1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Beide versies hebben een harde schijf. Dit voordeel is eigelijk meer een voordeel voor de developers, maar uiteindelijk ook een voordeel voor de consument;
     
  2. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk gewoon dat de ps3 omlaag moet anders is er weinig toekomst voor ze.
     

  3. Ja, 3 kwart van de potentiele kopers zal beta-ray toch niks interesseren en gaat er dan echt geen extra geld aan uitgeven. Als de PS3 kwa games dan ook nog eens niks extra's te bieden heeft wordt de drang nog minder. Tegen de kerst zijn de games op de 360 zowiezo de shit, terwijl SOny dan met een matige launch line-up op de proppen komt.._0/
    Ik ben bang voor Sony dat ze (voor de uitvoering die af is) niet meer als 100,-boven de prijs van de 360 kunnen vragen.
    De 360 gaat ook nog wel naar de 300,- /een mooi bundeltje in november, dus dan wordt 400 de max. :'-( Sony kan het zich alleen niet erg lang permiteren om hem voor zover onder de kostprijs te verkopen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.}:]
     
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik snap de enthousiasme niet oer Blu-Ray. Omdat het de 90% van de kopers niet zal bevoordelen. Want films in HD kijken moet je wel een HDTV hebben en nog veel mensen, jammer genoeg hebben dat niet. En nog meer mensen hebben geen HDMI. En als we pech hebben worden HD films in HDCP gedaan en heb je er niks aan.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder minstens een 32" LCD tv een een aardige surround set heb je er niet echt voordeel bij. Daarnaast beschouw ik het als een risico om te investeren in relatief dure Blu Ray / HD DVD films waarvan nog maar te bezien valt of het formaat zal aanslaan.

    DVD was natuurlijk een grote stap voorwaarts in vergelijking met VHS, het voordeel was voor een ieder meteen duidelijk.

    - Niet meer spoelen.
    - Veel beter beeld, geen ruis of storingen
    - Veel beter geluid
    - Compact formaat, vergelijkbaar met CD
    - Interactieve elementen, menu's en dergelijke
    - Meertalig geluid
    - Meerdere soorten ondertitels
    - Aanvullende extra's zoals trailers en making of.
    - etc etc

    Maar wat hebben Blu Ray en HD-DVD te bieden in vergelijking met DVD?

    - Beter beeld, mits je investeert in een nette LCD
    - Beter geluid, mits je dus in bezit bent van aardige surround set

    Enkele problemen wat betreft Blu Ray en HD-DVD

    - DVD's zijn heel erg ingeburgerd, men is nog niet klaar voor alweer wat nieuws
    - Om het optimale uit deze formaten te halen is extra apparatuur benodigd naast de speler zelf.
    - Afspeel apparaten zijn duur, is een drempel
    - De discs zelf zijn duur, is een drempel. Fith Element kost bijvoorbeeld $25 terwijl de DVD versie rond de $15 zit.
    - Investeren in deze formaten is een risico.
    - Een duidelijke winnaar zou weleens uit kunnen blijven, SACD en DVD-Audio anyone?

    Ook lang niet alle Blu Ray reviews zijn even positief, bij een nieuw formaat moet je gewoon meteen knallen. De eerste indruk telt!

    http://bluray.highdefdigest.com/fifthelement.html
    http://www.dvdtown.com/review/houseofflyingdaggersblu-ray/18577/3763/
    De meeste mensen vergeten ook dat de studio's deze formaten nodig hebben om hun DRM technieken door te duwen.

    Verplicht leesvoer ..
    http://bluraysucks.com/index.php
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Deze keer kijk ik lekker de kat uit de boom. De vergelijking die MacDennis boven mij schetst zegt al genoeg. Formaten zoals SACD, DVD-Audio en HDCD zijn (bijna altijd) stuk voor stuk superieur aan de cd qua geluidskwaliteit. Maar omdat de cd voor de meerderheid van de mensen prima volstaat hebben ze helemaal geen behoefte aan een nieuw formaat. Sterker nog, de meeste mensen kennen deze formaten niet eens... Een andere oorzaak is veelal ook de hogere aanschafprijs van de benodigde apparatuur, en de meerprijs van de software t.o.v. de cd.

    Nu is het niet helemaal eerlijk om geluiddragers met beelddragers te vergelijken, maar het komt op hetzelfde neer. Voorbeeldje: De cd 'The Dark Side of The Moon' van Pink Floyd kostte mij destijds €6,99 en is van een uitstekende geluidskwaliteit. Maar nu is de SACD versie uitgebracht van dit album met een verbeterde geluidskwaliteit, en een prijskaartje van €29,99. Dat is een aardig prijsverschil voor wat extra kwaliteit.

    Voor de meerderheid van de mensen volstaat de beeldkwaliteit van de DVD nog uitstekend, en die hebben ook helemaal geen behoefte aan een hogere beeldkwaliteit, voor een nog hogere prijs.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  7. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    uhh lkkr... zoek anders ff hobby's ofzow.. wie gaat er nou op de grootte letten.. btw 600 euro isz echt nie veel voor een apparaat waarmee je de komende 6 jaar zeker zoet zal zijn + blu ray en grotere hdd dan die van de 360 !
     
  8. halo_operator

    halo_operator H2O Huntedkiller

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat dachten jullie van de uitspraken van microsoft en Nintendo??? ik citeer "mensen zullen eerder een WII en een xbox360 kopen dan een PS3" dit is eerlijk gezegd (kijk maar im PU7 of xbox magazine 6
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Genoeg mensen hoor. Ze schreeuwden moord en brand toen de XBOX uitkwam, het ding was natuurlijk volgens velen te groot. Maar de PS3 zal inderdaad nog een stukje groter zijn. Zie de specificaties op eu.playstation.com. Mij zal het een worst zijn hoe groot die dingen worden maar genoeg anderen vallen er wel over.

    Ik zie ook geen direct voordeel van een interne voeding. Een externe voeding houdt juist in dat het apparaat kleiner wordt, dat de hitte die een voeding oplevert niet de rest van het apparaat beinvloed en bij een defect vervang je hem eenvoudig.

    Ik snap totaal niet die hele externe voeding ophef die bij xbox 360. Bij de PSTwo neemt men dat toch ook voor lief? En nu bij de PS3 is het opeens echt zwaar de bomb dat het weer intern zit? Wat een onzin. :{
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

    Of dat je wat hebt aan de Blu-Ray zullen we pas over een jaar weten waarschijnlijk, zo niet langer...

    En aan de grotere HDD hecten weinig mensen waarde. Als je echt intensief die HDD wil gebruiken, dan is die 60 GB van de PS3 ook klein.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Bij de PStwo was hij nogal klein. Vergeleken met de voeding van de 360 is hij te verwaarlozen. Ik heb niet echt problemen met een externe voeding, alleen is bij de 360 én de voeding te groot én de draad is niet buigzaam genoeg, waardoor compact opbergen bijna geen optie is. En mijn reactie (ik begon over die voeding) zei ik omdat men weer liep te zeggen dat de PS3 groter is dan de 360, maar met een rekensom: X360 + voeding = groter dan de PS3.

    Want?
    Had de PS2 daar ook last van? Heeft jou PC daar ook last van?

    Maar omdat er een standaard HDD inzit kunnen devs daar gebruik van gaan maken.
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Pc heeft er geen last van omdat die kast open staat :+
    Ps2 en de Pc zijn heel iets anders dan een Ps3.
     
  13. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    O god..dit vind ik dan ook wel erg lachwekkend...volgens velen was de grootte van de xbox vorige generatie 1 van de grooste redenen om hem niet aan te schaffen....waarom ben je voor de PS2 gegaan? gewoon...ik hoef niet zo'n groot lomp ding in m'n kamer te hebben.
    En nu de rollen zijn omgedraait doet het uiterlijk er ineens niets meer toe?
    mm...wel vreemd dat dat de vorige genaratie niet zo was.

    De vraag is natuurlijk hoeveel gamers er zou zitten te wachten op Blu-Ray....naar mijn mening is Blu-Ray de enige echte technise voordeel van de PS3 T.O.V. de 360 (hardwarematisch liggen ze dicht bij elkaar).
    Maar om daar nou alleen 200 euro aan uit te geven.....ben benieuwd....
    Wat btreft HD....er zit niet voor niets een vervangbare HD in de 360;)
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de voeding te groot is komt simpelweg door het feit dat de console veel vermogen trekt. In een snelle PC met een dikke videokaart stop je toch ook geen lichte voeding van 200Watt? Dat de kabel niet buigzaam is komt doordat het simpelweg niet buigzaam kan zijn aangezien al dat vermogen wel door iets overgebracht moet worden. Een dunner en dus flexibelere kabel is simpelweg niet in staat om al het vermogen over te brengen. Met andere woorden, logische gevolgen van het extern houden van de voeding.

    Dat niet iedereen die voedig makkelijk kan wegwerken is puur afhankelijk van de persoonlijke situatie.

    Mwoaahh, ik denk dat het qua totaal volume ongeveer gelijk is. De PS3 is wat betreft alle afmetingen groter dan de 360. Maar zoals ik al zei, ik vind het geen bezwaar, het gaat mij uiteindelijk om de games.

    Aangezien de Blu Ray drive uiteindelijk 'maar' 2x zal zijn en per definitie wat betreft data overdracht niet sneller is dan een DVD is een HDD zeer welkom, zeker wat betreft caching. Dit hadden ze er bij SEGA over te zeggen ..

     
  15. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik ben wel blij hoor met de komst van hddvd/blueray, want het is een wereld van verschil vergeleken met dvd op een hdtv :)
     
  16. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is het grote voordeel dat de ps3 heeft. je zag precies hetzelfde bij de vorige generatie, de laadtijden van de originele xbox waren veeeel korter dan bij de ps2.

    en het was makkelijker voor developers om het geluid in te stellen want de HDD hield je vorderingen bij. bij de xbox 360 is het dus veel ingewikkelder om dat goed te krijgen.

    niet dat ik hierdoor een ps3 ga kopen. met de laadtijden is niks mis (op een pc is het langer) en het geluid is ook prima. over de andere voordelen weet ik niks dus daar ga ik niks over zeggen.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind de laattijden van PGR3 toch schrikbarend lang. CoD2 daarin tegen zijn wel next-gen waardig.
     
  18. mike amersfoort

    mike amersfoort Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarbij hebben, ik denk 99 van de 100 die een lcd/plasma hebben (ikzelf ook) een HDReady en geen Full HD. M.a.w., je heb er nog geen fuck aan. Het is wel scherper daar niet van...... maar een Full HD - LCD/Plasma is een vereiste voor HighDefenition te kunnen kijken/gamen. _0/
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hm daar heb je gelijk in, maar dat geldt grotendeels voor de EU markt.
    de US en Japan waar voor Sony en ook gedeeltelijk Microsoft de echte nadruk op ligt is HD al veel gangbaarder als dat het hier momenteel is, wat dat betreft lopen we gewoon achter.
    Tenminste dat denk ik.. :)
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat doet pijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina