1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Qua mogelijkheden is deze veel minder uitgebreid dan de techniek die Nintendo gebruikt.
     
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. dus je zou hem slechter kunnen noemen.
     
  3. Bountyspot

    Bountyspot Just for Fun

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Best Duur

    De prijs van de PS3 ligt best hoog! Maar als je kijkt wat een Xbox compleet kost denk ik dat je misschien nog wel duurder uit bent! Bv. de externe HD-DVD speler kost toch ffkes 200 euries! En dan nog niet te spreken over de mogelijkheid om draadloos internet mogelijk te maken! Nog eens 80 eurie! Weet niet hoe het met de PS3 geregeld is met de draadloze mogelijkheden mbt internet maar denk dat ze qua totaal prijs niet voor elkaar onderdoen!

    Maar wat me verbaasd is die kinderlijke foutjes die ze maken met o.a. de BTW etc!

    Dan zeg ik zo verkeerd heeft MS het op dit moment niet gedaan. En daarvoor petje af!
     
  4. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    toch vind ik minder uitgebreid een betere benaming ervoor. Hij kan namelijk kwa prestaties best beter zijn dan de WIImote, alleen kan hij niet alle richtingen. Met slechter klinkt het net of er in de ps3 controlller goedkopere hardware in zit terwijl dat het geval niet hoeft te zijn.

    en voor de rest kan ik me er wel in vinde dat het raar zou klinken dat de wii mote duurder(20 euro) is dan de ps3 controller. Ten slotte zit er maar een klein verschil in het product ene 6 assen de ander ook diepte enzow(zeg niet dat de werking ook klein is. De nintendo is uber en de ps3 ja euhmzz...... minder, veeel minder), maar vergeet niet dat in de WII controller van 60 euro (wiimote en nunchuck), deze bijde deze assen kunnen meten, bijde trillingen hebben, en de wiimote over een boxje beschikt.

    Moet alleen wel toegeven dat ik liever een controller duo kon kopen voor 10 euro minder, gewoon 50 euro voor nunchuck en WIImote. Maar ik ga bij de launch hoe dan ook toch meteen 2 controllers erbij plukken. Vind ik een musthave bij deze console.

    De mensen blijven dan zeggen dat de HD add on een OPTIE is en dus niet verpicht in je strot word geduwt. En dat de ps3 online functie maar half is en afgetrokken(eerst zien dan geloven). eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, zeg ik dan maar.

    Toch wil ik wel zeggen dat de PS3 geen 200 euro duurder is, want mensen blijven dat maar zeggen. Overal lees je dat, terwijl als je goed kijkt de goedkopere PS3 alles bied plus meer dan de duurdere XBOX360, dan praten we nog maar over een prijsverschil van 100 euro, die te rechtvaardigen is door de HDMI uitgang en bluray lezer, en niet te vergeten de gratis online game ervaring(maar dat is nog maar afwachten dat dat lekker werkt). Natuurlijk zou ik het niemand aanraden die een ps3 wil kopen de goedkopere versie te kopen, net zoals ik dat ook niet zou doen bij de goedkopere xbox360.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :lol: notabene ik krijg de volgende e-mail :lol:

    :b: iemand anders zin ... ik heb al een goede console:b:
     
  6. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    De mensen blijven dan zeggen dat de HD add on een OPTIE is en dus niet verpicht in je strot word geduwt. En dat de ps3 online functie maar half is en afgetrokken(eerst zien dan geloven). eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, zeg ik dan maar.

    Toch wil ik wel zeggen dat de PS3 geen 200 euro duurder is, want mensen blijven dat maar zeggen. Overal lees je dat, terwijl als je goed kijkt de goedkopere PS3 alles bied plus meer dan de duurdere XBOX360, dan praten we nog maar over een prijsverschil van 100 euro, die te rechtvaardigen is door de HDMI uitgang en bluray lezer, en niet te vergeten de gratis online game ervaring(maar dat is nog maar afwachten dat dat lekker werkt). Natuurlijk zou ik het niemand aanraden die een ps3 wil kopen de goedkopere versie te kopen, net zoals ik dat ook niet zou doen bij de goedkopere xbox360.

    klein rekensommetje voor de zelfde ervaring,
    HDdvd addon 200 euro
    HDkabel 40 euro?
    online 80 euro Per jaar (340 voor 4 jaar, verwachte console levensduur)

    Totaal na 4 jaar ben je dan 580 euro extra eraan kwijt, dan is die 100 euro van de PS3 te verwaarlozen. Maar dit is mijn mening hierover.

    * duikt nu in een hoekje *
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Online is 60,- ;)
     
  8. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en ik heb gehoord dat ze het goedkoper wille maken en mischien zelfs gratis weet aleen de bron niet meer
     
  9. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    oeps, nah ik had het van iemand voor mij overgenomen:9

    maar dat neemt mijn idee niet weg 60x4 is ook niet niks.


    over dat gratis zijn, dat zou geweldig zijn. Dat alleen kan voor mij al de overstap betekenen.
    Dit omdat ik geen vast inkomen heb(student, dus zo nu en dan ff wat werken) en dus nooit weet of ik geld heb om voor de online functie te kunnen betalen. Terwijl bij de ps3 je er zekker van bent dat als je de console heb met een game je gewoon hoe dan ook altijd online kunt spelen. Daarbij komt dat ik niet altijd evenveel speel, als ik maandelijks betaal vind ik wel dat ik dan ook dat geld er uit moet spelen anders vind ik dat zonde van mijn geld als ik een maand niks heb gedaan met de console.(zal wel weer iets voor mij zijn,omdat dan te vinden, maar tog)

    Dus ik zou het groots aanmoedingen, als je gewoon gratis games kunt spelen over internet. Op de pc is het gratis op de andere consoles is het gratis, zorg er voor dat zoiets ook gratis kan op de xbox360. En dan geen verhalen vertellen dat het allemaal geupdate moet worden en dat dat geld kost, zorg er dan voor dat je 2 opties geeft, een gratis en een betaalde luxe uitvoering.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wacht eerst even af wat Sony's online verhaal precies inhoudt voordat ik m'n mening geef. Theorie en praktijk komen niet altijd overeen...
     
  11. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    maar moetsen ze het gratis maken , wat gebeurt er dan met de gamers die nog zeker meer al 10maand gold hebben voor betaald , wordt dat dan terug betaald...
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zal niet gratis worden :)

    Daarnaast vraag ik me nog af voor welke PS3 games je dadelijk een x-bedrag per maand kan afdragen om online te kunnen gamen.
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Inderdaad ja. Hoe zit dat met het gerucht over online auto's kopen voor GT? Is dat al bevestigd/de wereld uit geholpen?
    Mag toch hopen dat het een onzin verhaal was.

    En dan over de kosten. Zoals hierboven al aangegeven, het zal (denk ik :9) niet gratis zijn.
    Ofwel gratis en dat je per game per maand betaald. Of een abonnement als xbox live.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehehe,en world of warcraft op de pc dan...
    Als sony gratis live voorziening aanbiedt,en de developers gaan bij hun online-games een maandelijkse vergoeding vragen voor hun servers zoals bij world of warcraft ...ga je met enkele online games maandelijks al bijna méér kwijt zijn
    dan wat je nu betaald voor een héél jaar live gebeuren met microsoft....

    Edit: Arjan is me juist voor....:b:
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor xbox 360 moet je om het jaar een bepaald bedrag betalen. En dan komen er ook nog eens games bij zoals Huxley,... waar je om de maand een bedrag voor zult moeten betalen. En dat soort games zal je op de ps3 ook wel geld voor moeten betalen. Maar de andere games, zoals call of duty, socom, granturismo, en ga zo maar door... Waarom zou je daar dan geld voor moeten gaan betalen. Het is gewoon gratis, zo simpel is het. En ze zullen hun geld verdienen door content te verkopen. Extra levels en stuff(maar dat is zelfs ook met de 360), en dit zal misschien ietsje feller zijn dan met de 360 het geval is...
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Niets is gratis boss,aangezien je net zoals ik uit belgie komt zou je dat moeten weten.
    Bij xbox-live heb je één vast bedrag per jaar,en de overgrote meerderheid van de live games zijn gratis te spelen...met hier en daar misschien een uitzondering die een extra bedrag per maand gaat vragen en die zullen het dan gelijk wel aan hun verkoopscijfers kunnen gaan zien dat ze niet de beste zet gedaan hebben.
    Bij sony zal het andersom zijn , live gratis aangeboden door hun,maar vele developers zullen een maandelijkse bijdrage voor hun live-games vragen aangezien de servers niet op gebakken lucht kunnen draaien en de spelontwikkelaars de kosten voor onderhoud en updates niet voor hun eigen rekening zullen nemen.
    Ja en ze zullen volgens jou hun geld verdienen door content te verkopen,sure en tegen welke prijs....zo wordt dat gratis live gebeuren van sony langzaam maar zeker een dure aangelegenheid....
     
  17. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Hoeveel developers draaien nou een eigen server. Op de 360 ben ik alleen EA(Battlefield:MC) tegen gekomen met eigen server en meteen het enige spel dat ik lagfree op live heb gespeeld. (OK ik heb niet veel spellen gespeeld)
    De denkfout die iedereen maakt is dat online gamen persee via een server moet. MS draait geen servers waar je op kunt gamen, ze draaien alleen servers waarop stats, achievement etc. worden bijgehouden.
    Gamen gebeurd vaak gewoon met een directe connectie tussen de xbox, dan is 1 iemand dus de host en de rest kan joinen als client. En tja daarom is het vaak laggy, omdat de host een slechte verbinding heeft of helemaal uit amerika ofzo komt.

    Dus de online service van sony kan zonder problemen gratis, want het kost sony in principe niks, alleen de server van de stats etc...
    En als ze er gewoon geen onzin opgooien zoals videos, muziekclips, pimp my ride etc wat het geval is bij Live dan zullen de serverkosten wel meevallen. Bij Live betaal je dus eigenlijk voor de onderhoudskosten van de server waar iedereen die filmpjes/muziekclips/demos/trailers van download. Daarom is Live niet rendabel omdat er teveel silver members zijn en te weinig gold m.a.w teveel mensen downloaden en betalen niks.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm.. Ik merk dat ik straks even moet uitleggen hoe het Live netwerk werkt ;), want de meeste maken een denk fout. Maar ik moet even op schieten dus ik post het of vanmiddag of vanavond als ik tijd heb :eek:
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen batterijen wil zo veel zeggen als elk jaar je controller(s) vervangen. En dat vind je geen slecht nieuws?
     
  20. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ja buh buh, je hebt het hier over bepaalde gernes, vindt ik een beetje dom om zoiets te zeggen. Het gaat over het geheel, je moet altijd al voor bepaalde gernes wel betalen. Maar de shooters enzo die kunnen gewoon gratis gedraait worden. Dat is op de PC zo op de PS2 zo, en dat zou zo zijn op de PS3 en de WII. De enige die dit niet doet op het moment is de xbox/xbox360, en omdat de xbox/xbox360 het niet doet dan zou de rest het ook wel niet kunnen denkt iedereen hier...

    en alsjeblieft hou op over die gernes waar altijd al op alle platforms voor wordt betaalt. Dat vind ik een beetje offtopic lullen, daarvoor moet je bij de developers zijn, of ga het boycotten. (of wie er ook voor zorgt dat al die games betaalt moete worden).

    en over de kosten van de stats bijhouden, op de PC worden de stats ook gratis bijgehouden(Battlefield 2, enz).

    En sony heeft gezegt(ze zegge wel meer), online gamen gratis te maken, dan kunnen jullie wel roepen van "NEE IS NIET MOET BETALEN", maar ik denk dat sony wel in de gaten heeft dat ze geen veranderingen meer kunnen maken in wat ze al hebben gezegt.

    Daarbij komt dat ik het GT verhaal ook een beetje raar vindt, gaat weer over 1 uitzondering, maar als iedereen dit spel links zal liggen weten de mensen dat ze dit niet kunnen maken. Denk maar niet dat de PS3 eigenaren een call of duty krijgen zonder wappens,mappen en missies. Dus die zal gewoon gratis worden om online te spelen.(en dan moet je vast zo nu en dan betalen voor nieuwe mappen enz0, maar gaat iemand mij vertellen dat de nieuwe mappen outfits en andere extras op de xbox gratis zijn?)

    wat is dit voor bagger, hoe trek je deze conclussie? onderbouwing?

    Voor als nog gaan mijn apparaten met accus langer mee dan 1 jaar. (telefoon, racewagentjes van vroeger, toetsenbord, enz) die werken na 5 jaar nog hoor, die racewagentjes ondertussen al langer al zitte ze al diep in het stof verstopt:p

    Moet zoiezo zeggen dat de laaste paar berichten van jou niks opjectiefs bevat. Zo zit je iemand te vertellen dat hij zit te slapen, alleen omdat die zegt dat de screens van de PS3 wel ok zijn. En nu zeg je dat de accus van de PS3 controller, maar 1 jaar mee gaat, terwijl dat ding noggeneens uit is.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina