Xbox analyse

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 21 mei 2003.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Xbox is ondertussen al langer dan een jaar in België en Nederland. Ook Xbox Live! hebben we voldoende kunnen testen ondertussen. Een hele hoop spellen zijn reeds de revue gepasseerd en de controllers zijn ook verder geovolueerd. Daarnaast had je nog een paar gewaagde projecten ( zoals Steel Batalion en de headset). De opvolgers van de grootmachten van weleer komen er binnenkort aan ( PGR 2, Halo 2, Amped 2, moto gp 2,...)
    Maar is de Xbox geslaagd of gebuisd? Hadden jullie er meer van verwacht? Is er nog ruimte voor verbetering? Zo ja, waar dan? Is er nog een toekomst voor de Xbox?
    Graag reacties, maar met goed onderbouwde argumenten en discusies, geen gevit op elkaar en geen fanboy gedrag.

2. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de xbox beter heeft gedaan dan ik ooit verwacht had!
    Dat je als nieuwkomer in principe nintendo verslaat qua verkoopresultaten vind ik erg bijzonder. Het enige wat ik jammer vind is de support vanuit japan plus de games en dat de poorts me een beetje de oren uit komen.
    Ook wat meer exclusieve games zijn welkom, maar met de e3 is dat weer ruimschoots goed gemaakt want wat daar allemaal is aangekondigd...:)

3. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog steeds enthousiast over de mogelijkheden van xbox live...alleen kan dat nooit zonder een aantal punten van kritiek die mij zijn bijgebleven:

EVALUATIE

1- regelmatig hoor je iemand antwoord geven via de headset terwijl je de reactie niet eens van de ander gehoord hebt, dit merkte ik juist erg vaak bij Moto GP

2- fastoenregels, iets waar ELK SYSTEEM mee te maken heeft: vaak is iets als fair play (eerlijk spelen, netjes de host spelen - goed aankondigen wat je gaat doen of dat je juist gaat stoppen - niet eindeloos hijgen - afstand micorfoon - of deze als buttplug gebruiken lijkt het soms wel... 8) maar blijven schelden, zeuren enz ...maar ja...leeghoofden heb je overal!

3- friendlist / status: dit irriteert me ook mateloos - een game joinen die niet meer bestaat en toch wordt ie de volgende keer weer aangeboden terwijl je dus al weet dat ie niet meer bestaat, friend proberen te joinen in een game terwijl hij niet in een game zit, ook al blijft het in beeld staan dat je hem kan joinen, enz :mad:

TOEKOMST

Een aantal punten die nu eens snel moeten komen:

1- ik dacht al vanaf het begin dat er andere mogelijkheden zouden zijn om te zien of iemand online was en welk spel die speelt en invite mogelijkheden BUITEN de xbox om. Berichten via msn, sms enzo. Die komen er nu eindelijk aan (update interface), maar volgens mij was dat al veel eerder beloofd... sterker nog... in de promotiefilmpjes in het begin was dat ook zo vaak te zien... naar mijn mening te lang geduurd!

2- het aantal live enabled games vond ik bij de introductie van Live zeer matig en dat is het nu nog steeds, ok er ligt heel wat op de plank...maar eerst eens kijken of dat zo LIVE is als we dachten :)

3- wat ik op zich best wel jammer vindt is dat de xbox meer in de toekomst van een GAMESconsole naar een MEDIAconsole gaat. natuurlijk (eigenlijk beter gezegd..hopenlijk) blijft dit optioneel. Als ik een media'console' wil hebben dan is dat een PC en GEEN GAMESconsole meer. Al die Internetshit, mediaspelers en zo... daar tekende ik juist niet voor... laten ze aub meer geld stoppen in games en de ontwikkeling van de xbox op GAMES gebied / functies...

N.A.V. EEN AANTAL REACTIES

PATROL (te veel geweld, race en first-person shooters, te weinig kids based):

Ik kan me dat als vader helemaal voorstellen voor je kinderen. Ik ben zelf een race fan dus mag niet klagen, maar het lijkt wel of voor de xbox veelal alleen 'grafische mooie spellen' ontwikkeld moeten worden (valt trouwens ok wel tegen...slechts enkelen laten de xbox power zien). Ik vind dan ook dat er OOK gekeken moet worden naar hele andere vormen van spellen...veel meer muziek gerelateerd- denk maar aan uh hoe heet die ook alweer dat dolfijn spel met veel muziek en mystiek - meer swingende titels of juist dingen die perfect voor kids worden gemaakt....1 probleem: dat is juist net niet de doelgroep van MS....dus kunnen we er nog lang op wachten...vrees ik..hoe zou ganzenbord eruit zien trouwens als game of mens-erger-je niet?...wat een goed idee zeg dat ganzenbord hehehe! 8)

Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    dat heb je bij iedere online game ook op de pc, xbox heeft dan communicator waardoor het verder lijkt te gaan maar op zich is dit een algemeen nadeel van online gamen, er zitten altijd mensen bij die het niet serieus willen benutten en het daarom verneuken voor een ander.. maar je moet gewoon de games weten te vinden met de juiste mensen waarvan je weet dat het serieus is.. en dat is makkelijk zat (tenminste op battle.net was dat zo..)

ik persoonlijk vind het egt geweldig, de hele xbox.. het overtreft iedere keer weer mij verwachtingen.. eerst kwam de xbox, ik was verbijsterd, toen kwam live(in amerika), ik was verbijsterd, toen kocht ik een xbox (begin januari), ik was verbijsterd, toen kwam de E3, ik was verbijsterd.. en over 2 tot 4 weken heb ik zelf live en ik weet zeker dat ik dan weer verbijsterd sta.. en dan komen er nog zoveel geweldige games uit.. een 1 woord Geweldig!

5. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn puntjes van kritiek zijn:
    -groot spellenaanbod aan shooters, sportspellen en racegames, maar een te kort aan RPG, RTS en Japans getinte games
    -net zoals Fire_balls al aangeeft, vind ik de solidariteit op Xbox Live! maar beetje povertjes. Voorbeeld: als je helemaal alleen in een team zit bij UC en in eht andere team zitten er 5, dan duurt het soms wel erg lang vooraleer iemand wisselt van team.
    -lag op Xbox Live! soms bij UC, dat vind ik toch wel nadeel.
    -niet zoveel exclusieve games
    Positief:
    -Xbox Live! heeft me in positieve zin weten te verrassen en met nog een hele hoop topgames in het verschiet die XBL zullen ondersteunen is dat prima
    -ok, er zijn niet zoveel rpg, rts en japanse games, maar toch een groot aanbod aan topspellen
    -Xbox, geweldig stabiele machine, haast nooit problemen mee gehad, uitgezonderd een keertje, goede service van MS

Maar de Xbox kan zeker nog groeien hoor, het zit nog niet aan zijn top. Maar Xbox is geslaagd wat mij betreft, een waardige concurrent voor Sony en Nintendo. De verkoopscijfers boeien me weinig, ik verdien mijn boterham er niet mee, maar al bij al vind ik de verkoopscijfers niet zo slecht, qua aantal verkochte Xbox dan.

edit: ik heb enkele reacties verwijderd, misscha, als je enkel gaat vitten en zeuren, dan reageer je niet, reageer alleen als je iets zinnigs wil zeggen, fire_bals gaf erg goede commentaar, wat hij zei klopte allemaal. wat komt, dat is er ng niet!

6. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat als je
    - een launch line up hebt met spellen die nu nog overeind staan,
    - Nintendo verslaat qua verkoopcijfers,
    - als eerste een echte on-line omgeving neerzet
    - de console hebt met harddisk, netwerk, beste gfx en sound

je van een geslaagde intro mag spreken. In mijn optiek mag MS alleen nog iets meer

- marketing en reclame bedrijven op radio/TV
    - belangrijker nog: breder publiek aanspreken!!!

Wat ik bedoel is: ik speel zelf halo en splinter cell, maar heb een vrouw die spellen als the sims en rollercoaster tycoon leuk vinft. Ik heb twee kids (nog wel erg jong) die wel op de PC robbie konijn kunnen spelen maar niets op de XBOX, alleen een bak 3D geweld.

Dus in plaats van 35 racers en 40 FPS misschien 30 racers en 30 FPS dan
    - 2D actiegames a la Nintendo
    - classics a la MAME
    - boardgames a la Monopoly
    - educatieve spellen
    - vernieuwende zaken zoals lichtshow e.d.

Klinkt misschien flauw, maar hiermee bereik je wel een groter publiek. Ben benieuwd wat anderen daarvan vinden.....

7. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben zeker wel positief over de Xbox alleen vind ik persoonlijk dat er absoluut niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de potentie die de Xbox heeft.

- Bij de introductie had men het over de grafische kracht van de Xbox. Deze grafische kracht is op dit moment slechts bij een paar games aan te zien. Het merendeel is PS2 port met de daarbij behorende grafische tekortkomingen

- De systemlink optie. Dit had een van de belangrijkste plus punten van de Xbox kunnen worden maar net zoals bij het grafische gedeelte zijn de beschikbare games hiervoor op één hand te tellen. Daarbij komt dat van die games alleen Halo echt de moeite waard is (naar mijn smaak dan).

- Xboxlive. Echt top. Alleen ik persoonlijk wil geen Xboxlive. Ik ben bang dat Xboxlive de doodsteek wordt voor Systemlink, wat een van de belangrijkste reden was om een Xbox te kopen, plus dat in de toekomst er misschien geen game meer uitkomt die relaxt is zonder dat je Xboxlive hebt.

Het enige wat ik kan doen is blijven hopen dat er toch developers zijn die meer een voorbeeld nemen aan Bungie en Halo 1

8. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dan maar een onderbouwde reactie, hopende dt deze niet word verwijderd:)

Ik heb miijn xbox nu iets meer als een jaar, ben er nog steeds reuzeblij mee.

Ik heb em mee op vakantie genomen onderin mijn rugzak en hij heeft het overleefd, dus zeker een robuust apparaat.

Het enige grote nadeel aan de xbox vindt ik eigenlijk het feit dat microsoft blijft zeggen dat het hun apparaat is. Het LIJKT erop dat bij de aanschaf van de xbox je geen eigenaar wordt maar een leaser.

Neem me niet verkeerd, ik vind het goed dat je met een aangepaste xbox niet op live kan. Maar moet dat direct gepaard gaan met een reset van je xbox?

Verder hoeven voor mij die jappengames niet zo. Ik zou het gaver vinden om een metroid prime of een zelda gewoon op mijn xbox te kunnen spelen.

Ik ben het met vuurbal eens dat er veels te veel baggeraars op LIVE zitten. Thank god voor de B knop. Ik heb meer moeite met mensen die opzettelijk botsen, tegen het verkeer in rijden, spam killen, friendl kills, op eigen houtje, wanneer je in een team zit, het spelletje simpelweg niet begrijpen.

Verder vind ik het jammer dat je in sommige games niet kunt zien wie wat in welk spel aan het doen is.

Over de XBOX zelf. Voor mij nog steeds het beste alternatief voor een DVD - speler.

De games. Nog steeds te duur. Het is een schande dat een spel als Halo de oude prijs blijft hebben.

Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  9. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    De XBOX heeft het verbazend goed gedaan. Dat is gewoon een feit. Er werden meer XBOXEN verkocht dan men had verwacht. Dat is ook de redenen waarom ze nog bestaat. Maar om een eindconclusie te trekken moet je wel nog 1-2 jaar wachten. Maar ik denk dat de XBOX de PS, van sony gaat verslaan. Alleen al om het feit dat de PS3 pas in 2003 op de markt wordt lanceert. In die tijd zal er waarschijnlijk al een (verbeterde) XBOX2 op de markt zijn. SONY vertrouwd veel te veel op hun grote keuze aan games (intussen +/- 400), maar de XBOX begint dit langzaam in te halen. Dit gaat volgens mij SONY de das omdraaien.

Hetgeen wat mij aan de XBOX stoort en verbeterd kan worden:
    - slechte port games die letterlijk van de ps worden converteerd (=gfx)
    -live kan beter naar de toekomst toe
    --> iedereen moet op zijn tv kunnen zien wie wat zegd om verwarring te vermijden.
    --> een betere serverbrouwser waar je o.a. kunt zien in welke regio de serever gelegen is (bijv. achter de servernaam een NL voor nederland). zo kun je makkelijk naar een NL-server gaan als je niet, willekeurig, weer eens op een UK of US server wilt belanden.
    --> een volledige lijst van servers die op een bepaald moment online zijn. zodat je zelf uit een volledige lijst kunt kiezen.
    --> kunnen zien wie er op een bepaalde server zit zonder dat je u voraf moet inloggen

Voor de rest vind ik de XBOX zeer goed. veel beter dan de PC omdat ik bij een console niet vlak voor mijn monitor moet zitten maar gezelig in de zetel zit:). De gfx vind ik, op de XBOX, voor een console verbazend goed. maar het kan nog beter, op gebied van scherpte en detail. Wat mij het meeste stoort aan de XBOX, zijn de belachelijke hoge prijzen (voor nieuwe games). Dit is puur afzetterij en typisch voor gates om van de consument te profiteren.

10. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    srr in mijn vorig bericht zat een typfout.:) PS3 wordt in 2005 lanceert en niet 2003. Dit om verwarring te voorkomen

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    daar heb je een edit knop voor ;)

ma ff on-topic...

ik heb mn Xbox sinds November 2002 en ik ben er razend enthousiast over.
    genoeg spellen, al zijn ze ietswat aan de dure kant, magoed, dat is nu eenmaal zo.
    ik had voor de Xbox gekozen voor de snelheid, en graphics, en daar heeft hij me zeker voor beloond.
    wat een prachtige graphics...over Xbox Live kan ik nog geen oordeel vellen want ik heb het nog niet, ik hoop zeer binnenkort..ik heb chello en een creditcard dus dat is geen probleem (nu alleen nog ff een vader die me m'n zin geeft :9 )

maar al met al bevalt de Xbox me perfect, en ik beleef er nog steeds plezier aan, en dat vind ik toch wel belangrijk, als je nagaat dat ik er toen 259 euro voor heb gegeven (segapack)

12. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Iets wat ik nog wel zou willen is een shooter genre Medal of honor die Live! ondersteunt, je hebt UC, maar dat is toch anders hoor. Binnenkort Halo 2, maar dat is nog steeds neit hetzelfde.
    Ik hoop dat die leegte opgevuld wordt. Return to castle wolfenstein is wel zo iets ongeveer, maar wil het toch nog net iets echter.
    Daarnaast vind ik dat er wel enkele originele spellen zijn die wel wat gewaagd zijn ( steel batalion, binnenkort Nude, fable, starcraft ghost,...)

13. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Ik vind RTCW op de pc al gaaf, en hij zal op de xbox niet veel minder zijn, maar ik neig ook liever naar MOH. Nog beter zou een live versie van commandos 3 zijn. Of Battlefield 1942.

14. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xbox heb ik sinds december en ik ben er verliefd op. Sinds het half jaar dat ik hem heb, komen er telkens meer goede games uit. De verkoper waar ik mijn Xbox heb gehaald zei ook 'Het is nog een groeiende console, hoelanger je hem hebt, hoe meer plezier je ermee krijgt'. Hij had nog gelijk ook :).

De dingen die nog moeten veranderd worden is de creditcard als je Xbox Live wilt spelen. Verder nog een prijsdaling voor de controllers, memorycards, stuurtjes enzovoorts.

15. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja inderdaad, aan dat type games ( commandos, Battlefield,...) is duidelijk een tekort. Grote online RPG ( ok, komt er eentje aan) maar eentje is beetje weinig, de live! games moeten meer afwisseld zijn, niet enkel sport en shooters, gelukkig komt erna moto gp een hele hoop racers bij

16. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xdoos nog niet zo heel lang, maar ik vind het een erg fijne machine.

Ik ben van oorsprong eigenlijk een pc gamer, maar werd het opstarten, blue screens en dergelijke erg zat.
    daarom wou ik graag een degelijke, betrouwbare machine. Op zich wel weer vreemd dat is bij MS uitkom, maar goed.

Omdat ik op de pc ook graag de wat brutere games speelde, en omdat ik mooie graphics wou hebben, heb ik een xbox gekocht.

Wat ook voor mij meespeelde is dat ik door de aankoop van een xbox geen dvd speler hoef te kopen.

En wat de reactie van firball betreft, waarin hij aangeeft dat de xbox een media machine word, ben ik het niet eens.
    Ik vind het juist erg fijn dat er meer mogelijkheden worden toegevoegd aan de xbox. Zodoende hoef je niet telkens achter je pc te kruipen.

Ik denk zelf dat het een zeer goed overwogen beslissing is van MS om er wat meer een media machine van te maken.
    Na de verovering van de PC willen ze een stapje verder en doen dat via de TV.

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    De XBox is IMO nog geen succes, er zijn gewoon te weinig goede games op dit moment. (In PAL-land ofcourse...)

En wat vrijwel iedereen altijd lijkt te vergeten :Een console is pas een succes als de games erop GOED zijn.

En laten we eerlijk wezen, we hebben het nog steeds vaak over de pracht van Launch-game HALO... en dat zegt genoeg.

De toekomst van de Xbox ziet er daarintegen wel goed uit aangezien er genoeg goede games aan lijken te komen.

Deel Deze Pagina