Xbox de beste?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GUnit 020, 22 dec 2003.

  1. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb hier ff een vraagje. Ik wil wel eerst zeggen dat ik alledrie de consoles en dus comleet neutraal ben.

    Alle xbox bezitters doen zo dapper over de xbox, dat het de beste spelcomputer is en dat de PS2 en GC niet in de buurt kunnen komen.

    Ik snap dan alleen niet waarom de xbox de minst verkopende spelcomputer is. De PS2 is al lang uit het zicht verdwenen wat betreft verkoopcijfers en de GameCube verkoopt ook beter als de Xbox.

    Bij de PS2 zou je als (zwak) excuus kunnen aanvoeren dat ie eerder is uitgebracht, maar feit is dat ie nog steeds veel meer verkocht wordt. De Gamecube is ongeveer gelijktijdig uitgebracht met de xbox maar heeft ook hogere verkoopcijfers.

    Ik speel nu zelf ook het meeste op de xbox, maar ik hoor alle xbox bezitters altijd zeuren dat ze de beste spelcomputer hebben maar wel de minst verkopende.


    What's up with that?
     
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat de ps2 meer verkoopt heeft volgens mij te maken met het feit dat de meeste mensen bij een spelcomputer denken aan playstation. Zodoende kopen de meeste beginnende consolers de ps2.

    Dat de gamecube nu meer verkoopt komt door het feit dat je die bijna bij een pak wasmiddel cadeau krijgt. De andere consoles kosten het dubbele, dus denken sommige mensen dat ze de gamecube wel kunnen proberen.
     
  3. Kronos

    Kronos Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    1
    Gamecube krijg je bij een pak wasmiddel en de ps2 is al veel langer uit...
     
  4. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een bullshit. Alle 3 de consoles worden evenveel gehyped dus dit slaat werkelijk helemaal nergens op.

    Gamecube te koop voor 100 euro, dat is gewoon een goeie marketingstrategie. Als mensen een Cube kopen kopen ze ook vanzelf spellen erbij en hiermee verdient Nintendo al zijn geld: software.
    Een Cube maken kost veel meer als 100 euro maar daar verdienen ze hun geld niet mee. En aangezien deze spellen niet te kopieren zijn doen hun het gewoon heel slim.

    Enige reden dat ik een xbox heb gekocht is xbox live, wat overigens wel ijzersterk is.

    Dus kom naar eerst maar is met echte argumenten.
     
  5. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Xbox en sinds een week een ps2. Ik heb de xbox altijd de beste gevonden totdat ik een ps2 kocht. Nu vind ik ze allebei heel goed, maar de xbox heeft wel een ijzersterke line-up volgend jaar (ik hoef de spellen niet te noemen...).

    De ps2 heeft echter ook z'n voordelen:
    -supertitels die exclusive zijn
    -Gratis online gaming
    -Veel games

    Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat de xbox betere liveservice heeft, betere kwaliteitsspellen en ook goede exclusives (mijn meningen)

    Trouwens, de xbox verkoopt steeds beter in Amerika, Nieuw-Zeeland, Australië en Europa.

    Mijn mening: Ze zijn allemaal goed! :p
     
  6. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Aangezien ik ze alle 3 heb bekritiseer ik ze ook alle 3.

    Alleen ik heb een hekel aan die xbox bezitters die denken dat ze de beste console hebben terwijl ze wel de minst verkopende console hebben, dus gaan ze uit armoede maar een beetje de PS2 en de Cube afzeiken.
     
  7. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Toch echt niet waar. Ik geloof dat de productiekosten van een GCN 50 euro waren. Natuurlijk gaat een deel van die 100 euro naar winkelketens e.d., maar toch. Ze verliezen er iig niets mee. Xbox heeft lang meer verkocht dan de gamecube toen deze niet zo'n absurd lage prijs had. Bovendien heeft xbox het hoogste aantal games per console verkocht, las ik ergens.

    Maar even over de thread titel. Bepalen verkoopcijfers wat de beste console is? Het is alleen dat de PS al een enorme userbase had waardoor er veel meer mensen de PS2 kochten omdat ze ermee vertrouwd waren.
     
  8. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is echt geen bullshit hoor |:-

    Overal hoor je mensen over een playstation praten maar meestal niet over de geemkjuub of de iksboks. Vooral in winkels is dat het geval, ook omdat de PS2 en breder spellen aanbod heeft (ook een heleboel goedkope, en we blijven nederlanders hé ;)).
    De gamecube, tjah, goede console, jammer dat hij geen DVD speler heeft, dat was ook mijn overstap naar de xbox. Maar ik denk wel dat het komt doordat ie ineens €100 kost en daarom veel meer verkoopt, dat is gewoon zo.
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat hypen maakt nix uit. Vraag maar eens aan 50 willekeurige mensen een spelconsole te noemen. Wedden dat iig 75% playstation noemt? Door het succes van sony met de ps 1 en daarna de ps2 is playstation een beetje een begrip. Dus niet console maar playstation. Als ik zeg dat ik een xbox heb vragen mensen wel wat dat is. Als je dan een soort playstation zegt weten ze wat ik bedoel.

    Worden alle consoles evenveel gehyped? Van wat voor planeet kom jij? Je ziet toch echt de meeste ps2 reclames. Nu in het sinterklaas/kerst seizoen zie je ook wel veel xbox reclames maar das sinds kort. En ik zie bijna geen cube reclames.(of het moeten reclames van de multiplatform ea games zijn, waar je op het laatst 3 seconden het cube logo ziet.

    Het is mss een slimme actie van nintendo maar vraag mij af wat ze er op de lange termijn aan hebben. Nu zijn er mensen die anders geen console kochten die nu maar een cube kopen. Omdat die zo lekker goedkoop is. Hoeveel spellen zouden die dan per jaar kopen? 6? dan kun je beter duurder zijn en dat alleen de mensen die er echt geld aan willen besteden het product kopen, want die kopen ook meer spellen.
     
  10. xbox-freack

    xbox-freack Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Velen hebben het hier al gezegd: -de ps2 is vertrouwder omdat de ps1 ook goed heeft verkocht (en ps2 is ook al veel langer uit!)

    -De gamecube heeft een bespottelijk lage prijs en vele mensen die ik ken, kopen hem als een "tussendoortje" terwijl de xbox een heel goeie console is en die hoeft tenminste zijn prijs zo laag te maken! (Dat vind ik toch tenminste!)

    -Xbox-freack-
     
  11. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Qua specs is de xbox de beste (dat is een feit)

    Maar de spellen maken een console en niet de specs. Had de xbox maar Final Fantasy en een online voetbal spel, had de PS2 maar Halo ((2) die online gaat) en SW:KOTOR etc.

    Ik kocht de xbox omdat die Halo had, daarvoor wou ik altijd een ps2. Wat moest ik met een xbox? ik bedoel ik had al een ps 1 en vond dat fantastisch.

    Toch kocht ik een Xbox, een vriend van me haalde me over. Het lieft koop ik de Gamecube erbij maar dat zit er voorlopig niet in.
     
  12. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Het komt volgens mij door aansturing van de massa.
    Als je in de winkel advies vraagt over welke console je nu het beste kunt kopen zal de verkoper je een playstation aansmeren.
    Hij zal je vertellen wat een grote basis aan games je hebt in alle genres en wat een grote naamsbekendheid (sony kent iedereen) de playstation heeft.
    Hierdoor hoeft u zich ook geen zorgen te maken dat hij weg zal vallen en u met een waardeloze console blijft zitten.Bovendien past de playstation zo tussen de rest van uw apparatuur, nou verzin de verhalen zelf maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
    Daarna heeft de nintendo ook een goede naamsbekendheid, vriendelijk voor de kids goedkoop en noem maar op.

    De xbox alhoewel beter heeft niet die naamsbekendheid, de hardcoregamers kopen de xbox om de bekende feiten, maar vergeleken bij de massa zijn wij gamers niets.
    Daarom zal de playstation beter blijven verkopen.

    De specs hebben hier niets mee te maken, het kan nog jaren duren voor de xbox(microsoft crashende windows rotpc)de goede naamsbekendheid als spelconsole zal krijgen als de Playstation.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Mja toch makker, dacht het ook.. Ik weet niet aan welk stel fanboys je het allemaal hebt gevraagt :{

    Anyway, waarom ik een Xbox wil, en geen ps2 of NGC..

    Ik ben geen console gamer, ik gamede iets van 5 jaar lang online op de PC voordat ik vorig jaar besloot een Xbox aan te schaffen..
    Xbox was van Microsoft, en was een soort hobby van Microsoft.. Ze draaiden juist beter zonder de Xbox.. Maar Microsoft had een visie over een multimedia apparaat, en die visie beviel me wel, vooral op het gebied van online gamen. Daarom heb ik een Xbox aangeschaft. Ik zou geen PS2 willen, en ook geen NGC, ik heb op allebij verschillende games gespeelt, maar ik vind er werkelijk geen hol aan..
    Ook de Xbox heeft zichzelf nog niet geheel bewezen voor mij, ik wacht nog steeds op meer online games die mij werkelijk kunnen meeslepen, wat tot nu toe eigenlijk nog niet gelukt is..
     
  14. _AnGeLic_LoTuS_

    _AnGeLic_LoTuS_ Legato BlueSummers

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kocht de xbox voor Halo, wat ik daarna moest doen daar was ik nog over aan het denken...

    Ik wilde bijv. de PS2 en de NGC niet kopen vanwege de specs.
    Maar nu wil ik wel de PS2 kopen vanwege al die coole anime spelletjes. (Zone of the Enders enz.)

    Dus ik denk dat het meest gaat om de spelletjes, maar kzeg niet dat xbox dat niet heeft...
     
  15. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    PS2 is aantrekkelijk omdat ze een zeer groot aanbod aan spellen hebben, die over het algemeen niet van een erg hoog gemiddelde zijn qua kwaliteit. Gamecube is in trek bij de jongere gamers... Xbox staat voor kwaliteit en Live is gewoon iets wat elke console moet hebben
     
  16. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    komt omdat iedereen kijkt naar de naam: PS2.
    omdat PS voor hun al goed was dachten ze dat die ook zo tof was....
    en games denk ik ook!!:'-( :'-( :'-(
     
  17. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ps2 en gamecube meer voor de mainstream is dan xbox. Xbox is meer een console voor de toch iets meer ervaren gamer. Wat kan een kid met een ps2 of gamecube nu schelen dat Half Life 2 naar de xbox komt? zolang hij maar zen jak & daxter of weet ik veel wat kan spelen.
     
  18. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    goed zo!!:cool: :cool: :cool:
    zo is het!!*) *) *)
     
  19. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    yeah right goeie marketingstrategie
    ze moesten wel omdat die hele cube voor geen drol verkocht
    op de lange termijn haalt die cube het niet
    -geen dvd-mogelijkheid
    -te weinig "goede" exclusieve games
    en dat PS2 zo goed verkoopt heeft ook met reclame te maken; die nieuwe reclames met die 'raketlanceerder' en die stapel mensen hebben natuurlijk geen ruk met PS2 te maken maar mensen gaan hierdoor wel de naam onthouden

    en ik ben het helemaal eens met Vivi Ornitier
     
  20. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    De Xbox niet "mainstream" zeg je? Hoewel ik termen als "mainstream" of "hardcore" in dit soort discussies altijd al een beetje onzin heb gevonden moet je als je ze gebruikt volgens mij eerder naar de games kijken ipv de consoles zelf. Die bepalen dan immers het "gezicht" van een type console. En als ik dan naar de Xbox gamesverkooplijsten kijk hier in Nederland, Europa of Amerika dan zie ik toch vrijwel alleen games die zogenaamd als "mainstream" worden beschouwd die het beste verkopen. Misschien is de Xbox dan toch niet langer het exclusieve speeltje meer van een zogenaamd groepje "hardcore" gamers. Volgens houden mensen ook nog vast aan dat imago omdat het wel een beetje stoer lijkt. ;)
     

Deel Deze Pagina