Hallo allemaal, Mijn vriend heeft een xbox 360 gekocht. Nu is hij fifa aan het spelen en beneden op de tv gaat het gewoon goed maar als we hem boven aansluiten valt het beeld aan de bovenkant weg, je ziet dus niet het bovenste deel van het veld en dan zie je daar de spelers niet. Kan je dit ergens instellen, want ik als 'vrouw' heb hier echt helemaal geen verstand van Dankjewel alvast!
Op de afstandbediening zit een knop waarmee je de beeldformaat kan veranderen. Bij Panasonic noemen ze het ASPECT. Het is bijna altijd een symbooltje van een beeldscherm met daarin 1 of 2 pijlen ( horizontaal en/of verticaal ). Je moet de tv op Auto of Wide zetten.
Het is een philips tv en ik kan zo'n teken niet vinden. Ik heb ook alle knopjes al ingedrukt maar ik krijg niks met het scherm instellen.
Functie kan ook verstopt zitten onder 1 van de knoppen van Teletekst of in het menu van de Philips. Normaal gesproken maakt Philips gebruik van een icoontje ( beeldscherm met 2 kleine plijtjes links/rechts ). Voorbeeld. 3e knop in de 2e rij onder de gele knop. Kan ook in het menu verstopt zitten. Setup > TV-instellingen > Beeld > Beeldformaat. of