[XOne] Xbox 360 Wireless Networking Adapter

Discussie in 'Games' gestart door Alexnl, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexnl

    Alexnl Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik zal me even voorstellen, ik ben Alex en ik heb net meerdere threads gelezen hier op jullie forum betreffende de wireless networking adapter ( wna ).
    Ook het advies van Pim heb ik opgenomen en met de zoek functie gezocht en ik heb het advies van Fardo gelezen.

    Nu is het zo. Ik heb nu al een maand of 5 de xbox360 en nu heb ik ook eindelijk internet plusbellen ( heel gevecht met kpn ). Nu wil ik dus graag voor het eerst in mijn leven online spelen met de xbox want online op de pc bevalt mij uitermate goed dus dat wil ik ook wel eens zien op de xbox.
    Mijn probleem is nu dus dat mijn meterkast waar de xperia box van kpn hangt en mijn xbox is +/ 10 meter. Een ethernet draad trekken heeft geen nut omdat mijn tv dusdanig is opgesteld dat alle kabels die er in de buurt van komen netjes achter mijn plint zitten weg gewerkt. Om nu dus een ethernet kabel dwars door mijn huis te laten lopen lijkt mij persoonlijk niet wat.
    Nu las ik in het bericht van Fardo over de WNA, die wil ik ook aanschaffen maar nu is het probleem als ik die dus aansluit in mijn xbox dan moet hij dus verbinding maken met pc neem ik aan. Want ik heb niet gekozen voor wireless internet in mijn huis dus ik heb gewoon een kabeltje naar mijn pc. Ik heb wel destijds bij de aanschaf van mijn p.c een mooie ontvanger / antenne erbij gekregen en de opties die fardo bescheef betreffende de netwerk opties bestaan bij mij ook. Moet ik dan in het vervolg altijd mijn p.c. aanzetten al wil ik dus draadloos via de WNA, want mijn zorg is dat ik zometeen 80 euro uitgeef voor een WNA waar ik niks aan heb en dat ik alsnog een ethernet kabel moet kopen.

    Graag uw advies betreffende mijn "probleem"

    Bedankt

    Alex
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies welke netwerk kaart er in jouw pc zit, maar als die er zit ingebouwt is de kans heel groot dat je idd steeds je pc moet laten aanstaan als je draadloosnetwerk wilt gebruiken.

    Ik ken zelf alleen ingebouwde kaarten waarbij de pc echt aan moet staan. Misschien zijn er ook kaarten waar dat niet bij nodig is, maar die ken ik dan niet. Zover ik weet is het antwoord dus: "Ja jouw pc moet aantaan als je gebruikt wilt maken van draadloosnetwerk."

    Wil je dit niet, dan zou je een accespoint of draadloos-router moeten kopen. Deze zijn ook niet heel duur meer, maar wel zonde als het niet nodig is.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het beste kan je je vraag hier stellen: [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

    Ik vraag me trouwens af of de experia box al geen draadloze router is, dan heb je aan de wireless adapter voldoende. De experia box is inderdaad een Wireless router. Dus je kan gewoon een WNA gaan halen en dan connecteren via live.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina