Hi allemaal, Ik heb een xbox 360 aangesloten aan me pc, vanuit daar wordt de geluid naar me boxen door gesluisd. Maar ik kan niet muziek en filmen vanuit daar streamen omdat ze niet met elkaar aangesloten zijn want ik heb maar 1 ethernet kabel naar boven(in me kamer) en een 2e kabel is nauwelijks(tot geen) optie. Maar ik wilde wel muziek en filmen van me desktop naar me streamen maar dit ging gewoon weg niet en voor internet moest ik elke keer de kabel van xbox naar pc overschakelen, wat heel irriterent werd. Maar nu ga ik me desktop wegdoen en ik wil nu dus me xbox aan me laptop aansluiten, niet voor beeld want dit is al op me tft scherm aangesloten maar het is voor het muziek en de films op me laptop. Me laptop kan draadloos internet ontvangen(ik heb een draadloos router thuis die in de lucht is). En me xbox heeft de kabel nodig. Me doel: Ik wil op me xbox kunnen spelen(Live) zonder me laptop erbij en geluid moeten naar me boxen gaan(dit kan ik nog wel) maar wanneer ik me xbox aan me laptop aansluit wil ik ook muziek en video van me laptop op me xbox af kunnen spelen, en ik wil op hetzelfde moment Live kunnen gaan met me xbox, voorbeeld: online een spel spelen ondertussen muziek van me laptop op me xbox afspelen(boxen zijn immers aan me xbox). Weet iemand een goede oplossing? waar ik aan dacht is dat ik internet via me laptop doorsluisd naar de xbox, maar zoals ik het las in de faq dat dit weleens problemen opleverd, dus een alternatief? daarna dacht ik aan om gewoon een wireless adapter op me xbox te zetten maar kan ik dan alsnog streamen van me laptop? Ik weet dat het makkelijkst is dat ik me laptop en me xbox aansluit op me router, maar een 2e kabel naar me kamer trekken wordt heel lastig Alvast bedankt voor het lezen van me hele verhaal boven Mazzel
als je al een ethernet kabel naar boven hebt .. hoef je alleen nog een switch te kopen en dan op de switch je xbox en je pc aan te sluiten... in de uplink komt dan je ethernet kabel welke je naar boven hebt getrokken Dus dan heb je je xbox en je pc direct op de router aangesloten .. Laptop + xbox is geen oplossing als je al een ethernet kabel hebt getrokken
Niet helemaal correct Fardo. De situatie zoals Logic hem graag wil kan als volgt (deze manier werkt 100%): Xbox 360 via ethernet kabel aansluiten op laptop, laptop via draadloos internet op internet aansluiten, vervolgens in Windows (ervan uitgaande dat je Windows gebruikt) een verbindingsbrug tussen deze twee netwerkverbindingen maken. Hierna kun je met de Xbox 360 op Live en kun je muziek en films streamen tegelijkertijd. Voor het streamen gebruik ik Winamp Remote. Als je meer vragen hebt, kan ik ze hier wel beantwoorden.
Maar gaat dat verbindingsbrug connectie geen problemen opgeven? alles gaat goed werken? Maar vergeet niet dat ik ook zonder de laptop aansluiting Live wil kunnen gaan, dus de switch lijkt nu toch het beste oplossing.
Als je Live wilt gamen zonder dat de laptop aansluit is inderdaad een switch of de draadloze netwerkadapter voor de Xbox een optie.
O wacht oeps.. Je hebt niet eens een swicth nodig .. en draadloos streamen gaat gewoon zonder problemen draadloos via de router en dan via de kabel weer naar boven (zie de stream threads in het xbox algemene forum gedeelte) .. de kabel van je desktop gebruiken voor je xbox dus
Ah ok, ik zal zo de thread lezen maar voor nu begrijp ik dus dat de kabel op me xbox moet, en de xbox zal me laptop zien als hij draadloos op het netwerk staat. -edit- uhm... je bedoelt de thread Winamp Remote (Video en muziek streamen naar oa je 360 en ps toch? En dus is winamp remote me oplossing, met de bijbehorende applicaties?
Tversity is ook een goede oplosiing .. deze gerbuik ik om mijn media te streamen .. als je hd wilt gaat streamen dan kan je het beste wel je xbox en pc op een switch aansluiten
Uhm je wil je geluid van je Xbox via je laptop naar je boxen oke? Waarom zet je dan gewoon niet je mediaplayer aan op je laptop als je op je xbox aan het gamen bent? Immers, het geluid gaat via dezelfde kanalen en zal dus tegelijkertijd worden afgespeeld?
Nee, de geluid gaat vanuit me xbox naar me boxen, dus me laptop krijg niet met de geluid te maken immers, mijn muziek en video's bekijk/beluister ik via me xbox. Ik zal kijken naar Tversity, een vriend van me heeft ook zoiets ingesteld maar hij gebruikt gewoon wmp11 om te streamen van zijn pc naar de xbox. Binnenkort krijg ik hoogwaarschijnelijk een switch binnen en zal ik kijken wat ik daarmee kan Bedankt voor al jullie antwoorden! het heeft me goed op pad geholpen.