1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Au Sony Au (:+)
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    True, maar ik denk dat we in de toekomst ook veel spellen zullen zien die een HDD als vereiste hebben.

    Edit
    En overigens denk ik, dat het grootste deel van de 360-ers uiteindelijk of wel meteen een HDD erbij kopen (zij het los of met het premium pakket). Dus ik denk ook niet dat developers zich in de vingers zouden snijden door een HDD-only spel te maken (mits de game goed genoeg is natuurlijk).
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  3. Een tijdje geleden werdt hier telkens gezegd dat alle ouders toch wel een playstation voor hun kinderen zouden kopen, omdat ze zo vertrouwd zouden zijn met de naam playstation...

    Denken jullie dat nogsteeds na al die negatieve berichtgeving van de laatste en de komende tijd?
    Ik denk zelf dat er geen ene reet meer over is van die zogenaamde sony 'fanbase' als de PS3 eenmaal uit is...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2006
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot een bepaalde vastgestelde hoogte natuurlijk. Kijk, die 20GB is natuurlijk niet bedoeld om compleet vol te stoppen met game-data. Het zal dan ook waarschijnlijk op dezelfde wijze gebeuren als op de 360, waar dus een deel (7GB) gereserveerd is voor het systeem.

    Mee eens dat men bij de PS3 direct rekening kan houden met de HDD maar dat kunnen ze bij de 360 net zo min en wat ze ook hier en daar doen. Dat een HDD bij de 360 niet standaard is wil nog niet zeggen dat ze er ook geen rekening mee houden. Uiteindelijk is het alleen in je eigen voordeel als je een HDD neemt.
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de 360 toch ook wel een aardig ingeburgerd product is. Bovendien is het van Microsoft, dus dat kan ook weer in het voordeel werken. Tenslotte is Windows toch ook van Microsoft! (dit was even in perspectief van een naieve ouder :))
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal een ouder voor hun kinderen in de huidige economische omstandigheden snel een console van 600 EUR aanschaffen? Waarvan de games 'ergens' tussen de 60 en 100 dollar gaan liggen? Heerlijk die duidelijkheid van Sony.

    Nogmaals, in Amerika was hij toendertijd 300 dollar, nu 500 / 600 dollar. De 360 vond men al duur daar. Hoe gaat een kind zijn ouders overtuigen dat het het geld waard is? Jongeren weten niet wat Blu Ray en dergelijke is of hebben er niks aan.

    Verder gaat Sony voor een hele andere markt. De PS3 is geen speelgoed voor jonge kinderen.

    Het zal ook op de games aankomen en de bijbehorende mond op mond reclame. Als Pietje aan Jantje zijn Gears of War, Halo3 en Forza2 toont weet ik nog helemaal niet zo zeker of Jantje dan nog warmloopt voor een PS3. Zeker de jongere generatie heeft geen centen voor beide consoles.

    De PS3 zal het wat betreft gamen puur van zijn exclusieve titels moeten hebben die een breed publiek aanspreken. Echter, de 360 heeft net zo goed zo zijn toffe exclusieve titels.

    Een ouder houdt niet al het nieuws bij wat op internet verschijnt omtrent een console.

    Ik krijg wel de indruk dat de fanbase sowieso aan het slinken is. Een veel gehoord argument bij de PS3 is/was dat de PS3 zou gaan uitblinken op grafisch gebied en ook qua performance. De nieuws berichten en screenshots van de laatste tijd houden van die utopie echter niet veel heel.
     
  7. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    gast, dat draad word buigzamer naarmate het warmer word, dus als je het echt moeilijk vind om met je armpjes dat draad te buigen, laat dan eerst even je 360 een kwartiertje aanstaan.

    En laatst las ik ergens dat de ps3, ondanks alle gaten in dat ding, nog steeds niet de hitte van zn voeding aan kon, en dat er DUS een externe voeding zou komen voor de ps3.
     
  8. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was ps2 tijden gewend :)
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ook :) Ik denk persoonlijk dat 50% van de PS2 games sneller laden dan PGR3. Maar wat maakt het uit. Tijdens het laden kan je lekker je friendslist checken en met je muziek kloten :)

    Denk jij werkelijk dat al die ouders het nieuws rond de PS3 in de gaten houden? De meeste weten niet eens dat er een vervolg komt, en horen het wel van hun kinderen als de tijd rijp is.
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    De ouders hebben het geld en kopen dus een 360, die gaan echt geen PS3 kopen.

    Sterker nog, ik denk dat ze eerder een Wii kopen dan een 360 en een PS3.
     
  11. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    de Wii is het geilst :)
     
  12. -=DEMO=-

    -=DEMO=- Goten!!

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Wii is inderdaad verdraaid klein zeg. Lijkt me leuk apparaatje, maar de concurrentiestrijd zal toch voornamelijk woeden tussen de 360 en PS3 (vanwege de doelgroep).

    Ik ben zelf van mening dat de grootte/voeding/blu-ray/HDD (bijna) niets uit zullen maken tussen de 360 en PS3. Het zijn de prijs, games, XBL (en Sony's antwoord hierop) en die motion shizzle van de PS3 die de doorslag gaan geven. En wie dan "wint", dat ligt natuurlijk aan marketing en de smaak van de massa.

    Voorbeeld: Ik moet en zal Halo 3 spelen. Als fan van het eerste uur (en uitwonend student met minimaal budget) heb ik dus weinig keus...
     
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Uiteindelijk gaat het idd om de games en het prijskaartje wat daaraan hangt. Dat de PS3 relatief gezien niet duur is, kan mij niet veel interesseren, ik kijk gewoon naar de absolute prijs. En die vind ik voor een console te hoog. 400 Euro voor enkel een console + controller vind ik zelfs nog te hoog.
     
  14. Ik wist eerder ook al wel dat die ouders tegen die tijd, de PS3 ook echt niet blind zouden kopen alleen omdat er PS3 opstaat (zoals sommigen hier stellig liepen te beweren).

    De ouders volgen nu misschien niet al het nieuws op het i-net, maar ze krijgen er in de tussentijd echt wel genoeg over te horen van collega's, vrienden, kennissen en.... hun kinderen.
    Het is voor die kinderen het meest logische dat ze nu allemaal gaan zeuren om een Xbox360 voor de kerst, verjaardag of wat dan ook*) als ze er dan bijvertellen dat ie voor gamen nog beter is, dan de alleen al $300,- extra kostende PS3 met betaray waar ze niks aan hebben, lijkt de 360 waar tegen die tijd ook vollop 'classics" voor zijn, in vergelijking echt een koopje, en zullen die ouders veel eerder overgehaald zijn\o/ .

    Die jongeren behoren ook zeker wel tot de doelgroep. Minimaal 50% van de consoles belandt bij gamers jonger dan 18. Maar als ze net zoals MS zeggen dat hun console meer voor volwassen is, vinden die koters vanaf een jaar of 12 dat alleen maar des te interessant, en hoeven ze aan hun al bijna geen aandacht meer te besteden kwa marketing.

    Conclusie van het verhaal... Het argument dat al die 'PS3-Geile' vaders en moeders automatisch voor de ps3 zouden gaan is dus ook totale onzin,
    En dat de 360 tegen die tijd een veel betere optie voor ze zal zijn is ook al een feit.._O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2006
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 verliest na de rumble nu alweer een hele sterke troef. Je kan zeggen wat je wilt maar dit is alweer geen positief nieuws voor Sony. Assassins Creed, voor velen DE reden om voor de PS3 te gaan komt ook naar de xbox 360.

    http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=2057

    Ik zit te wachten op ..

    "Ach, dat wisten we toch al tijden dat het een timed exclusive zou worden!"
    "Ik heb geld teveel en koop sowieso beide consoles, mij boeit het niet!"
    "Suf spel, MGS4 En FF13 r0xorz!"
    "Dat verbaast mij niks hoor! Was toch logisch?!"
    "De PS3 versie zal zwaar de kont van de xbox 360 versie schoppen!"
    "Fanboy!"
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is dat beter? :{
    Ik heb liever dat al die gastjes van 12 lekker een PS3 kopen, zodat "wij" geen last van ze hebben op Xbox Live....
     
  17. ggpelupessy

    ggpelupessy GGP

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik denk dat het ook afhangt wat de medewerkers van bijvoorbeeld bartsmit en mediamarkt adviseren aan de papa's en mama's. Deze zullen toch eerder de xbox360 denk ik adviseren, omdat ze hier toch meer ervaring mee hebben. Ik denk eerlijk gezegd dat de xbox360 beter zal verkopen met kerst. Maar dat zal met de kerst van 2007 denk ik wel anders zijn. Maar we moeten eigenlijk de wii niet vergeten. Games zijn kindvriendelijk, aparte gameplay (kan papa weer opscheppen tegen zijn vrienden) en natuurlijk de prijs! Het is een moeilijke kwestie!:9
     
  18. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk zelfs dat de Wii zo maar es heel goed zo kunnen gaan doen... ik denk zo iezo beter dan de ps3 en netzo goed als de 360 omdat deze een jaar ofzo eerder uit is.... weet iemand wanneeer deze consoles nou ook echt uitkomen?"??
     
  19. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    grappig dat je hier zoveel over kan zeggen, terwijl de voorkeur op deze site wel duidelijk is. het maakt me ook echt niet uit welke het nou het beste doet.
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wii komt toch in oktober?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina