1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 18]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 13 jan 2011.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    De Japanse markt is wel een interessante met betrekking tot handhelds. Waar hier in Europa en de VS voornamelijk de console games de top 10/20 bevolken is het daar precies andersom.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.541
    De (normale) DS heeft sowieso weer een opleving als Zwart en Wit deel 2 uitkomt.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nintendo doet het lekker in Japan.

    Enne: Tohoku University Aging Medicine Research Institute – Headed By Professor Ryuta Kawashima – Train your Brain Effectively in 5 minutes a day with Oni Training 8)
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nintendo gaat inderdaad erg lekker! Ik zie het bij onszelf ook elke dag weer. Vooral de 3DS (XL) en de games hiervoor lopen erg lekker op dagelijkse basis. Van de Vita kun je dat niet zeggen. Van de 3DS word een hoop software verkocht. Bij elke verkochte 3DS word ook de nodige software verkocht. Bij de Vita word eigenlijk alleen Uncharted gekocht, thats it. En Fifa Football, maar die zit in een pack met die Vita. De verkoop van de Vita is echt niet ok, maar de verkoop van de software is zowaar nog slechter. Er worden meer PSP's en meer PSP games verkocht dan de Vita en zijn games. De Vita is op deze manier keihard op weg om een flop te worden. De 3DS walst op dit moment volledig over de Vita heen.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dat is raar want grafisch is de ds werkelijk om te janken zo slecht en ook is 90% van de games alleen maar goed om direkt in de kliko te gooien.
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dat heeft met de doelgroep te maken denk ik. :)
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Stel jij had een kleine lopen, dan zou die eerder met pokemon/mario en allerlei andere games uit te voeten kunnen dan een PSV. Daarnaast is het misschien voor vele ouders het 'mcdonalds' gevoel. Waar je vroeger veel plezier aan hebt gehad, hebben de kleintjes ook wel plezier mee, én ik denk dat 9 van de 10 kinderen op de basisscholen zo'n ding heeft. Maarja misschien is dit ook allemaal bullshit wat ik hier neerzet, het klinkt wel lekker :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    NL verkopen deze week:

    [​IMG]

    Was te verwachten.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    vind Ik niet, de value qua games en aanbiedingen die je krijgt met + is erg goed gedaan en er komen leuke features bij

    maar PSN is gewoon nog niet af. Geen cross game chat is belachelijk en het patch systeem (zelfs met de betaalde variant die autmatisch de patches download) is niet van deze tijd

    Ze zijn aan de features kant goed op weg en ze hebben mooie lokkertjes en goede value maar de basis is gewoon nog steeds niet goed

    Denk wel dat ze dat de volgende ronde een heel stuk beter gaan doen, en dan word het voor mij past echt een interessante vergelijking
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2012
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    super mario..... flikker nou toch s op met je mario.
    Bedenk s wat nieuws.

    De enige reden waarom dit veel verkoopt, is omdat die games veel goedkoper zijn. Ook hebben die kleuters die dit kopen geen enkel verstand over gameplay of graphics.
    Natuurlijk verkopen ze meer DS en dan PS3, want n PS3 is geen kado voor een 7 jarige.

    (heb deze week weer tomb raider 1 gespeeld op de ps3. Geweldig! :))
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Flikker eens op met je Tomb Raider. (Ok, de nieuwe is eindelijk eens anders)
    Flikker eens op met je Halo
    Flikker eens op met je Gears Of War.
    Flikker eens op met je Call Of Duty.
    Flikker eens op met je (vul maar in)

    Zo houdt je nog weinig series over. ;)

    Daarnaast kun je niet ontkennen dat de main 3D Mario's nog steeds van ongekende kwaliteit zijn, ook al mag je ze misschien zelf niet leuk vinden. Van de New Super Mario serie wordt ik nu ook wel een beetje moe. Daar moeten ze echt mee stoppen na de WiiU versie.

    Oh, en:

    Het zit je wel dwars, he? :+
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.541
    Ja maar Modder, de laatste tijd komen er wel weer erg veel Mario games uit/worden aangekondigd. 8)
    Ik zie geen Tomb Raider voor de 3DS, Tomb Raider Tennis voor de 3DS, 'New' Tomb Raider 2 voor de 3DS, 'New' Tomb Raider Wii U voor de Wii U. Mario is gewoon de enige troef van Nintendo die ze hebben, en dat weten ze maar goed ook. Die shit scoort nog steeds maar ik word er persoonlijk een beetje moe van. Geef dan eens een zieke twist aan het verhaal ofzo.

    Edit: welk verhaal 8)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2012
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Uiteraard komen er meerdere uit. Die hoef je ook niet te kopen, ik koop ook niet alles. Maar dan gaan janken over gameplay en graphics, dat is weer een beetje sneu. De Galaxy games zijn het perfecte voorbeeld van pure gameplay.

    Tuurlijk komen er veel teveel Mario games uit, daar ben ik het helemaal over eens. Ze verkopen ook nog steeds als een gek, dus waarom zou Nintendo dat ook niet doen? Apple zou ook gek zijn als ze opeens stoppen met iPhones verkopen (of Samsung met hun Galaxy serie). Het blijft een bedrijf.

    En hun enige troef is het totaal niet. Het is hun bestverkopende games, maar er is zoveel waar ze zo weinig mee doen. Er is dan op de Wii een nieuwe Donkey Kong uitgekomen, maar daarvoor hebben ze daar weinig echt tofs mee gedaan. Metroid natuurlijk wel. Zelda is natuurlijk hun op een na grootste serie. Ze zouden kunnen knallen met eindelijk een nieuwe Earthbound, misschien eens een Ice Climbers game uitbrengen, doe weer iets tofs met F-Zero, etc.

    Maar om meteen kleuters die niks van gameplay begrijpen erbij te halen is zo sneu. Die games zijn gewoon fun en zitten goed in elkaar, dat blijkt uit de verkopen en de cijfers. Dat je ze zelf niet tof kan vinden mag, maar ga er niet zo denigrerend over praten. Ga maar eens Super Mario Galaxy spelen, dan zul je eens een game ervaren die de gameplay van zijn genre bijna perfectioneert.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.541
    Mario is de troef voor casual + hardcore. Ik zie weinig casual mensen een nieuwe Zelda spelen, terwijl de Wii en de Wii U daar wel weer op gaan leunen. Ja ok, met de rest van wat Ferry zegt gaat idd een beetje fur.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat er momenteel teveel New Super Mario games uitkomen vind ik ook gewoon belachelijk inderdaad. Als ze zo verschillend waren als de NES 2D Mario's zou het niet uitmaken, maar die games zijn buiten wat kleine verschillen gewoon exact hetzelfde sinds het DS deel. Dat vind ik wel een beetje sneu van Nintendo. Maar goed, die games worden dan ook maar door een side studio gemaakt terwijl de echte Mario studio weer met een classic bezig is. :D
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.541
    Is dat zo? Wat wordt dat dan? New New Super Mario Bros? 8)
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nee, een echte Mario in de trend van Mario 64 en de Galaxy Games die gewoon weer AAA gaat zijn.

    Vergeet niet dat Nintendo 17 interne studios heeft, daar waar Sony er maar een paar heeft en Microsoft geen. ;)
    Dan komen er natuurlijk ook veel van die games achter elkaar uit. Combineer dat met het feit dat de Mario games nog steeds enorm goed verkopen en het andere feit dat nieuwe IP's over het algemeen voor geen meter verkopen en je hebt al snel de situatie die nu aan de gang is. Daar komen geen kleuters aan te pas.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.541
    Ah oke.
    Ja ik heb eigenlijk verder geen idee, ik heb alleen Mario 64 op de DS gespeeld, die vond ik geweldig. Galaxy 1 en 2 nooit gespeeld.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Super Mario 3D Land is awesome, geweldige game. Nooit een Mario-fan geweest, behalve 64 uiteraard vroeger vaak gespeeld. Rest is voor mij care, maar op mijn werk teveel Mario 3D gespeeld, heerlijke platformer. _O_
     

Deel Deze Pagina