1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XBOX 360] Wat flikken ze ons nu? -> Future versions of Xbox 360 may include HD-DVD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Chimaera360, 28 jun 2005.

  1. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Future versions of Xbox 360 may include HD-DVD

    Bron: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=9804
     
  2. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik het niet erg. Je hebt de mogelijkheid om HD-DVD's films af te spelen. Aangezien ik niet verwacht dat de HD-DVD nu zo erg zal aanslaan binnen 6 jaar is er gewoon een keuze. of je DVD neemt of een DVD-HD film.

    Heeft waarschijnlijk niets met games te maken. en zou je de optie om uit te breiden meer kunnen zien als een service dan als een noodzaak. Ik vind alleen niet dat het uit de hand moet lopen met uitbreidingen. En voor mij gebeurd dit nog steeds niet.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2005
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit zeggen ze al sinds E3 though. :)

    En hij speelt dus geen HD-DVD's normaliter, maar misschien in de toekomst wordt de drive vervangen met een dergelijke HD drive die dan standaard is. Dus dan zitten de vroege kopers met een verouderde drive als het productiemodel gewoon aangepast wordt, of moeten ze iets bijkopen en aansluiten via USB.
     
  4. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    srry geen zin om te lezen:p ahahah ik w8 wel gewoon tot het witte doosje uitkomt en dan merk ik het vanzelf:D alsof ik door een klein beetje nieuws (dat men anders ver8) de 360 niet meer zou kopen...

    mogt sony willen ja
     
  5. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien beetje noob vraag maar wat is hd -dvd ???
     
  6. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Je moet niet vreemd opkijken als de xbox360 bij de launch al gebruik maakt van hd dvd. 9GB kan er voorlopig nog mee door, maar kan pittig worden.. 50gig is toch echt een stuk meer. Toshiba zal de prijs wel omlaag gooien voor microsoft voor het marktaandeel de hd dvd ermee krijgt wat de toekomst voor de hd dvd van toshiba een stuk rooskleuriger maakt. Het wordt blu-ray of hd-dvd, en de strijd zal wel hard worden en ik denk echt op de next-gen consoles het gevecht los zal gaan barsten.
     
  7. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Mogelijk de volgende generatie. cd->dvd->hd-dvd/blu-ray. Dit zijn schijfjes met iets van 50gig opslagcapaciteit en sony en ook andere bedrijven willen hun nieuwe standaard heeeele graag aan de man brengen.
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    De prijs blijft te hoog, Microsoft heeft een normale DVD speler er in zitten. Als ze een HD drive er in hadden, dan hadden we 't nu wel geweten. :)

    Zou er 50 eur. op de prijs gaan of misschien meer. Verder zeggen ze toch duidelijk als er een standaard is en er is vraag naar daar aan te voldoen? Ik zie 't probleem niet. Blijft allemaal afwachten. :)
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee met de games zal het niet te maken hebben, die zullen toch op alle xbox360's moeten werken. Het is gewoon een extra optie die er later misschien bij komt...
     
  10. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, bij de Sega Genesis was er op een gegeven moment ook een add on (de CD 32). Hierdoor kon je sommige games niet op álle SEGA Genesis consoles spelen, maar alleen als je de add on had.
     
  11. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    En de N64 had een geheugen upgrade voor donkey kong enzo... Maar ik neem aan dat dat niet komt op de xbox, daz lame :p
     
  12. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan wel eens een kapitale blunder van MS worden. MS maximaal 9 gig op double layer en Sony max 50 gig op Blu Ray!! :eek:
     
  13. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderaad, bijna al die add on's zijn ook geflopt, dus ik neem aan dat ze dat niet zullen doen. Maar wat Fufo al zegt: het verschil tussen Blu-Ray en DVD double layer is wel heel groot.
     
  14. toiletboy

    toiletboy Giggity, giggity!

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoor, maar een spel dat is volgepropt met het 5,5 voudige aan content zal niet voor dezelfde prijs de deur uitgaan...

    De mogelijkheid om 50 gig op zo een schijfje te krijgen lijkt heel nuttig, maar ik vraag me af tot in hoeverre er gebruik van zal worden gemaakt.
     
  15. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar Sony zou er gebruik van kunnen als het nodig is! MS zit al gauw aan z'n max van 9 gig! ff afgezien van de mogelijkheid om software uit te pakken!
     
  16. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik vind 9 gig met deze graphics ook niet zo ontzettend veel. Maar ja je kunt altijd nog werken met 2 discs of een HD drive laten inbouwen/aansluiten via USB.
     
  17. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want MS heeft aangegeven dat de max opslagcapaciteit voor games 9 gig zal blijven! ook al hebben latere versies van de 360 eventueel een hd dvd speler (of een externe)!
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je al moet beginnen te werken met 2 disks,... zou ik toch heel spijtig vinden persoonlijk, hoop dat microsoft nog iets heel goeds voorziet,maar dat zal wel...
     
  19. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat zou het probleem zijn met 2 discs, is bij een aantal cube games toch ook zo?? Niks mis mee, zeker niet als het veel kosten scheelt. En Microsoft is echt niet achterlijk hoor, die weten wel wat ze moeten doen. Had trouwens ergens gelezen, een poosje terug, dat Microsoft had gevraagd aan diverse developers of de huidige dvd standaard goed genoeg was. Microsoft zou toen te horen hebben gekregen van de developers dat ze het formaat van de disc niet al te belangrijk vinden, de snelheid van de speler schijnen ze veel belangrijker te vinden.
     
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het maakt (nog even) niet uit dat Microsoft geen HD drive heeft ingebouwd als het aankomt op de ruimte die de games innemen. :)

    Games gebruiken nu ongeveer maximaal de helft van de 9GB dual layer DVD drives, de Xbox 360 is daarbij uitgerust met een krachtige processor die real-time een krachtigere compressie kan ontcijferen, waardoor er meer gecomprimeerde data op de gamedisc kan dan ooit tevoren.

    50GB is dan een beetje overkill of niet? Daar betaald de consument wel weer voor!

    Verder zullen de games nooit op HD discs uitkomen als iedereen alleen een normale drive heeft, dus daar hoef je niet bang voor te zjin.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2005

Deel Deze Pagina