Ik heb dit gevonden. Vond het interessant genoeg om te posten! Microsoft Doubles Loss in Xbox Division - Filing Mon May 12, 8:17 PM ET Add Technology - Reuters to My Yahoo! LOS ANGELES (Reuters) - Microsoft Corp. (Nasdaq:MSFT - news) lost nearly twice as much on its Xbox (news - web sites), games and consumer hardware businesses in the most recent quarter than it had a year earlier, according to a regulatory filing on Monday. Redmond, Washington-based Microsoft said that its Home and Entertainment division lost $190 million before taxes, write-offs and other charges in its fiscal third quarter ended March 31, compared with a loss of $97 million a year earlier. The division's quarterly revenue fell to $493 million from $943 million a year earlier. The loss, which is mainly due to the ongoing costs of Microsoft's one-and-a-half year effort to break into the video game business, was detailed on the same day that the software giant was preparing to announce new features and games for its Xbox machine. Microsoft also posted other operating losses in its other, newer businesses, as the world's number one software maker seeks to move its software beyond the desktop amid weak growth in sales of personal computers. The company's Business Solutions division, which makes and sells software to small and medium-sized businesses, had an operating loss of $67 million on revenue of $148 million. MSN, Microsoft's Internet access and portal service, had a loss of $92 million on revenue of $619 million. Software for devices and mobile phones generated a $42 million loss on $39 million in revenue. Microsoft's three flagship divisions all grew their revenue and operating profit in the third quarter from a year earlier. Desktop software, including the Windows operating system, had an operating profit of $1.99 billion on revenue of $2.5 billion. Server software for managing computer networks had an operating profit of $421 million on revenue of $1.59 billion. The Information Worker segment that includes the Office suite of document, spreadsheet and e-mail programs had an operating profit of $1.94 billion on revenue of $2.47 billion. Microsoft shares closed 14 cents lower on the Nasdaq at $26.21 on Monday.
Yep, helemaal mee eens. Het verlies lijkt me wel logisch. Dit aangezien het tot op heden één grote investering is. Maar damn, vraag me af of ze dit uberhaupt wel kunnen inlopen.
Dit zullen ze ook niet inlopen, daarvoor is teveel verlies geleden. De Xbox is eigenlijk om naamsbekendheid onder gamers te krijgen, om vervolgens met de Xbox 2 de markt te veroveren
Ik bedoel incl. XboX 2 Dit aangezein de gepleegde overnames niet de stabielste bedrijven betreft. Ze durfen wel. Mooi man! XboX roelt nu al. XboX 2 zal dat zeker gaan doen!
je moet echt verder kijken dan je neus lang is... microsoft is megamegagroot! Het gaat hun niet om de gamesbussiness, maar om de telecommunicatie, daar is big money in te verdienen, die deze verliezen te niet doen in een zucht. Snelle internetverbindingen zorgen voor prima communicatie via je tv... je xbox wordt de alles in 1 van je woonomgeving...
Het gaat met XBOX 1 niet om de winst. Sterker nog: Hoe meer XBOXEN MS verkoopt hoe meer verlies ze maken. (dit halen ze er misschien wel net uit met de verkoop van software). Met XBOX 2 zal MS alles anders aanpakken. Ze hebben nu veel ervaring opgedaan en laten zien waar MS voor in staat is. Een topconsole bouwen die ik nooit zo goed heb gezien als Sony en Nintendo en alle andere consoles!!!
Iedereen die een xbox heeft gehad zou wel gek zijn om geen xbox 2 te kopen, want er zijn weinig mensen die geen plezier met hun xbox (en halo 1 +2) hebben. Dus die kopen vanzelf wel een xbox 2.
Helemaal gelijk jullie 2 .... Maar dat maakt niets uit hoor die cijfertjes ( lijkt natuurlijk veel voor de schrijvers) Suiker oom Bill is de RIJKSTE man op de wereld, men dit is voor hem gewoon 10 auto's ofzo minder... het maakt nimmer zoveel uit
jezus wat een cijfers, wordt helemaal gek van die miljoenen $$$$ *blieb* @ Sam fisher jr; wat denk je dan van sony, die heeft al veel meer ervaring, PSX, PS2, zullen die niet een topconsole bouwedan?? niet dat ik nu opeens een overloper ben.......
nu kiezen de mensen nog voor naam en niet voor de beste kwaliteit. Maar met xbox 2 heeft ms ook een goede naam op gebouwd en zullen velen voor xbox 2 kiezen.
Ik verwacht dat mensen die nu geen XBox willen straks ook geen XBox 2 willen hebben, dus mochten Sony, Microsoft en Nintendo straks weer een nieuwe console uitbrengen dan zal de top 3 er naar mijn verwachting weer net zo uit zien als nu het geval is. Playstation fans zullen nu eenmaal niet zo snel overlopen naar de XBox en XBox fans zullen weer niet zo snel overlopen naar Nintendo enzovoort enzovoort. Het gaat er dus om wie de nieuwe gamers bereikt en wat dat betreft heeft Sony nu eenmaal een voorsprong qua naamsbekendheid en goede games. Interesseert mij dit iets....niet echt want ik koop ze toch wel allemaal als ze goed zijn en er goede games voor uit komen. F*ck de fanboys.
mnja, maar mensen met een nintendo blijven niet zo makkelijk bij nintendo want: veel ouders kopen hun spruiten van 10 jaar een gamecube, omdat daar (be honest) veel spellen op uitkomen die leuk zijn voor kinderen van die leeftijd. Die kindertjes worden groter, dus willen ze ook wel eens een leuk racespel of een leuke shooter spelen, dus kijken ze misschien wel uit naar iets anders bovendien heeft nintendo tot hier toe nog nooit voor backwards compatible gezorgd dus is het maar de vraag of dat nu wel het geval zal zijn... (ook al klinkt het misschien wel zo, ik wil nintendo echt niet afkraken hoor) dat de ps-fans van het eerste uur een ps3 zullen kopen, daar twijfelt niemand aan, maar je mag niet vergeten dat de groep gamers nog steeds groeit, en het is maar de vraag wat die nieuwe gamers kopen als console...
Natuurlijk blijft het allemaal koffiedik kijken. Wie had tenslotte ooit kunnen denken dat Sony een console zou gaan ontwikkelen die vervolgens de gamesmarkt zou gaan domineren ten koste van Nintendo en Sega en dat Sega zou gaan stoppen met hun consoles om games voor anderen te gaan ontwikkelen. Dus we zullen we wel zien wat er gaat gebeuren.