1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Xbox 360 vs Playstation 3 vs Nintendo Wii


    Zozo, onze hevige discussie leeft nog steeds en heeft alweer de 4000 posts gepassseerd. Tijd voor deeltje 5! En dames, hou het netjes deze keer.:cool:
    Let er aub ook ff op dat het geen kansloze flame-discussies worden. 'fanboy'-gedrag zit niemand op te wachten en dat zal dan ook worden bestraft. ;)


    [​IMG]


    IGN artikel over PS3 vs Xbox360


    Vorige deeltjes:
    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4


    ---------------------------------------------------------------------------

    Enige dankbetuiging aan Goiz' originele startpost, waarvan ik heel misschien een klein miniscuul beetje gekopieerd heb
     
  2. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is Wii geworden btw, niet Nintendo Wii. ;)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Tuurlijk wel Nintendo. Hij is toch van Nintendo? :p
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er word ook nog wel vaker gesproken over de Nintendo Gamecube. Het is gewoon verduidelijking voor mensen die nog niet weten dat de Revolution de Wii is geworden.
     
  5. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet de titel Microsoft Xbox 360 vs. Sony Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5] zijn. ;)
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Ok, daar heb je een punt :p
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan zal ik wel ff inhoudelijk aftrappen :p
    Ik ben dus geinteresseerd in alle next-gen consoles, hoewel het (nog) in mindere mate voor de Nintendo Wii. Ik ben natuurlijk vanaf 2 december al de trotse bezitter van de X360, waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds veel plezier mee heb. Ik denk dat er voor de X360 nog heel wat moois zit aan te komen op gamesgebied, en ik weet zeker dat we tot nu toe nog niet gezien hebben waar het apparaat echt toe in staat is. Natuurlijk ben ik al achterover geslagen door het grafische geweld en het next-gen gevoel van een prachtgame als Oblivion, maar ik denk dat ik nog heel wat klappen te verduren ga krijgen in de toekomst ;)

    De PS3 heeft ook zeker mijn interesse, dit omdat ik ook al vanaf de PS1 veel plezier beleef aan de franchises die er op deze consoles verschenen zijn. Sony heeft het tot nu toe altijd erg goed gedaan bij me, dus er is voor mij geen rede om niet uit te kijken naar hun next-gen console :)

    Dan tot slot de Wii....tja, om heel eerlijk te zijn ben ik nog wat sceptisch. Ik ben nogal een conservatief ingesteld persoon, dus bij het motto "een nieuwe manier om games te spelen" wordt ik al een beetje huiverig zegmaar :+ Aan de andere kant hebben we hier wel te maken met Nintendo, en als zij ergens goed in zijn is het wel de andere weg inslaan en toch succes boeken. Met andere woorden, ik kijk het even aan hoe het gaat verlopen....maar ik denk dat er uiteindelijk ook wel een Wii op mijn kamer zal komen te staan naast mijn X360 en PS3. Ik ben ook vrij laat begonnen aan een GameCube, een DS heb ik tot op heden nog niet (alhoewel ik me ookal voorgenomen heb om de Lite versie te gaan aanschaffen omdat ik het spelaanbod wat interessanter ben gaan vinden)....dus laten we zeggen dat Nintendo er tot nu toe altijd nog in geslaagd is om me (later) over de streep te trekken, en ik zie niet in waarom ze dit met de Wii niet zullen gaan flikken bij me :+
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2006
  8. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe spreek je Wii uit?
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Like I got to pee maar dan met een w.
     
  10. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het eigenlijk zo'n beetje hetzelfde.
     
  11. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijken ze allemaal erg vet worden maar ik denk dat ik ze niet allemaal in huis haal :mad:
     
  12. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu sinds 2 december een xbox360, erg tevreden mee. Hij werkt lekker, controllers zijn perfect, en ziet er ipv de xbox ook nog erg netjes uit. Het enige nadeel wat ik na het kopen heb gemerkt is de lange duur die er tussen zat van het uitbrengen van de launchgames totdat het eerste intressante spel weer uit kwam. Hier zat een veel te lange tijd tussen waardoor ik op een gegeven moment wel op mn xbox wilde spelen, maar geen idee had welk spel aangezien ik ze allemaal wel al kende.... De release van spellen begint nu een beetje eraan te komen, vooral in het najaar staan er genoeg vette spellen op de releaselijst...
    Ik denk niet dat ik me echt ga intresseren voor de PS3 of de Wii. Ik heb het nooit zo op de playstation gehad, er kwamen nooit echt mijn soort games op uit, en precies datzelfde had ik toen ik de launchlijst zag voor de PS3. Verder is het allemaal nog zo vaag wat de PS3 gaat brengen, miss dat er volgende week duidelijkheid in komt, maar ik heb echt geen idee wat ik ervan moet verwachten. Zeker aangezien ik me wel intresseer voor online gamen, wat bij Xboxlive goed in elkaar zit, ik geen idee heb hoe dat op de PS3 werkt.
    Ook de Wii (Revolution was toch een betere naam...) zie ik nog niet echt in mijn bezit komen. Ik heb zeer genoten van de N64, en dan met name van de Rare-games, ook zaten er goede games bij van nintendo, maar daarvan krijg je toch nu het idee wat er te weinig creativiteit inzit. Nu Rare bij Nintendo weg is zie ik er ook nog niet zo snel weer de toppers op komen die ooit Goldeneye, Perfect dark en Banjo Kazooie waren. Maar voor de Wii geld hetzelfde, nog niet alles is bekend dus we wachten wel weer af.....

    Voorlopig houd ik het lekker bij mn xbox 360, en laat daar de vette games maar snel voor komen !!!
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 360 zo'n beetje in maart gekocht. Eerst dat ding aansluiten op live. In het begin een paar demo's gedownload en gespeeld. Ben zeker onder de indruk als het om DOA4 gaat. Leuk spel. Ben al een groot fan sinds DOA3. De andere heb ik amper gespeeld. Had eerder nooit geld voor een console.

    De 360 is een mooi apparaat, heb nog geen één vastloper gehad. Even afkloppen. Sneu voor de mensen die er wel last van hebben. Vind ik echt het grootste minpunt van de 360. Voor de rest goede controller.

    Heb nou condemned, madden en DOA4 gespeeld, en de demootjes.

    Ben niet van plan andere consoles erbij te kopen. Vind ik te duur en een beetje overdreven omdat veel spellen toch wel voor PS3 en 360 uitkomen.

    De WII lijkt me op dit moment niet echt mijn ding. Hoorde dat hij zeker niet de kracht van PS3 en de 360 heeft. En ik vind als je een nieuwe generatie console's krijgt, horen adembenemende graphics daar ook bij.

    _0/
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    W-y :p
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Als "Wie" ;)
    In Engels vertaald dus gewoon 'Wij' om het wij-gevoel te versterken.
     
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de naam WII nou al bevestigd of is dit een gerucht?

    Ik dacht eerst dat je het uitsprak als: Why I?

    Bijvoorbeeld als het een miskoop is dat je dan tegen jezelf kunt zeggen:
    Why I?

    Is als grapje bedoelt. Geen fanboy gedrag. Ik heb wel respect voor Nintendo _O_
     
  17. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht veel van alle drie de console's. De xbox360 heeft nog lang zijn top bereikt kwa grapische kwaliteiten. En de Playstation 3 gaat ook ver met zijn Blu-Ray.

    Alleen nu blijft de Wii over :p de Wii heeft minder kracht ( denk ik :) ) maar wel nieuwe controller mogelijkheden, en de meeste mensen ( waaronder ik ) zijn ( stiekem :D ) nieuwsgierig over hoe het gaat werken.

    Maar ik ga toch liever voor de Xbox360, mooiere games ( grafisch en kwa genre's ), Live is toch de mooiste online services want Nintendo begint daar nu pas mee ( met de DS ) en Playstation online services ( tja..). En de xbox360 ziet er het mooiste uit :cool:


    Xbox360 :9
     
  18. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony komt dan michien wel met de Blu-Ray dics. Maar daar heb ik niet echt veel vertrouwen in. Net als die Mini-dics ook (van sony) zijn geflopt. En Door die Blu-Ray is de PS3 vertraagt.

    En dan de Wii. Die controller wil ik gewoon een x geprobeerd hebben. Het kan voor echt 'Revolutionare' gamplay zorgen. Ik denk aan die acarde kasten met die geweren maar dan in een Metriot Prime sausje. Alleen de naam keus vindt ik niks. Doe mij maar de Revolution i.p.v. Wii.

    Maar qua disign is de 360 het mooiste, vooral door het hoge Ipod gehaalte. De Playstation vindt ik op de voorkant van onze stofzuiger lijken. En de Wii, Die pas mooi naast mijn dvd speler. Alleen valt dan niet veel op. De 360 daar in tegen wel.
     
  19. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    De xbox is zo mat als wat. Wat nou ipod gehalte? Alleen de Wii heeft wat weg van een ipod. (lees heeft soort design gewoon overgenomen)
     
  20. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey medegamers......

    Ik heb nu een 360 (vanaf 2december) een xbox, PS2, PS1, Gamecube, PSP en een Nintendo DS.
    En de overige 2 (PS3 en Wii) komen ook gewoon in mijn kamer te staan.

    Ik zie eigelijk alle 3 de consoles wel zitten, 360 vanwege zijn brute kracht en geweldige online-mogelijkheden,daarnaast heeft ze uiteraard ook gewoon een geweldig uiterlijk.
    De PS3 ook vanwege zijn kracht, het uiterlijk vind ik dan weer iets minder (vooral de controller is erg lomp) maar Blu-Ray maakt een hoop goed.
    Net zoals de mogelijkheid om met 1 console op 2 (HD)TV's te kunnen spelen.
    Ik ben er van overtuigd dat de Wii ons iets totaal anders gaat geven op het gebied van Gameplay (maar of het genoeg is om L!VE te vergeten valt nog te bezien), ook het uiterlijk ziet er goed uit.

    PS: ik heb veel plaatjes gezien op het internet waarin de 3 naast elkaar staan
    maar of het allemaal vertrouwd is weet ik niet dus stel ik mijn vraag hier maar: 'welke van de drie is nou het grootste en welke is de kleinste??

    Dank u
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina