xbox - beamer - tv -> niet samen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GustavSan, 23 jun 2004.

1. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem. Ik heb een 100hz panasonic televisie. Ik heb geen handmatige instelmogelijkheid om mijn in/output-kanaal te selecteren. De tv heeft alleen een 4-tal knoppen op de remote, waarbij ik automatisch het in/output kanaal kan selecteren. Wanneer ik mijn xbox heb aangesloten (of wanneer ik bijvoorbeeld een film via mijn pc bekijk) springt mijn tv automatisch naar dit kanaal (zelfde geldt voor mijn dvd-speler).

Nu is dit allemaal prima, totdat ik een beamer aansluit. Ik kan dan wel naar mijn in/output-kanaal, en zie dan mijn xbox beeld prima op mijn tv, maar op de beamer blijft gewoon het laatst gekozen 'normale' kanaal zichtbaar.

Het lijkt mij dat de enige manier om toch over mijn beamer te spelen/kijken is om handmatig een kanaal in te richten, dit lijkt dus echter niet mogelijk.

Nu heb ik een sony 5.1 receiver (790) en heb ik daar nog wat kanalen vrij..

Maargoed het gaat mij om de combi xbox - tv - beamer...

Heeft iemand toevallig wel eens hetzelfde meegemaakt?

mx

2. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm gewoon een composiete kabel kopen en dan van de xbox naar de beamer? Of wil je op beide tegelijk beeld hebben?

3. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    lijkt me nutteloos om op beide tegelijk beeld te hebben gewoon xbox op beamer aansluiten (op welke uitgang heb je je beamer aangesloten dan misschien is het handig om daarnaar te kijken)

4. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem is me -nog- niet helemaal duidelijk.

Hoe dan ook, ik heb de combi Xbox, Philips Blackline tv, Infocus X1 beamer op simpele wijze opgelost.
    Op alledrie de uitgaande tulpstekkers van de Xbox heb ik kleine -kant en klaar gekochte- stekkertjes gezet die van 1 naar 2 uitgaande stekkertje gaan.

1 drietal stekkers gaat naar de scart verloopstekker van de tv, het 2e drietal gaat naar de beamer.
    Toegegeven, het geeft een aardige spaghetti en het is misschien niet erg elegant maar het werkt bij mij perfect.

5. Kurupt

Kurupt G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het gewoon via de videorecorder. Bij ons heeft de videorecorder 2 scart aansluitingen. In eentje gaat er een kabel naar de beamer, in de andere doe je de xbox. Je kan eventueel dan ook nog beeld op de tv hebben door het kabeltje van de videorecorder in de tv antenne aansluiting te pluggen...

6. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de info. Waar het vnl om gaat is het probleem van mijn tv en die auto-in/output kanalen, waardoor ik niet zomaar het in/ouput kanaal op mijn beamer kan tonen. Als ik mijn tv buiten beschouwing laat kan ik inderdaad de xbox wel direct aan de beamer hangen, de rood/wit stekkers gaan dan naar mijn receiver of tv...

Maar ik wil die beamer niet voor elke 'actie' opnieuw aan moeten sluiten. Ik wil het liefst alles op dezelfde wijze koppelen, zodat ik niet voor een filmpje ineens 3 kabels moet verwisselen etc...

Maargoed, het ging vnl om dat tv-probleem (tis een 1 jaar oude breedbeeld...:mad:)

thanks

mx

Deel Deze Pagina