1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    is een usb kabeltje überhaubt wel snel genoeg om games via de hd-dvd speler te laden/spelen/enz?
     
  3. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik mij afvraag is of een USB kabel kan tippen aan een HDMI kabel....aangezien er wel een kans is dat er een HDMI kabel voor de 360 komt...maar dan zullen de HD-DVD films toch kwaliteit verliezen? want datzelfde signaal wordt ook via een USB kabeltje verstuurd (van HD-DVD speler naar 360) voor dat het met een HDMI kabel naar je (Full/Ready) HDTV gaat.

    Hoop dat jullie mijn vraag/statement begrijpen.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jawel hoor :)

    Ik weet niet precies wat de leessnelheid is van de HD-DVD drive voor HD-DVD's en DVD's. Maar de DVD drive in de Xbox 360 haalt maximaal 12x, wat op 16 MB/s neerkomt. De maximale doorvoersnelheid van de USB 2.0 standaard bedraagt 57,2 MB/s. Dus DVD's zouden absoluut geen probleem vormen over USB. :)

    Zowel USB als HDMI zijn digitaal, dus bij een goede kwaliteit kabel geen waarneembare verliezen. :)
     
  5. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke :), maar ik had wel begrepen dat HDMI een (veel) hogere snelheid had. Is dit zo?
     
  6. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    :confused: uhm de data rate voor USB 2.0 ligt wel een stukje hoger hoor maak er maar maximaal 480Mbps van...

    HD-DVD maakt gebruik van MS nieuwe VC-1 codec en heeft bij 1080p (= 1920 x 1080 / 24fps voor 1080p HD films) maar een data rate van tussen de 20~45 Mbit/s! Zelfs voor de hoogste HD resolutie 1920 x 1080 / 60fps (niet voor films) zit je ongeveer op de 135 Mbit/s dus geen enkel probleem voor USB 2.0
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, maar 480 Mbps = ongeveer 60 MB/s :)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    uhm... 57,2 is bijna 60. 60 * 8 = 480. MB != Mb (of voor de niet technische mensen onder ons MB is niet Mb)

    Edit: Arjan was me voor
     
  9. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    woops ik dacht dat er 57,2 M(bit) stond i.p.v Byte niet goed gelezen...damn ik heb nog maar 2 biertjes op8) Maar het veranderd nog steeds niks aan het feit dat de maximale usb 2.0 data rate meer dan genoeg is voor HD-DVD
     
  10. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    komt bij de release van de wii ook meteen die '' standaard '' controller uit die ziet op de eerste pagina ??? ( niet waar je mee moet zwaaien, maar die daaronder, die simpele )
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Graphics van Gran Turismo HD zijn zo ongelofelijk vet. Veel echter dan Project Gotham Racing. Als de trailer eenindicatie geeft (En ik denk dat het zo is) zal de PS3 alleen op basis daarvan al verkopen. WOW! \o/
     
  12. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    die nunchunk? JA
     
  13. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, niet die nunchunk :p

    deze, komt die ook meteen uit bij e release?
    [​IMG]
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Deze komt uit bij de launch ja en zal 19 euro gaan kosten.
     
  15. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk best wel goedkoop die controllers etc goede zaak :D
     
  16. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    nouw... als je een nunchuck en een wiimote koopt ben je al 60 € kwijt. niet goedkoop als je het mij vraagt. :x
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina