Ik ben nog steeds enthousiast over de mogelijkheden van xbox live...alleen kan dat nooit zonder een aantal punten van kritiek die mij zijn bijgebleven:
EVALUATIE
1- regelmatig hoor je iemand antwoord geven via de headset terwijl je de reactie niet eens van de ander gehoord hebt, dit merkte ik juist erg vaak bij Moto GP
2- fastoenregels, iets waar ELK SYSTEEM mee te maken heeft: vaak is iets als fair play (eerlijk spelen, netjes de host spelen - goed aankondigen wat je gaat doen of dat je juist gaat stoppen - niet eindeloos hijgen - afstand micorfoon - of deze als buttplug gebruiken lijkt het soms wel... maar blijven schelden, zeuren enz ...maar ja...leeghoofden heb je overal!
3- friendlist / status: dit irriteert me ook mateloos - een game joinen die niet meer bestaat en toch wordt ie de volgende keer weer aangeboden terwijl je dus al weet dat ie niet meer bestaat, friend proberen te joinen in een game terwijl hij niet in een game zit, ook al blijft het in beeld staan dat je hem kan joinen, enz
TOEKOMST
Een aantal punten die nu eens snel moeten komen:
1- ik dacht al vanaf het begin dat er andere mogelijkheden zouden zijn om te zien of iemand online was en welk spel die speelt en invite mogelijkheden BUITEN de xbox om. Berichten via msn, sms enzo. Die komen er nu eindelijk aan (update interface), maar volgens mij was dat al veel eerder beloofd... sterker nog... in de promotiefilmpjes in het begin was dat ook zo vaak te zien... naar mijn mening te lang geduurd!
2- het aantal live enabled games vond ik bij de introductie van Live zeer matig en dat is het nu nog steeds, ok er ligt heel wat op de plank...maar eerst eens kijken of dat zo LIVE is als we dachten
3- wat ik op zich best wel jammer vindt is dat de xbox meer in de toekomst van een GAMESconsole naar een MEDIAconsole gaat. natuurlijk (eigenlijk beter gezegd..hopenlijk) blijft dit optioneel. Als ik een media'console' wil hebben dan is dat een PC en GEEN GAMESconsole meer. Al die Internetshit, mediaspelers en zo... daar tekende ik juist niet voor... laten ze aub meer geld stoppen in games en de ontwikkeling van de xbox op GAMES gebied / functies...
N.A.V. EEN AANTAL REACTIES
PATROL (te veel geweld, race en first-person shooters, te weinig kids based):
Ik kan me dat als vader helemaal voorstellen voor je kinderen. Ik ben zelf een race fan dus mag niet klagen, maar het lijkt wel of voor de xbox veelal alleen 'grafische mooie spellen' ontwikkeld moeten worden (valt trouwens ok wel tegen...slechts enkelen laten de xbox power zien). Ik vind dan ook dat er OOK gekeken moet worden naar hele andere vormen van spellen...veel meer muziek gerelateerd- denk maar aan uh hoe heet die ook alweer dat dolfijn spel met veel muziek en mystiek - meer swingende titels of juist dingen die perfect voor kids worden gemaakt....1 probleem: dat is juist net niet de doelgroep van MS....dus kunnen we er nog lang op wachten...vrees ik..hoe zou ganzenbord eruit zien trouwens als game of mens-erger-je niet?...wat een goed idee zeg dat ganzenbord hehehe!
Laatst bewerkt: 21 mei 2003