1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey lui, ik zou niet wetenm of dit de meest geschikte thread is voor m"n vraag, maar toch stel ik hem.
    We weten allemaal dat de 360 een CPU (aka processor) heeft die Xenon heet en die is ontwikkelddoor İBM.
    Ook weten we veel over de GPU (videokaart) heet Xenos en is ontwikkeld door ATi en MS zelf.

    Maar-en nu komt het- we (i.i.g. ik) weten tot nu toe bitter weing af van de geluidskaart (wat toch wel zeker belangerijk is voor een (spel)computer die games moet draaien, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde 360 games-naast mooie graphics- ook van hoge geluidsniveau zijn, plus, de 360 kan (in-game) een 5.1 set draaien).

    Sorry, ben een beetje ingewikkeld aan het doen, mijn vraag is dus wat de geluidskaart is van de 360 (wat is zijn codenaam, wat zijn de specs, wie is de fabrikant).

    Hope u can help me:confused:
     
  2. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Audio
    • Multichannel surround sound output
    • Supports 48 KHz 16-bit audio
    • 320 independent decompression channels
    • 32-bit audio processing
    • Over 256 audio channels

    Alles wat ik kan zo snel kon vinden
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Xenon CPU is de geluidsprocessor van de Xbox 360. :)
     
  4. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Nadat gisteren mijn xbox360 ook dood is gegaan baal ik toch wel flink. Ik had hem sinds launchdag en nooit problemen. De Xbox is en blijft #1 voor mij, maar de Wii gaat ook belangrijke tijd van me afsnoepen.

    De PS3 vind ik tegenvallen en de mindere van de Xbox360. Ben alleen benieuwd hoeveel problemen er zullen zijn met de PS3... Want met de 360 vind ik het niet kunnen dat die apparaten zo snel het loodje leggen.
     
  5. Jochen_b

    Jochen_b Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook.
    Nu is het allemaal nog niet ZO erg voor hun want ze leveren snel een 'nieuwe'360 (of deze werkt is een andere zaak) en er is nog geen andere nextgen console op de markt.
    Wacht maar tot de concurrentiestrijd echt begint en de garantieperiode van de 360 voor veel kopers verlopen is.
    Wil wel eens zien wat er gebeurd als de kopers telkens moeten gaan betalen voor de flaters van microsoft.
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, that makes things clear:)

    Maar dat is toch niet zo bij PC"s? die hebben wel een aparte geleuidskaart (i.p.v. dat de CPU ook dat werk doet).

    Anyway, ik neem aan dat dat ook zo is bij de PS3? (dat de cell het geluid verzorgd).
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij PC's kan het een aparte geluidskaart zijn, of een geïntegreerde geluidchip op het moederbord. Voorzover bekend, kan een SPE (of meerdere SPE's) ook het geluid voor z'n rekening bij de PS3. Dus ook de Cell processor zou dan het geluid verzorgen. :)
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las een week of 2 geleden in een officieel persbericht, dat Sony nog steeds niet begonnen was met de productie van de PS3.

    Zijn ze daar inmiddels wel mee begonnen? Want volgens mij begint het nu wel een beetje verdomd kort dag te worden, is het niet?
     
  9. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ze zijn al begonnen met de productie, zullen we nu dan ook maar ophouden met dit gezever ? :{
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    http://tweakers.net/nieuws/44202/Tekort-blauwe-lasers-vertraagt-Blu-ray-en-HD-DVD.html

    Dit nieuws bericht kan je ook (weer) aan het denken zetten...
    Het ziet er niet gunstig uit voor de Sony mensen....

    Nog helemaal niemand is begonnen met de productie van de PS3....

    Bron:
    SCEA President Kaz Hirai talked with CNET News.com about the forthcoming PS3 launch.
    Citaat: Hirai: We haven't officially announced production on the PlayStation 3 just yet. But we are on track to deliver 2 million units for the launch period on a worldwide basis that we announced at E3. We are going to make sure that those units get out into the market.

    Link: http://news.com.com/Let+the+Sony+games+begin/2008-1043_3-6110352.html?tag=nefd.lede
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2006
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind dit zo leuk om terug te doen tegen Tecnomic (als reactie op het Raymanbericht van hem)

    Exclusives :emo:
     
  12. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeiend.. .er is niemand die het zeker weet hier. Dus het begint een beetje zinloos te worden hier telkens over te hebben.

    Op de release zullen we zien of ze genoeg geproduceerd hebben ;) Alhoewel ik het betwijfel. Had Microsoft niet 1,5 miljoen bij de release met de 360? En wil Sony er niet 2 miljoen hebben op de releasedag? Dan hebben hun lijkt me ook een tekort net als de 360. Ik bedoel de Jappanners kopen er vast wel meer dan een half miljoen, en dan heb je nog net zoveel over als dat Microsoft had. Maar misschien dat het door de hoge prijs nog wel meevalt, omdat er dan toch minder verkocht zullen worden.

    Is ook een strategie natuurlijk, een hoge prijs voor je console vragen zodat je geen productietekorten hebt :9
     
  13. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem er juist lelijker uitzien dan ik had verwacht. Het plastic ziet er goedkoop uit en is glimmend waardoor je vingerafdrukken en stof zeer snel zal zien zitten. Verder dat klepje voor de memory dingen lijkt me erg breekbaar en hij komt nogal groot/log bij me over. Ook vind ik het toch wel jammer dat de controller totaal niet bij de console past kwa uiterlijk. Iets wat ze bij de xbox360 en wii toch wel wat beter gedaan hebben.
    Maargoed, ben benieuwd hoe die er in de winkels uit ziet want op filmpjes/plaatjes is het toch altijd anders.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Je vergeet even dat er een aantal onderdelen van de PS3 gigantische tekorten hebben (zie bron van Tweakers).
    Bovendien lijkt het er in de verste verte nog niet op dat Sony gaat beginnen aan de productie... De vraag van de PS3 is veel hoger dan dat die was op de 360.
    Sony gaat volgens mij meer gezeik krijgen met de introductie dan MS had...
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik ook een beetje te zeggen, want net als bij de 360 is er een bepaalde kleine groep die de console toch wel koopt. Die groep is denk ik groter dan bij de 360 die ook al vrijwel meteen was uitverkocht de eerste dagen.

    Daarom zal dat bij de PS3 zeker wel gebeuren, ook al halen ze wel die 2 miljoen units (wat nog maar te betwijfelen valt).

    Ik denk zelf ook dat de PS3 meer problemen heeft met het leveren, mede door Japan waar hún wel een stevige voet aan de grond hebben.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn enige tijd geleden begonnen met de productie van de verschillende onderdelen. De console zelf nog niet.
     
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    En volgens mij is het Nintendo die stiekem in z'n vuistje aan het lachen is :)
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Assassin Creed verschijnt ook op de PC en tegelijk met de PS3 versie ook op de XBOX 360.

    Verliest de PS3 nu een sterke troef in de 'console war' ? Wat denken jullie?

    Assassin's Creed 360 Bound

    In ander nieuws, de Capcom top titel genaamd Lost Planet blijkt voorlopig 360 exclusief te blijven en verschijnt in januari, hier was kortgeleden enige verwarring over.

    Takeuchi: 360-exclusive Lost Planet due in January

     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk dat het wel meevalt, al is de exclusiviteit nu wel weg. Een MotorStorm of een Resistance kan je enkel op de PS3 spelen. Maar van Assassin's Creed kan men nu ook op andere platformen genieten. Dus het 'wij hebben Assassin's Creed' is niet langer een argument om een PS3 te halen :).
     
  20. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    God dit verbaast me echt zeg! Ubisoft en exclusief :emo: :{

    Maar goed dit is echt geen klap voor sony, want er zijn nog genoeg exclusives: Gran Turismo 5, Final Fantasy XII, Metal Gear Solid 4, Heavenly Sword, Nieuwe project van de makers van Shadow Of The Colussus, God of War, Ratchet and Clank, The Hunter(project van Naughty Dog) en nog veeeeel meer _0/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina