1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Goed nieuws ja, hopelijk houden de Nederlandse winkels zich ook een beetje aan deze prijzen.
     
  2. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    *Keeps fingers crossed :+

    Maar er zullen altijd wel winkels zijn zoals Gcshop.nl die games 10 a 15 euro goedkoper aanbieden. Kijk naar de 360 games, deze hadden een adviesprijs van 69,99 euro maar ik scoor de games altijd rond de 55 euro :9
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zeker goed nieuws .. let wel dat dit de cijerszijn van Gamestop .. die de originele prijs van de Playstation 3 ook al te laag in schatte .. dus we wachten ff af .. maar zeker positief nieuws (het is wel 10 dollar meer dan de xbox 360 spellen)
     
  4. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb wat geduld Tecnomic. 60 dollar in de VS betekent in deze industrie doorgaans dat 70 euro al niet meer haalbaar is. Dat zijn namelijk excl. BTW prijzen en gebaseerd op amerikaanse winkelmarges die beduidend onder europese marges liggen en al helemaal nederlandse marges.

    En nu niet zeuren over geldwolven of zo, we leven in europa en in NL in een welvaartstaat, ruimte is hier kostbaarder, werknemers zijn hier kostbaarder, gezondheidszorg is hier kostbaarder. Dat alles heeft een prijs en o.a. merk je dat in winkelmarges. Zonder dat kan het licht domweg uit.

    Kortom: mijn verwachting is dat PS3 games minimaal 74,99 gaan zijn en waarschijnlijk 79,99. Misschien niet bij de launch, maar op den dur is op de PS3 goedkoper niet haalbaar. Maar ja, jij wilde toch zo graag Blue Ray? (O ja, de "lage" Blue Ray film prijzen komen doordat Sony de prijs sponsort, je lacht je rot, ze investeren dus in maatschappijen om hun prijzen te verlagen, dat schiet over een tijdje dus ook wel weer omhoog, want hoe lang kan Sony dat supporten?)

    Dit geeft al aan dat 50 dollar in de VS 70 euro betekent (Xbox 360 VS vergelijken met Europa), 60 dollar staaft dus mijn verhaal dat ik denk dat PS3 hier een tientje duurde wordt dan 360.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  5. Tecnomic

    Tecnomic Guest


    Joh let op mijn woorden: de games ga ik voor 55/60 euro scoren. En hou nou maar op met dat Sony gebash constant van jou :{
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat mrx wel iets meer ervaring heef in dit soort dingen dan jij. Hij heeft namelijk aan het hoofd van sony, apple en m$ gestaan. Als iemand wel weet hoe de bizniz in elkaar zit is hij het wel. Verder weet hij precies hoe grote bedrijven te werk gaan, en zal zijn woord wel een waarheid kunnen zijn, aangezien zijn functie binnen m$.

    Maar 80 dollar is erg veel als dat werkelijkheid is.
     
  7. Las hier nog wat leuks over de PS3 op tweakers.

    Kloksnelheden grafische chip PS3 lager dan gepland
    Door Hielko van der Hoorn - maandag 28 augustus 2006 20:10 - Bron: The Inquirer - Views: 19.088 - Permalink
    De geruchtenradar van The Inquirer heeft opgevangen dat de klok van het grafische gedeelte van de PlayStation 3 op een lagere snelheid komt te liggen dan gepland. De RSX-gpu, die door nVidia ontwikkeld is, zal op 500MHz gaan werken in plaats van 550MHz en het videogeheugen zal op 650MHz geklokt worden in plaats van 700MHz. Een reden voor de verlaagde kloksnelheden wordt niet gegeven door The Inquirer. Eerder dit jaar circuleerde al het gerucht dat de kloksnelheid van de Cell-processor verlaagd zou worden, maar dit werd destijds ontkracht door Sony. De PlayStation 3 zal 17 november geïntroduceerd worden.


    @Tecnomic.. niet zo dom lullen ventje, ik heb nergens gezegd dat ze 80 zouden worden..
     
  8. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens gechecked, gamestop verkoopt de 360 games ook voor 59,99 en niet voor 49,99 zoals Fardo beweerde. Foei Fardo! Dat zou dus betekenen dat ze net zo duur worden als de 360.

    Anyways, ik bash Sony helemaal niet, tenzij de waarheid vertellen tegenwoordig gezien wordt als bashen? Ik heb 4,5 jaar voor PlayStation gewerkt, heb de 1 helpen relaunchen (want ja, sorry hoor, maar de launch was erg slecht gegaan), stond aan de vooravond van de 2 (en ging toen pleitte) en dicht ze nog steeds een warm hart toe, zeker het NL team (waarvan ik sommigen die er nu nog werken zelfs zelf heb aangenomen)

    Dat jij ze kunt scoren voor een lager bedrag dan waarvoor ze bij de standaard retailer liggen, daar twijfel ik niet aan. Ik heb het eigenlijk steeds over advies verkoopprijzen, die iedereen uiteraard aan zijn laarzen mag lappen.

    Laten we afspreken dat ik verbaasd zal zijn als ze onder de 70 euro gaan kosten en jij verbaasd zal zijn wanneer ze boven de 70 euro gaan kosten. En als ze 70 euro kosten, dan geven we elkaar een hand. :thumbs:

    Overdrijven is ook een vak Rikkie! Ten eerste is er nergens gesproken door wie dan ook over 80 dollar. OEF!!! Hoe breng je een gerucht tot leven. HAHAHA

    Ten tweede heb ik nooit of te nimmer aan het hoofd gestaan van Sony, Apple en/of MS. Mocht ik willen. Of eigenlijk wil ik dat helemaal niet, alle 3 uitermate saaie bedrijven met allemaal slechts 1 divisie die ik niet saai vind, althans Sony en MS, de games divisie! Bij Sony heet dat Sony Computer Entertainment en bij MS Entertainment & Devices. (Als Apple ooit een games divisie start heb ik welicht een reden om weer terug te gaan . . .)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  9. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    De PS3 games worden gewoon net zo duur als die van de 360.
     

  10. Ik wil niet lullig doen, maar der was toen een sjappie van Sony zelf die zei dat ze duurder gingen worden.. Het zou volgens hem waarschijnlijk geen 100 dollar worden, maar wel duurder als 60/70..


    Maar misschien zijn ze der inmiddels achter dat als ze de games 80/90 maken er helemaal weinig mensen zullen zijn die nog een PS3 zullen kopen.O-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2006
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En waarom zijn die mensen idioten dan? Omdat ze een console kopen waar jij niks mee hebt? :{
    Gedraag je eens wat minder als een fanboy man.
     
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ja en wie was die Sjappie ? Toch niet die gozer die zei dat de 360 krachtiger is dan de PS3 :emo: :lol: Plasticman ik kan altijd om je reacties lachen :emo:
     
  13. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat was die gozer die ze er vervolgens uitgooiden bij Sony. O-)
     

  14. Bedoel je die gast die toen onstagen was om z'n uitspraken?
    Die was het niet, al sprak die wel allemaal de waarheid als je nu nog een keer z'n verhaal leest.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2006
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Voor alle doemdenkers:

     


  16. Eerst zien, en dan geloven.
    Tot nu toe zijn het enkel weer mooie praatjes van Sony. Ookal wordt ie uitgesteld zullen ze het waarschijnlijk weer tot een week voor de launch blijven ontkennen.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Voorlopig geven zowel Sony als alle winkels en developers aan dat de PS3 op 17 november in de winkel ligt.
    Of dat werkelijk zo zal zijn, dat zullen we wel zien, maar je mag er nu toch wel van uitgaan dat hij op 17 november in de winkels ligt.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed nieuws ja, maar het blijft afwachten :thumbs:

    Alleen krijg ik een nare smaak in de mond van het vetgedrukte stukje. Wanneer ze zonder enige vorm van compressie de data op zo'n schijfje fikken, dan komt de grote opslagcapaciteit inderdaad goed van pas. Maar ga het dan niet zo verkondigen alsof de DVD9 nu al geschiedenis is. Eerst zelf de nood creëren en dat vervolgens op deze manier proberen te verkopen. Mja, ik ga er toch wel eentje halen straks :+
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, je moet eens niet met de sales of pr-mensen van de publishers praten, maar met de finance department. Veel publishers (UBI, EA) zijn beurs genoteerd, dus hebben een publicatieplicht als het gaat om hun financiele verwachtingen.

    De vraag is dan:
    Waar in dit financiele jaar, dat loopt tot en met maart 2007, heeft u uw verwachtingen van PS3 omzet staan?
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Begin je weer met je rikkie :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina