1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    In de laatste 20 seconden geeft ie aan dat alle berekeningen gebeuren bij hun op de server... Hoe komt het BEELD dan op bijvoorbeeld je pc of console.


    Lang geleden Boss ;) Ik sluit me helemaal aan bij jouw verhaal en wantrouwen.
    Het is onmogelijk om 720p vloeiend zo snel op je scherm te krijgen. Men heeft al moeite om dit met films voor elkaar te krijgen (youtube HD, vimeo.com in HD, Apple TV etc.) terwijl met film de datastroom altijd hetzelfde is. Gaming is interactief, als de gamer snel omdraait etc. moet een wereld toch opgebouwd worden? Dat kan natuurlijk nooit zo snel door een 4MB lijntje gebeuren.
    Als ze dit wel voor elkaar kunnen krijgen hadden ze in de 7 jaar al lang opgekocht geweest door Microsoft/Apple/Sony of ieder ander bedrijf dat miljarden steekt om bij ons in de woonkamer onder de tv te komen staan.

    Precies :)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan, je mag maar een bepaalde afstand van een serverpark verwijderd zijn (al zal 1 park ergens in eindhoven voor de BeNeLux wel genoeg zijn), en het moeten kanonnen snelle servers zijn wil je de 1ms kunnen garanderen. Maar het is zeker wel mogelijk. Ik speel nu CSS op een server uit NL op zo'n 10ms.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Op sich geen interessant nieuws ofzo, maar ik snap niet wat er nou bedoeld wordt. Iemand die me even kan uitleggen hoe het eerst werkte en hoe het nu dus werkt? Ik snap niet echt hoe dit het probleem oplost, ik dacht dat het opslagprobleem er mee te maken had dat het gewoon klote is om met die kaartjes te moeten werken.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.452
    Het oude idee was dat je de games etc. als backup op SD kaartjes kon zetten. Je kon echter niks direct van die SD kaartjes afspelen.

    Met deze update kun je dus wel je games direct vanaf die SD kaartjes spelen, wat het dus eigenlijk een soort uitbreiding van je normale opslag maakt ipv backup.
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ah ok, en toen stonden die spellen dus op het interne geheugen ofzo? Dan kan ik me voorstellen dat dit een stuk beter is ja.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een beetje zoals je met je 360 games op je HDD kan opslaan denk ik.
    Dus dat wordt nog makkelijker je Wii ombouwen straks? Wordt vast wel een exploit op gevonden :+
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb zonet dat filmpje van Cry Engine 3 gezien en ik ben eigenlijk niet onder de indruk. Het is niet beter dan het mooiste dat ik al op een console heb gezien al hoort het wel bij het mooiste.

    Oh ja, het ziet er verre van zo goed uit als Crysis maar dat is pc en we weten allemaal ondertussen wel dat pc > consoles wat betreft kracht op dit moment.

    Maar wat me opviel was het verschil tussen PS3 en 360:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik vind de PS3 versie hier in dit stuk er wel beduidend beter uitzien. Geen last van die waas over scherm en is het stuk eiland verderop heeft een stuk meer detail. Voor de rest heb niet echt een verschil gemerkt tussen beide versies.

    Beide versies hebben trouwens vrij veel last van een gebrek aan anisotropic filteringen (textures die in verte onscherp zijn en bij het dichter komen ineens scherp worden), maar goed dit kan nog wel wat verminderen door de engine wat te tweaken.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet je wat me ook opviel. Is dat de jungle er super uitziet maar de stad vind ik nog niet mooi. Volgens mij is dat allemaal niet goed ontwikkeld en hebben ze daar nog geen ervaring in wat ze wel hebben met een jungle omgeving.

    Ik denk ook als dit op de 360 zal komen. Dat het game gaat worden die je moet installeren op de HDD.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.452
    Het is nu al retemakkelijk ;) Je hoeft je Wii er niet eens voor aan te raken.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Daarom zei ik ook nog makkelijker 8)
    Ik bedoel, dan hoef je ook geen dvdtjes meer te branden, maar dan doe je alles op een 64GB SDHC (als dat kan tenminste.)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het grote verschil is dat jouw pc en die van je tegenstanders al het rekenwerk doen. Er hoeft geen beeld gestreamt te worden, het zijn slechts kleine datapakketjes.
    Dat Onlive gebeuren gaat juist het beeld PLUS al de data overbrengen... Het rekenwerk zou op hun servers gebeuren....

    Onmogelijk mijn inziens... Als zoiets al mogelijk is dan hadden ze daar echt geen zeven jaar in stilte aan kunnen werken...
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En koop allemaal maar weer een DSi jongens en meisjes.......Echt belachelijk weer dit zeg.....:x
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Haha ja, maar 't is wel een manier om te blijven verdienen op je hardware ;)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wilde net het bericht van Pegas gaan posten. Want het verschil wat je ziet tussen de 360 en de PS3 is wel erg groot. De ps3 ziet er echt stukken beter uit! Ik vraag me af hoe dit zich gaat ontwikkelen.
     
  17. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als we eerlijk zijn weten we alemaal dat de 360 het niet lang meer volhoudt. De grenzen zijn nagenoeg berijkt en bij de PS3 nog lang niet.

    Maar als Microsoft nu over 2 jaar met een nieuwe console uitkomt, krijg je wel dat de verhoudingen helemaal scheef groeien, omdat de PS3 pas over een jaar of 4, 5 wordt vervangen denk ik.
    En dan zal de opvolger van de 360 nog niet aan een vervanger toe zijn (is te hopen).
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    en het werkt, de DSi is (in amerika in ieder geval) de meest ge pre-orderde game hardware aller tijden.
     
  19. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    @ kilon:
    Ik ben eerlijk en ik weet echt niet dat de 360 het niet lang meer volhoudt..

    Waar baseer je dat op? Hardware bereikt theoretisch nooit zijn limiet, de curve van effectiviteit en innovatie loopt verhoudingsgewijs gewoon steeds minder stijl omhoog tot het punt waarbij het bijna niet meer waarneembaar is...

    Effe basic, als je kijkt wat hardcore coders na bijna 30 jaar uit een Commodore 64 persen, (een van de eerste home computers met 64k ram gegeugen...) 3d animaties, textures, dat had niemand ooit voor mogelijk gehouden!

    Vraag is dus hoeveel moeite, tijd en geld game developers steken in de huidige consoles om het beste eruit te persen... IMO dwingt beperking van de hardware je juist tot creativiteit in plaats van er maar meer geheugen, meer processors en dikkere grafische kaarten in te proppen..
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zal dan ook de eerste keer zijn dat de PS3 er scherper uitziet. Dit is een SCREENSHOT van een TECH-DEMO. Amper geoptimaliseerd, straks zit je ingame en zie je er geen hol meer van. Maarja, ben ook eens een keer blij voor de PS3'ers :)

    Wat is dat nou weer voor schijt onzin? LOL! De ontwikkelaars hebben nog steeds niet alles uit de 360 gehaald en dat zal voorlopig ook niet gebeuren ook. Over een jaar of 2 komt er weer een andere console die de lat weer hoger legt. De PS3? Man, ik hoor al 2 jaar lang gezeik en gemekker over dat de PS3 z'n limiet nog niet bereikt heeft ... Waar blijven die grandioze graphics nou? Want tot nu toe is alles on-par met de 360. Beetje nutteloze comment van je en VOORAL omdat developers al hebben aangegeven dat de PS3 gewoon moeilijk is met ontwikkelen.

    QUOTED FOR TRUTH!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina