te zien in het regenwoud gedeelte, want dit was heel fraai gedaan.

    Ace combat 6 vond ik destijds ook waanzinnig. Hawx 1 haalde dat niveau zeker niet.

    Keek laatst bij n maat die laatste final fantasy. Die cut scenes zijn adembenemend, maar ingame vond ik t lachwekkend slecht! Vooral de manier van rennen en hoe die cape bewoog (niet dus!) was gewoon slecht. Hetzelfde had ik trouwens met MGS (de laatste). Toen ik zag hoe houterig de hoofdpersoon onder een auto ging sluipen en later een vuurgevecht onder een bed ging doen, liepen de tranen over mn wangen van het lachen! Zo slecht!!

    Nogmaals: de ps3 fans riepen al vanaf de launch dat deze grafisch sterker was dan de xbox, maar het bleek voor de programmeurs nogal ingewikkeld. Als het pas na jaren lukt om een game er mooier uit te laten zien, dan is dit gewoon slecht ontworpen.
    De ps3 is echter wel een heel stuk beter gebouwd, gezien het lage aantal uitvallers!!
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina