1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    heey mensen, hier mijn €0.02,-.

    Ik ga zeker voor de 360, vanwege the L!VE Experience,
    en vooral voor halo 3 :D

    en als ik zou moeten kiezen tussen de PS3 en de Revolution, dan ga ik voor de Revolution, die nieuwe controller ziet er veel belovend uit :+

    Nooit, never voor de Sony, die heeft zijn beste tijd gehad.
     
  2. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Nog steeds bekijk ik deze ronde als outsider, aangezien ik de tijd niet heb om een Xbox360 rendabel te maken. Die paar potjes Halo 2 met mijn vriendin per maand zijn niet de moeite om een nieuwe console aan te schaffen.
    De Xbox360 hoort mij goed aan op dit moment, PS 3 ook, maar toch, de spellen op de Xbox trekken mij gewoon meer. Vooral een eventueel vervolg op Halo, dan moet ik gewoon de console hebben...daar wacht ik op! (dan is mijn geldbult ook wat toegenomen als het goed is).
    Revolution..jah, dat hoeft om mij niet...maar voor alsnog wacht ik gewoon álles rustig af en ga lekker Xboxen :D
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Beetje ridicuul of niet... Beslis jij nu zomaar wat de beste games zijn? Naar mijn mening zijn dat bout games die ik heb gespeeld maar geen ruk aan vond. Je loopt te snel meningen om te zetten naar feite. En om ff te reageren op: 'waar MS niet aan kan tippen' Halo 2 liet Killzone zijn eigen arse kussen. Waar gaat deze discussie nou om? Dat ps3 slechter is dan 360. Als je het qua online mogelijkheden bekijkt is de 360 subliem, en kan ps3 daar nooit aan tippen vanwege hun gebrek aan een unified service, die hebben ze niet. En de bouw je ook niet zomaar de laatste maand voor de launch op. Kijken we naar games, dan kijken fanboys naar verkoopcijfers. Spel x op de ps3 heeft zoveel maal beter verkocht dan spel y op de 360. Sinds wanneer kan je iets: 'de beste game' noemen. Zijn puur meningen. En als we naar hardware kijken dan kan je gaan cijfergoochelen. maar het ligt er maar aan wat de developers doen.

    En voor de persoon die zei dat developers niet weg gaan bij sony, er zijn een aantal kleine developers weggegaan omdat het simpelweg te duur was om te ontwikkelen, neemt niet aan dat IEDEREEN weg gaat.
     
  4. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik merk dat er veel mensen zijn die meer naar de kwantiteit als de kwaliteit kijken met deze 2 consoles en hun huiswerk niet echt goed doen. (bedoel ik niks mee tegenover de bovenste posters maar over de vorige 2 delen)

    Heel veel mensen geven hun persoonlijke voorkeur aan de Xbox 360 maar denken dan metteen dat heel de gamende wereld hun mening deelt.

    zoals hier boven. Wat een Bull...

    In mijn opzicht spreek de Xbox 360 me meer aan omdat ie meer te bieden heeft voor de Hardcore gamer als de PS3, maar qua marketing doet Microsoft het helemaal verkeerd, daar kan je lang of kort over gaan lullen maar Sony doet het toch veel beter.

    Sony heeft met de PS2 veel winst gemaakt, Microsoft met de Xbox 1 niet dan verlies.

    Het lijkt erop dat met de aankomende generatie je ongveer hetzelfde verhaal gaat krijgen...
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  5. gzjomaster

    gzjomaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    maar de ps3 gaat bij de release wel een eurotje of 600 kosten dat was ook bij ps2 bij de release koste die 1100 gulden nog

    wat denken jullie dat ie gaat kosten bij de start?

    /Mod Ik heb je posts samengevoegd. Edit in het vervolg even je post. -Arjan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2006
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En wie zegt dat een console staat of valt bij zijn online mogelijkheden ja of nee ? Ik ben het met je eens dat Xbox Live een ontiegelijk goed systeem is, en ik twijfel ook of Sony dit kan evenaren....maar ookal komt er helemaal geen online ondersteuning in de PS3, wat zal mij dat aan m'n reet roesten. Daar heb ik m'n X360 dan al voor :)

    Zoals al eerder gezegd, er lopen ontiegelijk veel gamers rond die net zo lief (of zelfs liever) gewoon offline een goede single-player spelen, dan dat ze zich min of meer "verplicht" zouden voelen om online te laten zien hoe goed ze wel of niet zijn. Mensen die geen zin hebben zich te binden aan het online spelen van een spel, laat staan in een clan, omdat ze daar nu eenmaal ook niet altijd de zin of de tijd voor hebben. Mensen die liever op hun gemak in hun eentje een spel ervaren, dan dat ze dat online doen....met de kans op schreeuwende pubers, mensen die zeiken omdat je skills niet goed genoeg zijn en bla bla.

    Laten we eerlijk zijn, vroeger kon je alleen online met een PC....werden er daarom minder consoles verkocht ? :confused:
     
  7. gzjomaster

    gzjomaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    maar toch vind ik xbox live een aardige duit koste
    maaar de ps3 word online niks denk ik
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog zo iemand, no offense hoor maar hoe weet jij in godsnaam dat dat ding wel "een eurootje of 600 gaat kosten bij de release" ?

    Daar is nog helemaal niks officieels over bekend gemaakt, je kunt idd wel iets denken....maar zet het niet neer alsof het ook meteen zo is ;)

    Wat ik DENK ? Niet meer dan 500 euro, gewoon gevoelsmatige gok :)

    EDIT : Xbox Live duur ? Bedoel je voor de gebruiker ? Nou nee, ik vind 60 euro per jaar geen geld gezien het feit je ieder moment van de dag wanneer je wilt online kunt gamen :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  9. gzjomaster

    gzjomaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    sony kennende de ps1 koste bij de start rond de 1000 gulde en dat geld ook voor de ps3
    maar jij zou het wel beter weten:p:p
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  10. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Een echte gamer haalt alle drie de consoles in huis! :)

    Alle drie de consoles hebben zo hun voor en nadelen, en exclusive titels die de moeite waard zijn.

    Ik geef mijn redenen even beknopt weer:

    Xbox 360: Online, en nog eens online!

    PS3: Single player, veel grote titels.

    Nintendo Revolution: afwijkende manier van spelen.
     
  11. gzjomaster

    gzjomaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    dat vind ik ook maar daar heb ik het buget niet voor
    alle consoles hebben iets nintende de aparte manier van games die je bij de andere 2 niet terug vind
    ik personlijk hou niet van de ps2 en 3 en xbox ik gewoon heel erg goed online maar dat zou ook niet anders moeten met microsoft als uitgever
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dat bedoel ik dus, want wat voor het verleden heeft gegolden hoeft niet nu ook van kracht te zijn !

    De X360 is met zijn 400 euro voor een Premium pakket ook goedkoper als de eerste Xbox bij de release was he....die was namelijk 479 euro toendertijd ;) En bij een Premium pakket voor een X360 krijg je nog meer voor je geld ook :)

    @ SNK FOREVER : Kijk, jij begrijpt het ;) Jij staat tenminste open voor al het goede in de gamewereld :)
     
  13. gzjomaster

    gzjomaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ik weet bijna zeker dat de ps3 niet goedkoop gaat worden
    daarintegen de revolution niet al te prijzig gaat worden de gamecube was bij de release als het goed is maar 200
    snk forever: waar koop jij je games bij jou in de buurt is een prachtige game zaak in nijmegen die heet misterymedia dat is echt een goede game zaak is in nijmegen moet je maar eens gaan kijken
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een verschil tussen "duur" en "veel geld", zo vind ik 400 euro voor een X360 ook veel geld, maar niet duur in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt ;)

    En zo mag de PS3 van mij ook wel wat gaan kosten, er zit sowieso een hele nieuwe processor en een Blu-Ray speler in dus dan mag het van mij wel :cool:
     
  15. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal van sony afhangen hoeveel verlies ze willen maken bij het verkopen van hun console. De prijs bepalen zal geen eenvoudige opgave zijn voor sony.
    De ps3 is buiten een console ook een middel om de cell-processor en blu-ray te promoten. Hoever willen ze gaan om blu-ray tot de standaard van hd te maken? Een goed verkopende ps3 zou de strijd om het hd-format wel eens kunnen beslissen.
    Maar ze kunnen daarentegen de prijs van de ps3 ook niet te laag maken, want dan koopt iedereen een ps3 om zijn blu-ray films op af te spelen en dan verdienen ze veel minder op blu-ray spelers zelf. Het wordt dus afwegen.
     
  16. gzjomaster

    gzjomaster Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo van de PS3 van mij ook wel wat gaan kosten, er zit sowieso een hele nieuwe processor en een Blu-Ray speler in dus dan mag het van mij wel

    jij weet het ook altijd beter
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik zeg niet dat ik het altijd beter weet....alleen ik bekijk bepaalde zaken denk ik op een andere manier ;)
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wordt ook weleens discussie genoemd, of een eigen visie hebben op iets :{

    Niemand van ons weet wat de PS3 straks gaat kosten. Het enige dat bij ons bekend is zijn de geruchten over de mogelijke prijzen. De tijd zal het leren.
     
  19. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een xbox 360 ben van plan een PS3 te halen en ik denk erover om uiteindelijk ook een revolution te halen.
    Een PS3 wil ik zeker halen en een revolution weet ik het nog niet eerst een beetje zien hoe het uiteindelijk zal worden.
    Ik wil erin geloven maar ik twijfel toch wel erg of dat wat gaat worden.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat heb ik ook bij de Revolution, eerst zien dan geloven. Opzich kan het wel voor leuke dingen gaan zorgen bij games die er exclusief voor ontwikkeld gaan worden, maar ik ben niet zo voor een "revolutie in gameplay" om heel eerlijk te zijn....

    Is ook een van de redenen waarom ik geen DS heb aangeschaft, veel spellen zijn erop gemaakt om ook met die stylus te werken en dat trekt mij totaal niet.

    Ach ja, ik heb 2 weken geleden nog een GameCube gekocht dus wie weet koop ik ook ooit nog wel een Revolution O-) Alleen niet bij de release, dat weet ik zeker.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina