1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh meen je dat nou ? :)
    Maar ik mis iets, uhm ik kan er ff niet opkomen hoe heet dat nou ook alweer....

    Ow ja ! ARGUMENTEN heten die dingen :cool:
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    '

    'Standaard' is een groot woord, denk je niet? Als het al jaren standaard was hadden ze daar allemaal al een 1080p TV. Ze hebben het al jaren maar dat wil niet zeggen dat het allemaal al de standaard is.

    Gebeurd met de huidige Xbox ook al, ik zie het probleem niet?

    Zoals al een aantal keer gezegd is, misschien gebruik 1% van de games de meer als een DVD. Dat jij daarvoor een dure blu-ray speler wilt hebben. Sommige mensen hebben liever 2 dvd's bij die ene procent dan dat ze 20 euro meer betalen voor een blu-ray disc die voor 5% volgeschreven staat met data...

    Je weet nu al dat je de PS3 geweldig gaat vinden, Sony zal wel blij met je zijn :).
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nu ookal dat ik de PS3 geweldig ga vinden, dus Sony mag ook blij zijn met mij :cool:

    Redenering ? Dat dacht ik namelijk ook van de X360....and guess what ? I was right :9

    Nog meer beredenering ? De PS2 was ook geweldig en is dat nog steeds, dus ik zou niet weten waarom dat met de PS3 voor mij anders zal zijn :)
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Okay Ik zal mijn beredeneringen geven :)

    Xbox 360

    Pros:

    - Gamertag (Profile)
    - Xbox Live Market Place (trailers, demo's, themes)
    - Universeel on-line netwerk
    - Achievements
    - Graphics
    - Audio
    - True Skill Matchmaking
    - Zones
    - Friendlist
    - Xbox Live Arcade
    - Community (ik kan geen soortgelijke site als xbw.nl, xboxarena.nl of xboxyde.com)
    - Media Center
    - Media Connect
    - De unieke games (Kameo, Halo, Too Human, Mass Effect)
    - accesoires (Video cam, charge kit, faceplates)
    - Gamercard
    - Premium en core versie

    Cons

    - DVD formaat (misschien te klein voor sommige games)
    - DVD speler maakt lawaai
    - Word misschien te heet
    - Voeding is groot :eek:
    - Geen custom gamerpictures
    - Geen mogelijkheid om Divx af te spelen
    - Media Connect kan je niet via folders bekijken
    - Backwards Compatability niet perfect

    Playstation 3

    Pros

    - Blu Ray (grote games mogelijk, films worden indrukwekkend)
    - audio
    - graphics
    - up to 7 players per Playstation 3
    - twee monitorren mogelijk
    - games (Killzone 3, GTA 4, UT2007)
    - Accesoires (eyetoy 2)

    Cons

    - on-line netwerk (niet universeel)
    - Blu Ray games worden mogelijk duurder dan dvd games
    - Verder weinig bekend

    Revolution

    Pros

    - Goedkoop
    - Unieke gameplay
    - Accesoires
    - Backwards Compatible

    cons

    - Geen HDTV
    - On-line netwerk niet perfect
    - beetje het Kiddy gevoel
     
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kost een echte HDTV nog geen 1000 euro, het is daar zo vroeg ingevoerd omdat het NTSC niets meer voorstelde. Meer dan de helft van al die Jappen hebben een HDTV die 1080p ondersteunt. Dus dat het standaard is kun je wel zeggen
    Nu gebeurt het nog niet in grote mate. En als dit wel al zo is dan is het ook geen alternatief om van 2 DVD's af te komen.
    Hoe kom jij op het idee dat het 20 euro meer gaat kosten. Het enige waar ik dat heb gehoord is van iemand die was aan het speculeren op dit forum. Hiervan zijn nog nooit uitspraken of geruchten geweest.
    Sony kan blij met mij zijn ja, aangezien ik de PS2 heb gekocht en de PS3 ook ga kopen die ik netzoals de PS2 en de 360 geweldig ga vinden.
     
  6. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo
    Je geeft als Pro van de Revo: Backwards Compatible. Dit zou dan ook een pro moeten zijn van de PS3.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Sony heeft laatst nog gezegd dat het nog niet 100% zeker is dat het systeem B/C is ... bron TGS. Dus voor mij is dat nog een grote twijfel. Ik geloof niet dat Sony het voor elkaar krijgt om het systeem B/C te maken. Sony heeft trouwens geen officiele uitspraak gedaan over B/C ... dus het lijkt er op dat ze problemen hebben.

    Blu Ray games gaan echt duurder worden dan de DVD games. PS3 games gaan duurder worden dan de huidige PS2 games, omdat de technologie terug verdiend moet worden. Dus ik verwacht net als Hordo dat de games van de PS3 10-20 euro duurder zijn dan de Xbox 360 of Revo games. Als ze net zo duur worden dan betwijfel ik of Sony winst gaat maken. Tevens weet ik niet of de uitgevers dan erg blij zijn. De ontwikkel kosten van een PS3 game liggen hoger dan de PS2 games... Dus ook zij willen wat aan de games verdienen
     
  8. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    CES staat voor International Consumer Electronics Show. Het is dus een electronica show die wordt gehouden in Las Vegas van 5 t/m 8 januari. Sony heeft daar een vloer afgehuurd die 3x zo groot is allemaal. Dat stuk vloer ligt ook nog centraal in de hal. Verder heeft Sony laten weten dat ze hun PS3 gaan aankondigen zodat de bezoekers kennis kunnen maken met Blu-Ray, The Cell en hun RSX. Op deze show zullen we dus veel meer te weten komen over de PS3.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    In 2003 was dit trouwens wel bevestigd

    Maar ik heb geloof ik ook al ergens gelezen dat ze problemen hebben .. In iedergeval petje af .. als het hun lukt

    Het voordeel van Sony is dat ze dezelfde fabrikant hebben voor de grafische kaart ... dus ze zullen minder problemen hebben dan MS
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  10. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsof de kosten om een Blu-Ray disc te drukken 20 euro hoger zijn dan die van een DVD. Er kan een paar euro in zitten en zo is het mogelijk dat de games 5 euro duurder zijn. Maar aangezien tussen de games (Xbox. PS en Nintendo) toch al 10 euro kan verschillen zullen we die 5 euro niet echt merken.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja de kosten zijn hoger. Men moet namelijk de Blu-Ray disc met nieuwe apparatuur gaan drukken. De DVD's kunnen op bestaande disc's gedrukt worden op bestaande apparatuur en deze disc worden massaal gemaakt. Ik verwacht daarom dan ook dat de Blu Ray games 20 euro hoger gaat liggen dan de huidige dvd games. Tevens zal Sony de prijs voor alle games doorbereken ook al verschijnen deze niet op Blu Ray om zo de ontwikkelings kosten door te berekenen. Anders halen ze in 2007 niet de break even point
     
  12. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook ergens gelezen dat ze nu nog maar 95% van de "oude" games ondersteunen. Als bij die 5% geen topgames zitten kan ik daar mee leven. Maar we moeten idd nog afwachten op wat het werkelijk wordt.
     
  13. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk wel dat Sony al verdient op iedere Blu-Ray disc die gedrukt wordt, afgezien van of hij nu verkocht wordt of niet. Ik denk dat we ook hier geen uitspraak over kunnen doen totdat meer bekend is.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    aha gevonden :)


    Ik ga er van uit dat de BC "net" zo goed is als die van de Xbox 360
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zij denk ik dat we nog nergens vanuit hoeven te gaan (behalve dat BC niet 100% is). We zullen moeten wachten totdat meer bekend is, net zoals de Blu-Ray discs, PS3 online, de controllers, enz...
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja dan kan eigenlijk deze thread ook dicht ... want we kunnen dan toch niet verder discussieren als we niet op geruchten/feiten/waarnemingen kunnen praten.

    Het probleem is dat er heel veel feiten zijn, maar sony houd zijn mond angstig dicht ... als ze op CES niets zeggen dan staat de zeepbel op spatten

    Okay laat ik het anders stellen. Wat zijn je argumenten dat :

    Playstation 3 online beter word dan Playstation 2 online (als Sony al gezegd heeft dat ze dezelfde service blijven bieden)
    Playstation 3 niet duurder word dan een Xbox 360 (als je weet dat de ontwikkel kosten van Blu Ray betaald moet worden en men dus nieuwe aparatuur nodig heeft)
    Platystation 3 wel gaat werken (als je weet dat Microsoft problemen heet met emuleren, omdat ze andere hardware gebruiken)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  17. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Feiten kun je niet over discussieren (misschien over het gevold). Geruchten zijn leuk om te weten maar zeggen nog niets. Waarnemingen zijn er nog niet echt bij de PS3. Ik denk wel dat er redelijk wat op de CES gezegd wordt aangezien Sony nog steeds zegt in de lente hun launch te houden.

    Of Sony zijn mond angstig dicht houd weet ik niet. Bungie houdt ook zijn mond dicht over Halo 3 maar dat wordt ook niet angstig genoemd.

    Dat PS3 online beter wordt dan PS2 weet ik niet. Uit ervaring vind ik het online spelen zelf op de PS2 niet slecht. Geen last van lag en genoeg games om te spelen. Tuurlijk is Live beter en heeft veel meer extra's maar die zijn meer een luxe.

    Ik heb altijd gezegd dat ik denk dat de PS3 tussen de 400 en 500 euro gaat kosten voor een pakket (vergelijk met premium pakket van 360). Ik denk niet dat dit meer gaat worden omdat het met deze prijs een goedkope Blu-ray speler is. Ook zullen er PC gamers zijn die nu de PS3 aanschaffen voor games zoals UT2007 aangezien een PS3 goedkoper is dan de PC upgraden.

    Wat bedoel je met dat de PS3 wel gaat werken? Als dit betrekking heeft op de BC dan kan ik hier weinig over zeggen. Het enige dat bekend is, is dat de PS3 niet 100% BC wordt. Hoeveel procent dit wel is, is nog niets over gezegd.

    Ik denk dat ik mijn standpunt over de PS3 zo wel bekend heb gemaakt. Hierbij zal ik ook blijven totdat er meer feiten zijn over de PS3.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik verwacht niet veel van de ps3, die fake beelden.

    Revo is echt een revo van wege die controller, het lijkt me zo zo vet.

    Maar van de grapich moeten we denk ik niet zo iets al de xbox 360 verwachte.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ik verwacht ook dat de PS3 rond de 400 en 500 euro gaat liggen, maar ik denk dat door Blu Ray de games duurder zullen zijn ... of denk je dat de prijs het zelfde als die van Xbox 360 games gaat liggen?

    Ik bedoelde inderdaad de BC ... en omdat dit niet 100% zal zijn ben ik benieuwd hoeveel games wel BC zijn

    De Revo graphics worden iets beter dan de huidige Xbox
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar de revo gaat meer voor gameplay en met zo`n controller moet het wel lukken.

    Ubi-soft zou een shooter er voor maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina