1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht wel dat de launchgames voor de PS3 wel beter zijn dan die van de xbox360.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yep ik ook. Maar dat maakt voor de vergelijking niks uit. Want ik ga niet de 360 van 2 december vergelijken met de ps3 van straks.
     
  3. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kevf daar heb je gelijk in De ps3 heeft betere launchgames maar tot die tijd dat hij er is hebben wij gears of war Enz :D
     
  4. ggpelupessy

    ggpelupessy GGP

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze volgorde is juist. Echter ik was me een ongeluk geschrokken van de voeding van de xbox 360. Deze is bijna 1/3 van de xbox 360! Dus nu mijn vraag welke denken jullie dat het kleinst is incl. voeding?
     
  5. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de voeding van de wii niet veel voor gaat stellen. De hardware is ouder en kan ook kleiner gemaakt worden. Denk dat er gewoon een stekkertje aan zit en geen voeding kastje (kleine kerncentrale zoals bij de 360).

    Trouwens als ze een nieuw model gaan maken in 2007, wordt de voeding dan ook anders. Misschien wel overbodig?

    Ik heb dat trouwens nog bij geen één console gezien dat er zo'n dikke voeding aan zat.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Nobody knows...
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Developer says Xbox 360, PS3 games will be "impossible to tell apart"
    5/3/2006 2:32:16 PM, by Jeremy Reimer

    The debate over "which console is better" is as old as Atari versus Intellivision (for the record, Intellivision was far superior). Through the years we've gone from Atari versus Intellivision, to Intellivision versus Colecovision, to Nintendo versus Sega, to Sega versus Sony, and now finally Sony versus Microsoft. Ignoring the schoolyard name calling, there have been times at which the graphics that could be displayed on one system were clearly and measurably superior to another.

    Now, Swedish developer Starbreeze AB—best known for their critically acclaimed title Chronicles of Riddick—is saying that these times are over. In an interview with IGN, lead designer Magnus Högdahl was asked flat-out what the strengths and weaknesses of the PS3 and Xbox 360 were:

    "The PS3 will have a content size advantage with Blu-ray and a CPU advantage for titles that are able to utilize a lot of the SPUs. The Xbox360 has a slight GPU advantage and its general purpose triple-core CPU is relatively easy to utilize compared to SPUs. I expect that it will be near impossible to tell Xbox360 and PS3 screenshots apart."

    The acronym SPU stands for "Synergistic Processing Unit," although Sony uses the term SPE (Synergistic Processing Element) instead. It refers to a processing unit with a small amount of fast, built-in memory, and its own specialized instruction set. The Playstation 3 will contain 7 of these units, although recent reports indicate that one or two of them may be reserved by the operating system and DRM components. The Xbox has no SPEs but has a triple-core architecture instead. When looking at a simplified architectural diagram of the two platforms, they seem fairly evenly matched.

    However, the core differences still exist. There will be some who will take issue with the idea that games will be "near impossible" to tell apart on both platforms. They might point out that this will apply only to cross-platform titles, which will tend to be written for the lowest common denominator of hardware. Indeed, I used this argument myself in an article on the subject.

    However, with game development costs skyrocketing, the pressure is on for third-party devs to ship new titles on as many platforms as possible. In addition, the hardware itself is getting to the point of diminishing returns. It was easy to tell the difference between a 2D side-scrolling game on the SNES and a 3D equivalent on the original Playstation. It was somewhat less easy, but still possible, to pick out the differences (mostly higher poly counts and smoother texture mapping, but also additional special effects) between a PS1 and PS2 game. As we move into the next generation, the leap ahead is less noticeable still, especially to the layperson who still has a standard definition TV set.

    Ultimately, this is not a bad thing. As hardware platforms become more advanced, the differences between them will become less relevant, and the only thing developers will have to worry about is making a good, entertaining game. As for the console makers? They will have to fight out their battles by cutting prices, providing superior on-line experiences, or going in a completely new direction, such as the motion-sensitive controller in the Nintendo Wii. All this can only mean better gaming for all of us.

    Bron: http://arstechnica.com/news.ars/post/20060503-6740.html
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    In het Nederlands:

    'Grafisch verschil PS3 en Xbox 360 verwaarloosbaar'

    De Zweedse spelontwikkelaar Starbreeze AB, bekend van het spel Chronicles of Riddick, stelt dat het praktisch onmogelijk zal zijn de beelden die geproduceerd worden door een Xbox 360 te onderscheiden van de beelden die uit een PS3 zullen komen. Hoofdontwikkelaar Magnus Högdahl zei in een interview met IGN dat de PS3 wel een voordeel heeft in opslagcapaciteit van de schijfjes, door gebruik te maken van Blu-ray. Bovendien zullen spellen die intensief gebruik kunnen maken van de 'Synergetic Processing Units' daar een voordeel uit kunnen halen. De Xbox 360 is op zijn beurt weer voorzien van een sterkere grafische eenheid, zodat de beelden van de consoles in de praktijk niet te onderscheiden zullen zijn.

    Dit zal vooral het geval zijn bij multiplatformspellen, omdat daar vaak concessies gedaan worden en er ontwikkeld wordt voor de 'grootste gemene deler' in de hardwareplatforms. Daardoor is de software niet in staat specifieke voordelen van een bepaalde console te benutten. Door de grote druk die op spelontwikkelaars rust en de gigantische kosten die met het ontwikkelen van een spel gepaard gaan, is de druk om spellen op meerdere platforms uit te brengen hoog. Bovendien is de hardware op een punt aangekomen waar de winst als resultaat van bijkomende investeringen steeds minder wordt. Het verschil tussen een NES en Playstation was overduidelijk zichtbaar, terwijl de verschillen tussen een Playstation en Playstation 2 nog wel opgemerkt konden worden, maar al veel minder duidelijk waren. Met de release van de next-gen consoles zal dit verschil nauwelijks nog vermeldenswaardig zijn, zo schrijft Ars Technica.

    Bron: http://tweakers.net/nieuws/42348/?highlight=xbox
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2006
  9. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    We praten hier over een ontwikkelaar he vergeet dat dus niet, maar goed dit had ik eigenlijks wel verwacht.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit zal vooral het geval zijn bij multiplatformspellen
     
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dat wil zeggen dat de Ps3 en Xbox 360 zobeetje even krachtig zijn?
     
  12. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    En je punt is...
    Wat is er belangrijker dan de opinie van een ontwikkelaar? Die weten precies wat de consoles kunnen, anders kunnen ze hun games er niet op afstellen.

    Ja maar dat was eigenlijk al bekend. Zowel de 360 als de PS3 hebben hun voordelen.
    De 360 heeft een sterkere grafische kaart.
    De PS3 heeft BluRay en een theoretisch gezien een snellere processor, maar deze zit nogal complex in elkaar en schijnt (zo vinden de game developers) erg moeilijk programmeerbaar te zijn om ook daadwerkelijk die extra kracht (verbeeld je niets, wat ze hiermee op de 360 qua processor snelheid winnen, verliezen ze weer qua grafische kaart) eruit te halen.

    Dus praktisch gezien komt het er op neer dat er weinig verschil tussen beiden is. Het enige grote verschil is de BluRay drive in de PS3, die op zijn beurt dan weer een prijs-boost aan de PS3 geeft en daarbij beweren developers eigenlijk die hoeveelheid ruimte van de BluRay helemaal nog niet nodig te hebben. Sinds de invoering van de DVD (wat al jaren terug is), zijn de grootste games nog niet eens de helft van een DVD voor de komende jaren houdt dat dus waarschijnlijk in dat de HD-DVD (die de 360 ondersteund of gaat ondersteunen) meer dan voldoende is. De vraag is dus eigenlijk of het wel slim geweest is van Sony om een BluRay drive erin te knallen. Het is ook de reden waarom de PS3 zo gigantisch achter op schema loopt.

    Dat is een punt wat helemaal zeker is. Als spellen zowel op de 360 als op de PS3 uit komen zullen vrijwel (zo niet helemaal) identiek zijn.

    Het punt is alleen dat de kosten van de games stijgen en de opbrengsten toch dusdanig zijn, dat het voor ontwikkelaren bijna niet interessant is om een game voor 1 specifiek platform uit te brengen. Gevolg is de hoeveelheid multiplatform spellen.

    De 360 heeft er eigenlijk ook 'last' van, veel spellen zien er nog niet next-gen uit, omdat ze ook voor de 'oude' xbox gemaakt worden.

    Daarom verwacht ik ook een boost van kwaliteit bij de 360 games als de PS3 eindelijk uit komt. Want dat betekent dat ontwikkelaren een PS3 en 360 multiplatform spel kunnen maken en dus ook eindelijk geen rekening meer hoeven te houden met de oude platforms.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2006
  13. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de datum en prijzen zijn bekend van de PS3 het zal in Europa 17 November worden voor 499 euro voor de versie met een 20 gb harde schijf.
    En 599 voor de versie met 60 gb harde schijf ik ben in ieder geval blij met dit nieuws ik ben niet rijk maar ja het ligt er gewoon aan of je het ervoor over hebt.(En of je verjaardag rond die tijd ligt:D )
    Ik vond die persconferentie erg indrukwekkend de controller behoud zeg maar de PS2 joypad vorm wel zullen de onderste schouderknoppen analoog zijn zoals bijv die van de 360.
    Ook is er een soort Revolution functionaliteit aan toegevoegd wat gedemonstreerd werd met Warhawk.
    En Gran turismo HD werd geshowed in 1080 P dus ja games zullen mogelijk zijn in 1080P ook al werd door sommigen beweerd van niet.
    Dit is wat ik dus uit die persconferentie gehaald heb ik kan wat dingen gemist hebben en er kunnen misschien heel wat spelfouten in deze post zitten mijn excuses daarvoor ik ben erg moe.
    Welterusten en hopelijk kunnen we weer verder discusieren.
     
  14. ChOsEn NL

    ChOsEn NL damm

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    eh het is 499 en 599 DOLLAR, toch?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2006
  15. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dus dat word 499 en 599 euro... of je moet gaat importeren dan kom je wat goedkoper uit.. de dollarprijzen worden altijd gewoon aangepast door er een voor te zetten
     
  16. Bountyspot

    Bountyspot Just for Fun

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    De prijs is geworden / word zoals ik vermoede! Ze kunnen niet anders denk ik! De BLue-Ray die zijn rol daar in speelt en de backward compatible eveneens! Dan moet je je console wel iets duurder maken! Maar denk niet dat ik hem in het begin zou halen hoewel ik altijd wel een fan ben geweest van Sony! Maar ze hebben naar mijn mening ons al te veel voor de gek gehouden met de release data etc...! Dus voor mij ff afgedaan!
     
  17. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sla ook even over, € 599,- voor een volledige PS3 met echt alle opties (de € 499,- is gedeeltelijk uitgekleed) vind ik te veel. Voor die prijs moet je toch echt met iets aan komen dat beter is dan de 360 en ik denk niet dat zoiets gebeurt. Zeker niet bij de intro.
     
  18. ggpelupessy

    ggpelupessy GGP

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel even slikken 599 euro. Maar goed je krijgt dan wel wat. Heb net filmpjes gezien op gamespot. Die filmpjes zijn echt vet!! Het lijkt erop dat in sommige filmpjes in-game footage wordt getoond. Laten we het hopen.
     
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn nog meer verschillen tussen de 2 versies:

    De console van 499 euro heeft een harde schijf van 20 Gb, een usb-poort, een gigabite ethernetpoort en bluetooth connectiviteit

    De console van 599 euro heeft naast deze dingen een harde schijf van 60 Gb, wifi-functionaliteit, en memory-stick lezer en een digital high-definition video-poort.

    Vooral de HDMI-poort zal beslissend zijn voor de keuze tussen de twee consoles.

    Verder heeft Sony te kennen gegeven dat het online HUB-netwerk gratis toegangkelijk wordt waardoor het gratis is om tegen andere mensen via internet te spelen.

    De controller zal over een bewegingssensor beschikken, net zoals de Nintendo Wii (Revolution) en ziet er als volgt uit:
    [​IMG]
    Warhawk is een spel dat gebruik maakt van de bewegingssensor in de controller om het spel te spelen. Voor een demonstratie hiervan klik je op deze link: http://www.gametrailers.com/player.php?id=10438&type=wmv
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2006
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tevens moet je als je gaat importeren ... belasting betalen .. dus je krijgt bij de grens nog een rekening ... kleine produkten zoals dvd's glippen er wel door ... maar hardware kan je vergeten ... daarnaast moet deze ook verscheept worden in de regel ben je dus duurder uit
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina