Xbox cabeltje (mod)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door The Fonz, 26 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heey mensen,

ik weet niet of ik de enige ben op dit forum, maar ik heb een afschuwelijke hekel aan spellen met een lange laad-tijd of een spel die veel moet laden. Nu heb ik me door iemand met een omgebouwde xbox laten vertellen dat je een cabeltje kan kopen die je in je xbox moet zetten (ipv de orginele) waardoor je xbox sneller wordt :9 .

Hebben er hier mensen al ervaring mee en weten jullie misschien ook watvoor cabeltje ik dan zou moeten aanschaffen en is het makkelijk om te doen of is het beter om het te laten doen???

HIER IS VOLGENS MIJ NIETS ILLEGAALS AAN TOCH?!

groetjes,

The Fonz :9

2. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een sterk verhaal, volgens mij bestaat dat zo iets niet. Maar als het bestaad mod je eigenlijk wel je xbox. duzzz

3. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yep, maar je doet niets illegaals toch? Je kan er geen gekopiƫrde spellen mee spelen ofzo...

k heb het al van meerdere mensen gehoord dat het wel kan:confused:

4. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat is volgens mij die grote witte en brede kabel, staat nog wat vaags in mijn geheugen :p
    Die kan de vervangen door een snellere en dan zal die vast wel sneller laden.

5. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    om sneller laad tijd te kunnen krijgen hoef je alleen maar je IDE kabel te vervangen. Dit is standaard 40 en je ken hem upgrade naar 80 en is hij een stuk sneller met laden... Is niks illigaals aan!

6. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, die gozer had het ook over een brede cabel...maar hebben jullie enig idee waar je zo'n cabel kan kopen :)

7. N-Freak

N-Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jup klopt!!

er zit nu een ide kabel in moet je vervangen met een ata100 of ata133 kabel

btw is wel illegal, want je mod je xbox, je maakt hem open en dat mag niet, dus slotje zal er wel op komen zo

grtz,
    N-Freak

p.s. in een computer store, gewoon naar ata100/ata133 kabel vragen

8. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Xtreme-Gamer , wat bedoel je hier nou mee?

Er is niks mee als je je xbox mod, niemand vindt het erg als jij er een ledje in bouwt oid.

Je kan de laadtijden versnellen door er een ATA100 kabel in te bouwen. Dit schijnt echter niet goed te werken. Het verkort de laadtijden maar bij een paar spellen.

Let wel op dat je dan je garantie verliest.

9. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ow het kan dus zo? ook maar even over denken dan. En verder geen geouwehoer ofzo? Alleen die kabel vervangeN?

10. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets bestaat wel. Het gaat hier over de IDE kabel. Dat is, als je je xbox open maakt, de eerste kabel die je ziet. Het is een grijze platte kabel die over de HDD en DVD drive heenligt. Er is inderdaad een snellere kabel te koop, maar voor de xbox maakt dat niks uit. Ik heb het zelf ook gedaan en heb de tijden geklokt van o.a. de laadtijden bij de characters in DOA3 tot aan de laadtijd van een Morrowind game. Het maakt helemaal niks uit. Bij bv. Morrowind was de laadtijd iets van 1.30 min en nadat die kabel erin zat was het 1.29, maar aangezien ik het met een stopwatch heb geklokt, zou het nog gerust kunnen zijn dat het nog minder dan een seconde uitmaakt. Het is zowiezo niet mogelijk om bv. laadtijden van 1.30 min. te verkorten naar bv. 30 sec. Zoiets gaat gewoon niet en daar is echt geen kabel voor.

Dus de mod is de tijd en het geld niet waard.

ps. volgende keer kun je ook gewoon in de casemod-thread je vraag posten. Daar wordt je ook meteen geholpen en het zorgt ervoor dat het geen zooitje wordt omdat iedereen z'n eigen thread erover start.

11. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je maak je xbox toch ook open als je heb van uiterlijk veranderd??? Maar zijn die cabeltjes duur of nie???

laat maar, k heb ff bij dunnet.nl gekeken en ze zijn maar 10,- ofzo _O_ K denk dat ik wel ff zo'n ding ga aanschaffen ;) Ennuh als je xdoos open is...zie je dan gelijk dat cabeltje zitten, want k ben niet zo'n technisch persoon :'-(

Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  12. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    HAHA, hoe snel zal dan de casemod thread dichtgegooid worden :+

13. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0

valt wel mee ken je bij elke pc shop kopen zal denk tussen de 10 euro zien meschien ietjes meer maar duur is het niet

14. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    maar het is niet bewezen, sommige claimen van wel, probleem is, speed va nde DV doet er toe, niet het kabeltje, ok misschine scheelt heet een paar miliseconden...

15. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn om te weten voor de mensen die nog garantie hebben, maar volgens mij is die van mij na 3 jaar wel verlopen :9

En ik weet in ieder geval dat de laadtijd wel minder is bij fable en halo...Dit zijn eigenlijk ook de spellen die ik veel zal gaan spelen :cool:

16. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet de crossed over netwerk kabel kopen bij dixons ect. ik was owk van plan zo'n ding te kopen, dus heb k et allemaal ff fijn uitgesogt ;)

17. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    crossedover kabel is toch voor live e.d en niet voor IN je xbox :confused: Kan je misschien ietsie duidelijker zijn ;)

Fonz

18. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0

Goede morgen, Net wakker? :9

19. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ow, vandaar dat mijn resultaten maar hooguit 1 seconde schelen, ik heb het verkeerde kabeltje gekocht!! :+

20. The Fonz

The Fonz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is ut nou moeilijk om zo'n kabeltje erin te zetten?:confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina