[XOne] XBOX CONNECT - Wireless

Discussie in 'Games' gestart door QuickSilveR, 16 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuickSilveR

QuickSilveR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zowieso xbox live maar nu wil ik ook xbox connect aansluiten.
    Mijn infrastrucuur hier thuis is zo:

internet -- kabelmodem -- wireless router -- wirelessnic -- pc's
    .............................................\.......................................
    ...................................normale.\.utp kabel........................
    ...............................................\.....................................
    ............................................XBOX.................................

Zo heb ik het thuis dus. Maar hij vind mijn xbox dus niet. Xbox live werkt dus normaal maar xbox connect wil nog niet werken. heeft iemand misschien tips?

Laatst bewerkt: 16 jun 2004
  2. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de poorten 8602 UDP en 8602 TCP geforward op je router?

3. QuickSilveR

Leuk Bevonden:
    0
    oooh nu ga je iets te technisch

Ik moet het singaal door sturen via router naar pc en dan via router naar de xbox of zo

4. Zeloot

Zeloot Unity the Verb

Leuk Bevonden:
    0
    als je xbox live hebt waarvoor heb je xbc dan nodig? kgebruik xbc juist omdat ik geen live heb. :confused:

5. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Halo Oline Maloot, uhh Zeloot

6. super_elite

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484//

Voor XB-connect moeten bepaalde poorten doorgestuurd worden van de router naar de pc waar xbconnect op staat. Dit moet zodat je router die poorten niet blocked en maybe daarom niet op xbconnect kan komen. Het kan tevens ook aan je firewall liggen dat je niet op connect kan komen.

7. QuickSilveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ah damn mijn ma had xbox uit gedaan terwijl pc op zolder staat hmmzz zo nog maar eens testen.

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Als je eens wat meer info geeft (zoals merk router en type nummer).

Als je namelijk een speedtouch hebt kan je via 10.0.0.138 in te voeren bij address in internet expolorer op de router komen en instellingen wijzigen.

Dan moet je NAPT gaan en daar voer je de poorten 8602 in (TCP en UDP) en die forward je naar het ip adres van je eigen computer (als je een speedtouch hebt is die waarschijnlijk 10.0.0.1 of 10.0.0.150). Het ip van je computer kan je zien in het schermpje network connections en dan kies je de verbinding uit met de router (de internet verbinding is dat) rechter muisknop dan status en dan ga je naar tabblad support. Hier staat het ip adres van je pc.

Als je geen speedtouch hebt, moet je er even achter komen wat het ip adres is van je router zodat je dat kan invullen in internet explorer en dat je dan de instellingen kan veranderen.

Het is wel degelijk de router, want dat is vereist op routers. Ook moet inderdaad de firewall uitgezet worden, maar dat is nog makkelijk te doen nadat de poorten geforward zijn.

Het gaat niet werken voordat je poorten geforward zijn.

wat je ook kan proberen is om andere mensen hun games te joinen

Laatst bewerkt: 16 jun 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  9. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    Jah je moet porten forwarden en je krijgt ook problemen met firewalls hoewel ik een firewall heb en dr geen last van heb verders

10. super_elite

Leuk Bevonden:
    0
    Firewall kun je beter eerst ff uit doen wanneer je voor het eerst XBconnect probeerd. Zodat het daar niet aan ligt. Ik heb zonealarm pro en daarin heb in xbconnect toestemming gegeven.

Je kan ook naar start, uitvoeren, cmd en vervolgens ''ipconfig'' en dan kun je ook zien wat je ipadres is. In mijn geval
    ipadres: 10.0.0.150 subnet: standaard en gateway 10.0.0.138 (speedtouch)

Nog een handige link met uitleg om poorten te forwarden (met pics)
    http://home.hccnet.nl/kees.moerman/router.html

11. QuickSilveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een " WLRT03 E-Tech Wireless Router " dit staat echter bij password log in . Maar ik moet ff wachtword vinden.

12. QuickSilveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bij de instellingen van de router gekomen en heb bij advanced setup (open ports) de ports 8602 tot 8602 open gezet voor zowel UDP als TCP en als ip adres 192.168.1.103 want dat is de pc waar xboxconnect op draait. Kan iemand me nog vertellen wat gefixed moet worden.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat is afhankelijk van je router zie xbchelp voor een duidelijke uitleg

14. QuickSilveR

Leuk Bevonden:
    0
    Tja er staat op die pagina van mijn router open ports en daar staat forwarding ip of zo en daar vul ik het ip adres van xbox connect in. en bij ports moet ik tussen die en die ports doen dus vul ik gewoon tussen 8602 en 8602 in en dan allebei UDP en TCP dat moet goed zijn lijkt me.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Svp de discussie vervolgens in centrale xbconnect thread.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina