Xbox aansluiting, hulp gevraagd

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Moeder, 15 apr 2013.

1. Moeder

Moeder Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xbox-ers,

Mijn oudste zoon heeft een Xbox, in ons vorige huis was hij enkel met een HDMI kabel aangesloten op onze Sony tv en deed hij het met beeld en geluid.
    Nu zijn wij verhuisd (gescheiden van zijn vader) en wilden we de Xbox aansluiten op mijn nieuwe Philips tv. Daarvoor moesten we "een apparaat toevoegen" kiezen in een keuze menu, de daarbij behorende HDMI-poort en vervolgens krijgen we de melding dat er geen audioverbinding is.
    Zoekend in de handleiding op de tv zelf krijg ik een plaatje met allerlei ouderwetse "tulp"-stekkertjes.

Volgens de meneer van de Dixons (wij hadden die "tulp"-stekkertjes weggegooid een paar maanden geleden) zou een HDMI stekker voldoende moeten zijn en is dat met die "tulp'-stekkertjes een ander alternatief, maar niet iets dat nog NAAST de HDMI gebruikt moet worden.

Wat kan ons probleem zijn dat de tv geen verbinding maakt met de Xbox?

Wie wil met mij kijken of dit probleem op te lossen is? Ik heb er geen kaas van gegeten hoor, dus het moet wel in "Jip en Janneke"-taal. Alles is verder bestekkerd en aangesloten. Ik begrijp er niets van maar wil mijn zoon graag weer blij maken want hij mist het spelen op de Xbox (verslaafd? Ik vind het wel lekker rustig zo hoor, maar gun hem graag dat alles weer een béétje normaal is in ons nieuwe huisje)

Alvast bedankt!

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Okay ik hoop dat dit genoeg 'Jip en janneke' taal is.

Dit klinkt als een handshake probleem tussen de tv en de Xbox 360

Wat je even moet proberen is het volgende.

- Je gaat op de Xbox 360 na het opstarten naar het meest rechter tabblad (instellingen)
    - Daar kies je voor 'Systeem'
    - Vervolgens kies je voor 'Console settings'
    - Vervolgens kies je voor 'Display'

Dan zie je als het goed is een aantal settings waarvan de 1 na laatste 'Display discovery' heet

Daar klik je op en vervolgens kies je voor 'Disable'

Dan word het automatisch handshaken uitgezet

Je zult dan de Xbox 360 moeten herstarten.

Hopelijk heb je dan weer geluid via HDMI (omdat je dan niet meer in DVI mode zit)

Als dit niet werkt moet je even kijken of je kunt achterhalen wat het precieze type/serie van je TV is en dat nog even posten

Het zou ook nog kunnen dat het probleem in de instelling van de HDMI ingang op de TV zit

Laatst bewerkt: 15 apr 2013
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een Philips heeft een behoorlijk idiote manier van instellingen.
    Je hebt de "tulp" stekkers niet nodig want door HDMI gaat zowel het beeld- als geluidsignaal.

Sluit de Xbox360 aan op de tv via HDMI en schakel de Xbox360 volgens in.

Pagina 42.

4. Moeder

Moeder Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe kom ik in die tabbladen van de Xbox, ik krijg namelijk helemaal niets in beeld...

Type tv:32PFL5507h/12

Melbuuln, dat hebben wij inderdaad zo gedaan als hierboven beschreven...

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hebben jullie al een andere HDMI-kabel geprobeerd ??

6. Moeder

Moeder Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee want deze werkte nog in het andere huis op de Sony en we hebben ook geen andere...:confused:

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ah okay, je hebt ook nog geen beeld. Ik dacht dat alleen de audio ontbrak.

Heb je alle on-screen stappen gevolgd na het toevoegen van het apparaat in het menu en weet je zeker dat je de juiste HDMI ingang gekozen hebt?

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zelfde problemen met de andere HDMI-poorten ??

9. Moeder

Moeder Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whaaaaaaaaaaaaaaa mamma heeft het voor elkaar! Hij DÛT ÛT! Ik heb de HDMI kabel in een andere poort gedaan en toen die poort geselecteerd zoals Philips wil dat je een apparaat (gameconsole) toevoegt, dus net als de vorige keer en hij DOET HET GEWOON! Zoon whatsappen dat mamma het gefixed heeft!

Thanks voor jullie hulp en het meedenken!

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4

Deel Deze Pagina