1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 18]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 13 jan 2011.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    [yt]7dbGJieRaH0[/yt]

    Wub wub wub. :+
    Met zo'n reclame gaat Nintendo echt wel weer casual zieltjes winnen.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    De Vita, nog grotere faal dan de PSP? :lol:

    De Sony stocks zijn trouwens ook enorm gevallen, het gaat minder goed met het bedrijf. Ik denk dat ze hierna geen handheld meer releasen.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Komt er nog wel een PS4? :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Natuurlijk. Maar blijft de Vita het overleven, of krijgen we Dreamcast V2.0? :+
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is een slechte vergelijking want de Dreamcast heeft veeeeeeel meer toffe games dan de Vita :+


    En ik zou niet zo 100% zeker zijn van die PS4, het gaat bar slecht met Sony in alle divisies
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zeker een interessant stuk.
    Vooral dit valt op;
    Dit is zo dom. En dit is ook iets wat bedrijven (niet alleen in deze tak van industrie) keer op keer op keer op keer fout doen.

    Ik kan mij verder niet voorstellen dat er geen PS4 gaat komen. Er zijn al de nodige investeringen gedaan natuurlijk hierin. Nu stoppen zou echt weg gegooid geld betekenen. Dat niet alleen, als Sony nu uit de console markt stapt is de kans klein dat ze ooit nog 'echt' terug kunnen komen. Dat de Vita voor geen meter verkoopt heeft ook veel met de marketing strategie te maken van Sony, want laten we eerlijk zijn, hoeveel reclame is er nou voor dat ding. Hoeveel spellen zijn er nou echt voor dat systeem. Dit was eigenlijk niet veel anders met de PSP.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Een goede econoom kijkt niet naar die gemaakte kosten of houdt ze iig apart en alleen maar naar de bedragen die ze er weer mee kunnen verdienen

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs

    Het is maar de vraag of Sony in de consolemarkt wil blijven. Ik kan mij, gezien de ontwikkelingen, het mij wel voorstellen dat het iig niet prio 1 is.
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Uiteraard, daar heb je gelijk in. Het is een afweging in het totale kostenplaatje. Maar dingen als contracten e.d. zullen ook meewegen in een dergelijke beslissing. Spel ontwikkelaars zijn nu al bezig om te ontwikkelen voor dat nieuwe systeem. Als Sony nu zou beslissen om er niet mee door te gaan dan zal dat ook gevolgen hebben. Nee, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat Sony nu zou stoppen met de consolemarkt. Dat het slecht gaat met de psp en psp vita is ook geen maatstaf voor de PS4 natuurlijk.
    En ik denk ook dat als er een PS4 komt ze ook in Japan weer helemaal met Sony weglopen. Mits Sony het goed aanpakt natuurlijk
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sowieso: met de komst van moderne smartphones is de noodzaak van een handheld gameconsole gewoonweg verdwenen. Vroeger zag je iedereen met een GBA lopen, nu gamen we gewoon op onze telefoon.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Maar hoe verklaar je dan het succes van de 3DS in Japan? :+
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Bron:
    http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps4-release-date-news-and-rumours-937822

    Hier waren al wel wat geruchten over, (ook bij de NewXbox) maar het lijkt er dus op dat die geruchten steeds sterker worden. Geen Backwards Compatibility en geen 2ehands spellen. Nou heb ik niet eens zoveel 2ehands spellen, maar dit soort grappen zou wel een reden zijn om een PS4 of NXbox gewoon links te laten liggen. Geen 2e hands betekent dus ook niet even een spel meenemen naar vrienden voor een lollig potje splitscreen!
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Console gaming gaat in dat opzicht steeds meer op PC gaming lijken. Backwards Comp vind ik persoonlijk toch wel belangrijk aangezien ik toch een redelijk collectie hier heb staan...
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Yep, en dat is geen goede zaak. Het sociale aspect van console gaming wordt steeds meer de kop ingedrukt op deze manier. 'Maar er is toch live'... Ja, maar goed, een feestje, wat games meenemen om samen met je maten te spelen. Dat gaat er op deze manier toch wel van af.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    heb hier onderhand 100 spellen staan, ik kan toch moeilijk een consoletoren gaan bouwen 8)
     
  17. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Was dat ding hier maar een succes.
    De mijne zit nu al een tijdje stof te happen omdat er niets te spelen is en ik heb hem nog maar een half jaar.
     
  18. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook next-gen Xbox nieuws:

    [​IMG]

    [​IMG]
    Mockupje derbij.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Leuk voor naast je gametoren ;).
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    Wii Mini voor iemand die geen wii heeft :p
     

Deel Deze Pagina