Xbox + breedbeeld?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StephaN, 20 apr 2003.

1. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort op kamers en wilde dus een nieuwe tv kopen heb nu echt de meest waardeloze en kleinste tv die er is volgens mij ;).
    Nu dacht ik eraan om op marktplaats een tweedehands flatscreen breedbeeld tv te kopen van pioneer of sony. En dan ook een xbox erbij voor dvd'tjes (en natuurlijk ook om wat met wat vrienden DOA 3 te spelen ;) ). Maar hoe zit het met spellen worden die niet uitgerekt?
    En wat zou een normale prijs zijn voor een tweedehands xbox + 2 controllers + dvd set en 1 spel?

Alvast bedankt!

2. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou als je de instellingen veranderd in de xbox naar breedbeeld.. dan word het beeld niet uitgerekt.. op onze JVC dan.. 't ziet er gewoon en normaal uit... en jah 2de hands xbox met controllers en spel en dvd.. tjah zo rond de 190 - 200 euro schat ik

3. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is dus wel aan te raden een breedbeeld tv te nemen ipv een normale 4:3 tv?

4. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Oww jah zeker weten! gamen op zo'n groot scherm is natuurlijk fantastisch.. ik moet het doen op me 51cm.. maar elke keer las ik de kans krijg om op breedbeeld te zitten dan pak ik die

5. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah mooi zo ga wel voor een flatscreen denk ik heb vroeger beneden zo'n bol scherm gehad, maar dat platte vind ik wel veel beter nu nog een goedkope zien te vinden ;).

6. huubmeilink

huubmeilink Guest

breedbeeld roeleert!!

sorry dat ie iets te groot is |:-

Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2003
  7. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    als een spel speciale breedbeeld ondersteuning heeft is het zekerz interessant, maar de meeste spellen hebben dat niet dus dan wordt het beeld ofterwijl uitgerekt, of valt er een deel van het beeld onderaan en bovenaan weg.

8. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb daar geen problemen mee.. mayb ligt het aan de breedbeeld tv zelf.. met auto zoom en shit?

ennuh damn mooie opstelling heb je daar met die boxjes dvd speler.. versterker en breedbeeld tv Huub!!

9. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Toevallig heb ik afgelopen donderdag nog een aanvaring gehad met dat kut breedbeeld. Volgends mijn maakt de massa echt iedereen gek met die kut breedbeeld.

Ik had namelijk bij de media markt Harry Potter 2 gekocht (Toevallig maar 14 euro dus dat laat ik niet liggen) en daar had ik eerst een normaal versie van genomen, totdat ik bij de kassa stond en iemand tegen mijn zei van, he je heb de gewone versie en niet de widescreen versie. Je kan beter die nemen want die is veel mooier en je ziet meer in die film, dus ik weer naar boven om die andere te halen.

Nou ik weer thuis met HP2 doe ik hem aan en dan zitten er onder in het scherm van die irritante zwarte balken. Dus dat vondt ik niet leuk. Want dan kan er wel aan de zijkanten meer te zien zijn maar voor je gevoel zie je minder omdat er 2 irritante balken onder zitten. En ik dacht want ff ik zal een test doen, en ik heb een stift gepakt en een tip gezet bij die zon die je gelijk in het begin van de film ziet. Toen weer terug gegaan naar media markt en daar de volledige screen film geruilt. En toen ik thuis en die film weer aan deed was tot mijn verbazing de zon maar 4 a 5 cm verschoven op een 55 cm tv. Maar me beeld is nu wel helemaal gevuld.

Dus de clou van dit stukje is denk ik dat je beter gewoon een normale tv kan kopen omdat

1 Het je geld kan schelen
    2 Omdat je maar heel weinig mis van een film.
    3 Je kan een iets grotere tv kiezen wat misschien ook nog in je prijsklase blijft.
    4 Je kan nog een xtra game kopen ofzo
    En 5 volgends mij willen alleen de filmmakers dat iedereen widescreen moet kopen. Omdat een film al standaard widescreen is, en ze anders moeten knippen en dat kost geld.

Dus heb je niet zoveel geld dan zou je gewoon nog beter een grootbeeld tv kunnen kopen dan een breedbeeld. Maar als je veel geld kan uit geven en zo,n home cinema tv kan kopen van een meter dan zou ik het gelijk doen. Maar anders niet.
    Dus denk maar goed na over wat je gaan doen.

PS ik hoop dat het een beetje te lezen is want ik ben een beetje verkouden en keel pijn.

10. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij een "widescreen" film zie je de hele film, dus er zijn geen stukken weggehaald. aangezien "bioscoop" beeld breder is dan een breedbeeld tv, heb je met een widescreen versie idd. zwarte balken.

je 5 punten:

1. scheelt geld? je kan ook een tv lenen, scheelt je nog meer geld.

2. tsja, je weet niet wat je mist aan de film, aangezien je dat deel dus niet kan zien :)

3. vreemde redenatie, je kan ook 2dehands kopen, dan kun je misschien een nog grotere tv kopen.

4. als je dan een 2dehands spel koopt, kun je misschien ook nog een ijsje kopen.

5. wegknippen kost weinig tot geen geld. gewoon links x aantal beeldlijnen en rechts x aantal beeldlijnen weglaten.

een beetje filmliefhebber heeft een breedbeeld tv en dvd speler thuis staan. (met dolby digital/dts versterker etc.)

11. ikah

ikah Guest

mwah ik heb liever geen breedbeeld ( voor games op te spelen dan) wij hebben beneden een breedbeeld staan en soms sleep ik mijn xbox mee naar beneden om op die breedbeeld te kunnen spelen maar bij spellen zoals fifa 2003 en IIS2 bijna bij alle voetbal spellen hapert ie en met monkeyball (GC) was dat ook het geval.

12. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is toch knap, dat je tv hapert. ik zou zo zeggen dat als b.v. monkeyball hapert op een breedbeeld hij ook hapert op een 4:3 beeldscherm.

13. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    @ Softrunner
    Je bedoelt een tv leasen? Maar in de rente kost dat juist meer geld hoor. Met lenen betaal je altijd meer dan als je het in 1 keer koopt.
    Je 2de punt, ja je mist echt helemaal niets aan een film als je niet de breedbeeld versie heb. Het is echt heel weinig. En ik had die HP2 dvd dus wel alle twee helemaal gekeken.
    En het beeldbuis is ook allemaal veel kleiner dan een grootbeeld tv. O en dan begrijp nog iets niet. Zie je als je een breedbeeld tv heb de ondertiteling soms niet?
    En ik vind weer dat als je een filmliefhebber bent je een grootbeeld tv moet hebben. Ik begrijp dat je wel de hele film ziet met een breedbeeld film. Maar voor je gevoel kijkt een grootbeeld lekkerde. Maar dat is mijn mening :D
    En ik denk ook dat iedereen een breedbeeld tv wil omdat het nieuw is en iedereen elkaar gek maakt.
    En die breedbeeld tv van huubmeilink ziet er wel mooi uit, maar hij zal wel heel duur zijn geweest. En het beeld ziet er nog kleiner uit dan mijn grootbeeld tv die ik voor maar 169 euro heb betaald. En als je gewoon geen geld heb is zo'n grootbeeld tv gewoon de uitkomt. En je kan dan ook een nieuwe tv kopen en geen tweede hands. Want op 2de hands spullen ben ik toch niet altijd blij mee. Vooral niet op koninginne dag.
    En ik had ook veel gelezen van mensen dat een 100hz tv je pijn in je hoofd kan krijgen.

14. General Chaos

General Chaos I'm Back!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb liever een normale tv. Breedbeeld = te uitgerekt.

15. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    breedbeeld

x box nieuw 200 euro met twee spellen
    breed beeld wat je er aan uit wil geven
    ik heb een philips breedbeeld 72 cm
    maar als je een xbox of ps2 aansluit op je skartaansluiting
    en je zet de xbox,ps2 aan spring de tv op de goede zender met het bijbehorende(goedebeeld formaat)
    neem aan dat iedere goede tv dat heeft
    en dat een spel hapert op een breedbeeld en niet op een normale lijkt me een beetje sterk
    en als je zwarte balken in beeld hebt die kun je weg werken met je afstandbediening
    je kunt hem op super zoom,4:3,filmformaat 14:9, filmformaat 16:9, 16:9 breedbeeld en op gewoon breedbeeld zetten
    zal er toch wel EEN bij zitten die een goed beeld geeft

16. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok moet nog even kijken welke tv ik koop wil of min een 72cm breedbeeld of een grootbeeld (b & 0 grootbeeld ziet er ook mooi uit ;) ) En zag op marktplaats een xbox + 2 controllers + dvd set + 5 spellen voor 199 euro

17. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Maar als je een breedbeeld tv heb zie je dan nog wel de ondertiteling van een film? Wat als ik kijk op een breedbeeld film zie ik dat de ondertiteling in die zwartebalken zitten. En als dus een breedbeeld die zwarte balken weg werkt zie je toch geen ondertiteling meer?

18. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die zit dan gewoon in het beeld en niet in de zwarte balken ;). En wat dvd's betreft is breedbeeld super! (vind ik tenminste)

19. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn een aantal spellen die ook echt je breedbeeld benutten, welke dat zijn weet ik niet precies...
    Om films te kijken is een breedbeeld heel tof want je ziet wel degelijk meer als met een grootbeeld.
    Aangezien de meeste films (eigenlijk allemaal) die ik in mijn bezit heb op DVD speciaal in de 'widescreen' versie zijn, zal ik binnenkort dus ook een breedbeeld tv aanschaffen.
    Als ik dus zo'n ding haal zal het ook een 100hz zijn want de kwaliteit is beter en het beeld is 'rustiger' om naar te kijken.
    Dat je van een 100hz hoofdpijn krijgt lijkt me dus onzin...het is juist andersom ;)
    Het kost wel wat meer maar dat is het zeker waard.

Weet iemand dat trouwens ? Welke spellen een breedbeeld ondersteunen ?

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  20. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @cyber-ninja
    het gaat bij jou gewoon om het geld, aangezien een goede breedbeeld duur is denk jij dat een 3:4 tv van 169,- beter beeld geeft dan een breedbeeld tv van 1500,- +. dit mag je rustig denken. maar ik denk dat niet veel mensen het met jou eens zijn.

maar ieder zijn eigen mening.

mvg softrunner

Deel Deze Pagina