1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je: http://nl.wikipedia.org/wiki/SED_Display

    Dit is de reden waarom ik de aanschaf van mijn LCD TV een tijdelijke noem. Een Plasma was ook tijdelijk geweest. Ik wil nu al genieten van hi-def totdat deze machientjes de markt bereiken. Ik denk zo eind 2007/begin 2008. Ik sprak iemand van MediaMarkt en die heeft ze al werkend gezien en die zei dat het domweg niet te geloven is wat deze technologie kan totdat je het met je eigen ogen ziet. Ze lieten een test zien die naast elkaar draaide op een LCD, een LCD en een SED. Uiteraard was de SED de enige die het goed deed.
     
  2. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Die HD vga kabel? Dat is toch die voor de pc ingang van je beeldscherm? Heb je dan scherper beeld dan met component ook bij spellen?
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, wel grappig, ik had een paar maanden geleden precies hetzelfde (heb reeds anderhalf jaar een HD LCD). Ik was deze zomer ook van plan die Panasonic te kopen die de ouders van JP hebben (ik weet zo de naam niet meer maar paar maanden geleden mee bezig geweest...). Ik vond deze iets te duur en kwam uit op onderstaande.
    Sinds een week of 3 ben ik in het bezit van een plasma (HD Ready) van LG (de LG42PC1RR).
    Op de release van Gears hebben we hier een LAN gehouden en stond mn 2 tv's trots naast elkaar maar inderdaad.... Wat een verschil wat betreft kleur en "warmte" \o/
    Deze tv kun je voor slechts ongeveer 1250 Euri's scoren....... Het kijkt een stuk rustiger voor de ogen en gewone tv ziet er ook "lekkerder" uit moet ik zeggen (heb wel digitale tv met een Samsung HD decoder waardoor de gewone zenders er vaak ook een stuk beter uit zien).
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  4. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zo ver bij mij bekend heb je dan enkel beter beeld bij DVD's bekijken en niet bij games. Maar als je je 360 toch voor DVD's kijken gebruikt, dan zou ik hem idd aansluiten met een VGA kabel.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens dat plasma's qua beeld een erg goed beeld tonen. Maar je moet helaas wel vaak inleveren op resolutie. Zo ook bij deze tv die 'maar' een resolutie heeft van 1027 x 768. En zo'n tv heeft al snel 230 Watt nodig, zo'n 100 Watt meer dan een vergelijkbaar LCD scherm. Het is natuurlijk maar net wat je belangrijker vindt.
     
  6. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je trouwens ook met de PS3 een koppeling maken naar een networkshare om op die manier multimedia files te benaderen?
    Of kun je dan beter kiezen voor een Xbox360 in combinatie met Windows Vista Ultimate.
    Nu ik dit zo schrijf...mocht Viva Pinata richting de pc gaan zal de titel dan Viva Vista Pinata worden? ;)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Mijn ouders hebben een Pioneer PDP-436RXE.

    VGA geeft scherper beeld dan component, met alles, dus ook met games, maar de component-kabel geeft veel meer kleur (minder grauw dan VGA)
     
  8. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eens gelezen dat de Monster VGA cable de kleuren van component heeft en de scherpte van VGA.
    Ik weet niet of dit waar is.
     
  9. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Game je daar ook wel eens op? Of game je alleen maar op die monitor en hoe bevalt dat?
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Heel soms. Als mijn ouders een weekendje weg zijn haal ik m'n 360 naar beneden. Dan is het beeld echt te ziek. Ongelooflijk mooi. Maarja, die monitor is ook niet verkeerd. Hij is alleen wat klein, maar ik zit er 30x dichter op dan beneden. En het contrast is minder, maarja, die plasma was 3000,- en de monitor 250... dus wat wil je :9
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Qua resolutie is er werkelijk waar geen verschil te zien met mn LCD met resolutie 1368 x 768 (uit mn hoofd dit).
    Hij mag ook het HD Ready logo voeren (net als de Pana die het eigenlijk ook niet is ;) ).
    Scherpte is identiek aan de gemiddelde (en eigen LCD), kleuren, diepte en "warmte" is ongelofelijk mooi.

    En tja, wat is belangrijk in dit soort keuzes ;) ? Allemaal verwen praktijken voor ons verwende mannen _O_
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    :confused:

    Ow, sorry, ik dacht dat je de PV60 had.... :confused:
    Daar hadden we het een paar maanden geleden nog eens over.
    Afin, die werd het dus voor een collega en ik heb nu dus de LG 42PC1RR :thumbs:
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg het nieuws omtrent die technologie al een tijdje. Het wordt trouwens pas zeker 2008 voordat ze gaan verschijnen. En tegen wat voor prijs? Ik heb berichten gelezen dat ze trouwens pas beginnen bij 55". Zoals ik zei, LCD staat ook niet stil en die zitten momenteel op hun 7e generatie panelen geloof ik.

    http://gear.ign.com/articles/736/736795p1.html
     
  15. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    En je hebt natuurlijk ook nog OLED's daar is Samsung ook flink mee aan de slag, en daar heb je ook te maken met hoog contrast, echt zwart, en een zeer goede response tijd. Ben zelf trouwens ook echt aan het nadenken wat we gaan aanschaffen, want in 2007 hebben we plaats genoeg voor een nieuwe tv. :D
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niet dat ik weet.

    Waarom Vista? Het werkt nu ook prima met Windows XP in combinatie met Windows Media Connect 2.0 of Window Media Player 11. Sinds afgelopen week kan je ook XVID en DIVX streamen via een ander programma.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn monitor kan native 1920x1200 weergeven, zegmaar 1200p. Dat is dus hetzelfde als 1080p alleen is die laatste een 16 : 9 aspectratio en 1200p dus een 16:10 aspectratio. Mooi om op te gamen, vast en zeker ook in combinatie met een X360....maar het blijft een klein minpuntje dat je dan dus verticaal ietwat uitgerekt beeld krijgt aangezien 16: 9 op 16:10 moet worden weergegeven. Zoals ik al eerder zei lijkt het mij een kleine moeite voor Microsoft om met de X360 ook 16:10 aspectratio's toe te voegen zodat mensen met een computer monitor geen uitgerekt beeld meer hoeven te hebben. Een widescreen computer monitor is immers een stuk betaalbaarder dan een HDTV, en veelal zijn die dus 16:10 en geen 16: 9. Of dit nu op hoge resoluties is of niet, dat maakt dan niet uit....het gaat om de verticale uitrekking die nu plaatsvindt. Als ze gewoon alle gangbare resoluties en aspectratio's ondersteunen (4:3, 5:4, 16: 9, 16:10) met het apparaat hebben des te meer mensen ideaal beeld :)

    @ MacDennis : In Vista zit Media Center inbegrepen. Dat is met XP niet altijd het geval, dan heb je namelijk de speciale Media Center Edition nodig.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  18. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik sinds deze week in het bezit ben van een official Windows Vista Ultimate versie.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Issie al uit ? :eek: Of bedoel je de beta ?
     
  20. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, kan het weer ontopic? Het veranderd hier zo langzamer hand in een HD Thread.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina