1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 18]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 13 jan 2011.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    _O_ Ik ben 33, en ik kan het niet meer met je eens zijn. Ik heb geen respect voor gamers die gedownloade games spelen en denken dat hun mening telt. Je speelt gedownloade games en dan heb je nog commentaar over de kwaliteit van de games. Dat is alsof je inbreekt, een televisie jat en hem een dag later terugbrengt en de eigenaar in klap in het gezicht geeft omdat het beeld je niet aanstaat.

    Ik snap niet dat illegale online diefstallen van gegevens of games niet wordt gezien als crimineel gedrag. Je steelt toch gewoon? Cyber diefstal is ook diefstal, het wordt tijd dat de straffen daar ook eens naar worden aangepast.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    alhoewel cybercrime idd vraagt om een nieuwe definitie van een aantal zaken is het zeker geen stelen. Je ontvreemd immers geen 'ding' bij de andere partij. De andere partij is niks armer nadat jij een spel hebt gedownload. Dat staat overigens los van de discussie of het goed/slecht is, maar stelen is het niet ;)
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hehehehe nice one

    edit: ik ben trouwens wel benieuwd hoe deze 'war' verder gaat. Als Sony echt in staat is om met de ps3-vita te doen wat Nintendo met de WiiU gaat doen.....
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Toch vet, dat zal Sony leren. En mensen die dit soort bedrijven steunen hebben pech, moeten ze maar ff een maandje op de 360 of naar buiten.

    [yt]eryqClObdO8[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk dat Sony deze gasten bikkelhard gaat aanpakken.

    En kev: natuurlijk is dat stelen! Je loopt inkomsten mis.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2011
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    inkomsten mislopen door een actie van een andere partij is niet gelijk aan stelen ;)

    er zijn tal van manieren waarop een ander er voor kan zorgen dat een bedrijf inkomsten misloopt. Sommige legaal, andere illegaal. Maar goed, we gaan volledig off :+

    @AVHAHA: toch vet? Wat is hier precies vet aan?
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik doe het ze niet na!
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nou haal je 2 dingen door elkaar.

    Dit filmpje is van voor de PSN outage. Dit is de niet geheel onsympathieke kant van Anon die zogenaamd opkomt voor vrijheid van informatie en net neutraliteit.

    Het enige wat deze tak van Anon gedaan had was wat sites dos'en om een punt te maken.

    Denk dat weinig mensen daar een probleem mee hebben (behalve Sony zelf)


    De andere kant van het verhaal is de hack waabij 70 miljoen credit card gegevens gejat zijn.

    Dat is op geen enkele manier te rijmen met de idealen en motieven uit dit filmpje en is 99% zeker ook niet door dezelfde groep gepland/uitgevoerd.

    Dat is gewoon diefstal en de mensen uit die 2e groep mogen van mij dan ook hard aangepakt worden.

    Die eerste groep heb ik niks tegen, dat soort protestjes houd de boel lekker scherp
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Of het 100% niet anonymous gerelateerd is durf ik niet te zeggen. Sony zegt zelf wel dat het anonymous is aangezien ze een bericht hebben gevonden op de servers. Namelijk "we are legion". Het zou natuurlijk kunnen dat het een dekmantel is van de criminelen. Hoe weet je trouwens dat het diefstal is? Het is toch nooit bewezen dat de creditcard gegevens zijn misbruikt of doorverkocht? Misschien heb ik dat gewoon gemist.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij is dat nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar het gaat mij om de intentie.

    En of het nou wel of niet anonymous was. Ik vind persoonlijk de ene actie wel door de vingers te zien omdat er een ideaal achter zit maar de andere actie gewoon crimineel gedrag
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou, dit verhaal krijgt nogal n wending:

    http://www.ubergizmo.com/2011/06/lulzsec-hacked-by-teamp0ison/

    De site van lulzsec, die muzieksites van Sony hackte en mensen tools gaf om te leren hacken, is nu zelf gehached!!
    Dit is gedaan door Teampoison en die waren not amused dat lulzsec roerde dat ze tot de underground scene van de hackers hoorde.
    Teampoison verklaart om binnen enkele dagen alle namen, adressen, foto's en telefoonnummers online te zetten. Hij zegt: not so anonymous anymore!

    Ook zat bij dit bericht een bijlage van Celine Dion's titelsong vn de film Titanic! Lol!

    http://zone-h.org/mirror/id/14233017
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  13. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, lekker gedaan.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Lol! Kijk, dit vind ik dan weer wèl leuk :)
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Even een schop omhoog, want ik heb een vraag wat betreft consolekeuze. :D

    Ik heb sinds 2006 een Xbox 360 Pro. Paar keer rrod gehad. Inmiddels game ik niet zo heel veel meer. Af en toe een beetje FIFA/PES.
    Deze wil ik gaan vervangen. Nu is de Xbox 360 Slim een prima keuze, aangezien ik nog wat 360 games heb liggen ook.
    Echter, de PS3 heeft ook weer zijn voordelen. Gratis online, minder bemoeienis wat je op je console doet, etc. Bij PES bijv. handig in geval van option files.
    Welke console gaat jullie voorkeur naar uit? Puur objectief gezien (mensen die ze beide hebben of hebben gehad).

    Aan de ene kant zeg ik, de PS3, een 360 heb ik immers al. Aan de andere kant zit op mijn huidige 360 geen WIFI en HDMI en maakt ie een takkeherrie.

    Wat betreft exclusive games:
    Voor de 360 hebben we natuurlijk Gears, Forza, etc.
    Voor de PS3 hebben we Uncharted, GT.

    Hoe zit het met BUZZ!, Is dat wat (voor het vrouwtje zeg maar)? Op de 360 ontbreekt het aan echte partygames.

    Laatste vraag: ik hoor dat Kinect vele malen beter is dan Move, is dat zo? Dat is met het oog op de toekomst ook wel weer interessant. Ik heb bij een maatje de Kinect mogen aanschouwen. Vind het wel grappig, maar er zijn nog geen goede / leuke titels voor.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb ze beide. Online gamen mag op de ps3 dan gratis zijn maar het gemak van XBL is oneindig veel groter als dat van de PS3. Dus mocht je online gamen belangrijk vinden dan zeker voor de 360 gaan.

    Echter de ps3 heeft in mijn ogen meer gave ip's die ik no way zou willen missen, MGSIV, Uncharted, The Last Guardian, Demons Souls, Yakuza, Wipeout, God of War etc Daarnaast is het natuurlijk een prima blu-ray speler

    je zegt echter dat je niet zo heel veel meer gamet, wellicht dat prijs dan ook nog een belangrijke factor is (360 is goedkoper)
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb ze beide (Nintendo noem ik verder niet eens meer) en ik denk dat je het beste eerst kan kijken naar waar je vrienden mee online zitten. Ik zie de laatste tijd veel mensen switchen omdat veel van hun vrienden alleen nog op Xbox live zitten of juist op het PSN.

    Als dat niet uitmaakt zou ik kijken naar de exclusives. Ik wil bijvoorbeeld straks graag Gears 3 en Halo spelen en vind niet dat er zoveel interessante PS3 exclusives zijn, dus dan is het X360 voor mij.

    Voordelen van de PS3 zijn natuurlijk wel de Blu Ray speler en het feit dat je gratis online kan.

    Kijk gewoon wat je belangrijker vind in de zin van Friendlist, exclusives en/of hoeveel je moet betalen.
     
  18. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Sluit me hierbij volledig aan.
    Heb beide consoles en speel het meest op mijn 360.
    Vind het jammer dat live geld kost, al kan je dat tegenwoordig voor rond de 35 euro per jaar kopen.
    Bij de PS 3 vind ik het bijzonder irritant dat wanneer er een update is ik al snel meer dan 10 minuten bezig ben om alles te updaten terwijl dat bij de xbox nog geen minuut is.
    Het belangriujkste is met name wat je vrienden hebben, kosten van beide, soort spellen, of je al een blue ray speler hebt en natuurlijk de controller (welke vind je het lekkerste spelen).
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de Xbox360 wordt alleen de gewijzigde en nieuwe onderdelen van de firmware gedownload.
    Sony heeft er voor gekozen dat de gehele firmware vervangen moeten worden.

    Ik erger me meer aan de verschillende game updates.
    Heb je een update gedownload en geïnstalleerd dan moet er vaak na het opstarten van de game WEER een update gedownload worden.
    Een update van >1GB komt ook regelmatig voor :mad:
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Wat dat betreft is het onderhoud van de 360 idd beter geregeld. Ook vreemd is dat je demo's moet installeren nadat je ze gedownload hebt. Ook vreemd.

    360 controller vind ik overigens het lekkerste spelen. Meeste vrienden hebben een 360, echter hoor ik nu zoveel mensen over de PS3..... Vandaar de twijfel.
     

Deel Deze Pagina