1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Is dat nou sarcastisch? Want ik kwam niks tegen over online play.
     
  2. boxershort

    boxershort Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dit was inderdaad sarcastisch bedoeld. Ze hadden het wel even over video chat en video messaging, maar ze zeiden niets over on-line gamen. Maar goed, misschien komt dat nog, de E3 duurt nog 4 dagen. Het lijkt me echter sterk dat Sony op dit punt Microsoft verslaat.
     
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Blijft weinig over om verder mee te schermen, dan Xbox Live, denk dat Sony harder in jouw richting _0/
     
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ze hun daarin in inhalen dan is het wel erg jah. MAar dat lukt ze toch niet live is beter dan die troep van sony.
     
  5. boxershort

    boxershort Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo? Ik geef toe dat de CPU en grafische chip van de PS3 veel krachtiger is dan de CPU en grafische chip van de Xbox 360. Maar al die krachtige processors moeten natuurlijk wel iets te 'processen', te berekenen hebben. Daarvoor is in de praktijk denk ik meer dan 512 MB voor nodig. De Xbox 360 is volgens mij veel beter gebalanceerd. Even een vergelijking met tuinslangen en tuinsproeiers. Stel dat de tuinslang het geheugen is en de tuinsproeier de processors. Dit is de situatie bij de Xbox 360: Een tuinslang waar precies genoeg water doorheen kan stromen om de tuinsproeier mooi rond te laten draaien en een mooie waterstraal te laten produceren. Dit is de situatie bij de PS3: Een tuinslang met daaraan een zeer krachtige tuinsproeier, maar doordat de tuinslang niet genoeg water naar de tuinsproeier kan brengen draait hij amper rond en komt er geen mooie waterstraal uit.

    Misschien ben ik wel een beetje een Xbox fanboy...
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil eens een echt specs wiz horen praten over de 2 consoles. En wat dit nu echt betekent want ik lees hier zo dat je niet alleen sterke proccesors nodgi hebt maar ook ram en dat soort dingen
     
  7. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja specs alleen doen niet zoveel, en microsoft (vond zelf) dat hun apparaat heel makkelijk te programmeren wordt. kan een voorsprong voor ze zijn.
     
  8. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    + xbox360 is officieel backwards compatible!
     
  9. InfernoGamer

    InfernoGamer ...

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens deze vergelijking is de PS3 qua kracht iets sterker dan de Xbox 360, maar is de 360 makkelijker te programmeren enz.

    De link naar het artikel doet het niet (Playstation forum), dus ik quote het maar:

     
  10. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja maar als je naar de games kijkt dan weet ik het al, want ik hoef nou niet een vervolg op dat domme GT of MGS en wat heeft de PS3 dan verder nog voor games te bieden, Killzone 1 vond ik niet geweldig en hoe mooi deel 2 er dan ook uit gaat zien het blijft een pokke spel...
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom is GT dom, owja, je bent Forza fanboy. Killzone is IMO best vet.
    Ik ga voor racegames, en Sony heeft nog steeds de Formule 1 rechten _0/
     
  12. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik vond de gameplay niet super van Killzone en aangezien het Killzone 2 gaat heten en dus verder gaat met dezelfde stijl lijkt mij het maar dom.
     
  13. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat is wel balen voor xbox gamers, maar voor hoelang heeft sony ze nog???
     
  14. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja mss is de PS3 wel ietsje sterker als de Xbox 360 aan al deze specs te zien maar ik ga gewoon voor de Xbox 360, en dat doe ik vooral op het spellen aanbod. Ik zelf ben een hele grote Halo fan en deeltje 3 is in aantocht dus daar alleen al zou ik het doen er komt een nieuwe ninja gaiden, een nieuwe PGR een nieuwe Fable wat een voor een topspellen zijn. het uiterlijk van de Xbox 360 doet ook al heel wat ik vind hem er mooi uitzien en de controller is helemaal top! en als je de screens van de PS3 bekijkt AWFUL! vind ik dan daarvoor koop ik hem al helemaal niet en wat al helemaal dom van sony is, is dat de 2 pookjes op de controller nog steeds langs elkaar zitten en dat is niet fijn om eerlijk te zijn ik kan me niet voorstellen dat iemand dat fijn vind mja mijn mening, maar de specs en alle sreens van de PS3 zien er ook net als op de Xbox 360 prachtig uit dat moek wel zeggen
     
  15. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja nee, die laatste F 1 games van Sony waren echt top! _0/
     
  16. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten er trouwens op de controller van de xbox 360 boven de triggers 2 extra knoppen?
     
  17. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe staat de xbox 360 ook nog bij mij bovenaan ondermeer door morrowind Oblivion waar ik zwaar benieuwd naar ben. Maar we hebben nog even de tijd om onze keuze te overwegen, want er zal nog wel heel veel meer duidelijk worden in het komende half jaar. Misschien wordt nintendo wel een ps3 en xbox killer :D
     
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig!

    Zonet op msn. Dikke discussies.

    Maand geleden liepen de Sony fanboys nog te roepen dat specs niks uit maakten.
    Nu hun console volgens sommige sneller is,is PS3 DE console. _O_
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wilde dit keer objectief de consoles bekijken. Maar Microsoft heeft mijn hart weer gewonnen. Vanwege het gamesaanbod dat mij meer aanspreekt en de soundtrackfunctie. Sony biedt alleen Metal Gear 4 dat mijn aandacht trekt (en GTA misschien, maar we weten nog niet wat Rockstar doet).
     
  20. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kiest je console omdat je bepaalde games wilt spelen... hardware specs zijn dan altijd mooi mee genomen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina