1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.458
    Wou ik net zeggen :p
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het niet mee eens. Assassin Creed was volgens Gamer.nl, Gamespot.com & IGN.com de beste PS3 game van de E3 2006, een ware system-seller. Velen zag ik puur vanwege deze titel voor de PS3 gaan. De PS3 verliest nu na de nieuwe GTA alweer een system seller zo vlak voor de launch. GT5 & MGS4 zijn inderdaad ook system sellers maar die zijn nog ver weg.

    Ja mensen, Blu Ray is echt een noodzaak voor de ultieme next-gen top titels ..
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus het spel waarmee sony op de E3 een prijs wint, vind jij niet zo erg dat die nu ook op Xbox 360 komt? Sterker nog, ik kan me heugen dat er gezegd werd van AC dat dat nou echt de kracht liet zien van de PS3 >>> grappig genoeg zijn alle beelden van de 360 versie. Hoe ik dat weet? Van journalisten die me zeiden dat ze de 360 controller in de handen gedrukt gekregen toen ze het spel leiten zien.

    Zoals reeds gezegd vorige week. Klap 1: Fifa en PES excluysief op de Xbox 360. Klap 2: AC ook op 360 (en net zo mooi).

    En dan kom jij met een rijtje beloftes voor over 2 jaar?? Laat me niet lachen man. Sony is in deep shit, of je het leuk vindt of niet. Bij de launch is er werkelijk niet een reden om een PS3 aan te schaffen, behalve Formula 1. Jij houdt jezelf echt vast aan de laatste strootjes.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2006
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde eerst de PS3 halen, vooral voor Assasins Creed.. Nu twijfel ik daar wel over zeg.
     
  5. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Punt 1 : Bullshit! Fifa 2007 en Pro Evo 6 zijn alleen tot eind 2006 exclusief

    Punt 2: Dude dat AC ook op de Xbox 360 al verschijnen had een koter ook wel kunnen ruiken :{ Damn......

    Conclusie: Totaal geen klap voor Sony, ook al was het de beste PS3 game op de afgelopen E3 , iedereen wist dat deze game ook op de Xbox 360 zou verscijnen. Verder komen er genoeg exclusives waarvoor ik de PS3 ga halen :)
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Deep shit? hm nee zover wil ik niet gaan. Je hebt wel gelijk erin dat het verlies van Assassin's Greed als exclusive titel voor de PS3 een fikse tegenvaller is. De PS3 komt hiermee imo in dezelfde situatie als de 360 tijdens de launch, namelijk geen echte system sellers.
    Het grote verschil is alleen dat ten tijde van de 360 launch er geen concurerende next-gen op de markt was. Dat is wel een probleem voor de PS3, maar ik denk wel dat ondanks dat de PS3 binnen no-time na de launch uitverkocht is. Zelf twijfel ik overigens nog of ik hem bij de launch aanschaf ja dan nee. Hoewel voor mij Formule 1 juist wel een reden tot aanschaf zou zijn.
     
  7. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Beste Nemesis, AC is nooit maar dan ook nooit als PS3 exclusive aangekondigt ;) Ubi zei altijd alleen dat de game alleen voor de PS3 is aangekondigd en niets meer, zegt al meer dan genoeg lijkt me ;)
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ok mijn bad.. ik wist niet beter dat dat wel het geval was.
    Maar goed wat blijft is wel dat er geen echte system sellers zijn (tijdens de launch bedoel ik dan), althans niet voor het grote publiek. Dat was een titel als AC wel geweest natuurlijk.
     
  9. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Punt 1: Wedden van niet in Europa? Voordat PES en Fifa op de PS3 komen praat je over eind 2007.

    Punt 2: Ga eens naar het Playstation forum en hoe iedereen reageerde als er gezegd werd dat AC op 360 kwam. Kennelijk komen daar geen koters, want iedereen daar denk dat hij PS3 exclusief was.

    Punt 3: jij bewijst wel dat Ken Kutaragi gelijk had met zijn uitspraak dat ze sowieso de PS3 uitverkopen, no matter what ze uitbrengen.
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele eigenaardige conclusie. Ik zie op verschillende forums (waaronder deze) mensen nu twijfelen over een PS3 aanschaf. Vrij naief om te denken dat het verschijnen van een top titel op andere platformen naast de PS3 'totaal geen klap' is voor Sony. Dat kan een koter zelfs bedenken ..

    En of hij nou wel of niet alleen voor de PS3 aangekondigd is, is het hele punt niet. Het punt is dat deze titel geen reden meer is (system seller) om per se een PS3 aan te schaffen. Net zoals de nieuwe GTA.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2006
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Bij de 360 was er ook geen systemseller dus i don't get it ;) Daarnaast is AC nooit als launchtitel aangekondigt, maar kreeg de game een release van Q1 2007 met zich mee :)

    En Mrx:

    Klik
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Resistance en MotorStorm zijn er ook nog als launchgames, in mijn ogen 2 hele goede games. Samen met F1 zijn dat 3 goede launchgames. Ridge Racer 7 kan ook nog heel erg goed uitpakken.
    Daarnaast zijn er ook 3rd party toppers zoals Rainbow Six Vegas, NFS Carbon, Sonic en COD3.

    Voor de mensen die een Xbox360 hebben, zijn er maar een aantal interessante launchgames, maar voor mensen die geen 360 hebben (dat zijn er genoeg), zijn er genoeg goede launchgames. Tenzij jij games zoals NFS, Sonic, Rainbow Six Vegas en COD3 etc crap vind. Voor X360 bezitters minder interessant, maar voor andere mensen heel interessant.

    Jij baseert je launchverhaal op mensen die al een 360 hebben en niet op mensen die geen 360 hebben. Voor mensen die geen PS3 hebben (van de dik 100+ miljoen mensen zullen er best een aantal een 360 hebben gekocht, maar dan zijn er nog zoveel mensen die geen PS3 hebben) is de launchline-up prima.


    Vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat Sony in deep shit is, de console is nog niet eens uit. Daarnaast zijn er genoeg games (en franchises) die alleen op de PS3 verschijnen en niet op de Xbox360.

    Het lijkt me beter om te zeggen dat Sony aan Microsoft een hele zware concurrent heeft. Het zijn de exclusieve games die het gaan bepalen en wat exclusieve games betreft, die zijn er op beide systemen genoeg.
    Zowel de X360 als de PS3 hebben hun goede exclusieve games.
     
  13. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Joh ik maak mij nergens druk om, ik heb al jaren de consoles van Sony bezit gehad en heb er onzettend veel plezier mee gehad :) Op basis hiervan weet ik ook wel welke spellen ik kan verwachten op de PS3. Laat figuurtjes als Mrx en MacDennis maar lekker mekkeren, want dit is echt verspeelde tijd :emo:
     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat betekent dus dat jij mijn weddenschap aandurft?

    Waar zullen we op wedden? Kratje bier?

    Even specifiek, onafhankelijk van wat EA en Konami zeggen, als PES en Fifa pas in de 2e helft van 2007 uitkomen in Europa op de PS3 win ik. In de eerste helft van 2007 win jij.

    Ik meende dat Resistance de launch niet gaat halen, maar ik kan er naast zitten hoor. Dat is namelijk de titel waar ik op wacht. Erg vet! Motorstorm heb ik zo'n buikgevoel dat als hij de reviewfase ingaat, hij slechte cijfers gaat krijgen, erg magere gameplay. Dan blijft F1 over, wat vast een erg goed spel is, maar slechts leuk voor een hele specifiek doelgroep. Daar gaan geen massa's mensen een console voor kopen.

    En, uiteraard is alles smaak, ik vind dat 360 wel degelijk een hele goede line up had, maar en ook dat geef ik toe, ik ben nou eenmaal een shooterfreak: CoD2, Quake IV, PDZ en daarnaast dan PGR3, en laten we Condemned niet vergeten.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2006
  15. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Uit die bericht maak ik op dat deze games tot eind 2006 exclusief zijn, meer niet.
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ah dat is zeker waar, ik kijk ook teveel naar de sony launch titel alszijnde iemand die al een 360 in bezit heeft waardoor een fix aantal van die titels geen reden zijn voor mij om een PS3 aan te schaffen. Voor degene zonder een 360 blijft idd nog genoeg over. Maar goed voor mij persoonlijk komen de spellen waarvoor ik een PS3 ga aanschaffen in 2007 pas. Het is voor mij ook niet zozeer de vraag of er een PS3 komt maar meer de vraag wanneer.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwoahhh, beetje subjectief. De 360 had nou niet echt veel concurrentie eh? Of de 360 wel/niet een system seller had, daar gaat het niet om. De PS3 heeft NU system sellers nodig.

    Zoals reeds gezegd, daar gaat het niet om. Ik zie nu mensen twijfelen wat betreft de PS3. DAAR gaat het om.

    En dan mogen we misschien 'mekkeren', we komen tenminste met goed onderbouwde argumenten.
     
  18. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    En waarom heeft de PS3 nu opeens wel systemsellers nodig ? De PS3 zal vanaf dag 1 uitverkocht zijn, want er bestaat tegenwoordig ook iets als ''hardcore-gamers'' :{ We moeten de console nou niet gaan beoordelen op nieuwtjes als dit maar op de launch van de console. De launch kent op dit moment gewoon goede games zoals dat ook bij de 360 het geval was.
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens toen ik deep shit zei, had ik het niet enkel over hun line up, maar ook over zaken als:

    http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19392

    en nog wat meer ook. Aangezien ik in de industrie werk, is het net wat makkelijker om te beoordelen hoe diep de shit werkelijk is. Is er geen kans dat ze uit de shit komen voor 17 november? Uiteraard wel, dat is juist de kracht van Sony. Als er een company is die als een duveltje uit een doosje uit de "dood" kan opstijgen, dan is het wel Sony.

    Vergeet niet dat zowel Sony als Microsoft met de zelfde component fabrieken praten. Als wij een bepaald component niet kunnen krijgen, geldt dat voor hun ook. Alleen wij hebben dat component nou eenmaal niet standaard in onze console zitten.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jouw mening. Prima hoor, maar die wordt lang niet door iedereen gedeeld. Ook niet door iedere "hardcore" gamer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina