Leuk topic, goed idee!
Goed, ik ben een paar jaar ook met mn verzameling begonnen, hier even de echte highlights:
Halo: Combat Evolved
Tjah, de game van de xbox 1, ook mijn 2e game die ik kreeg. Echt een fantastisch spel, op alle niveaus uitgespeeld, lamme gamecubebezitters werden door de coop overgehaald om toch ook maar een xbox te kopen. Toppertje.
Halo 2
Iets mindere singleplayer, maar gewoon het sfeertje/het verhaal en alle easter eggs maakten een hoop goed. Multiplayer echt briljant, zoveel gespeeld... Echt een van de Multiplayer-verslavingsgames, dat in het rijtje van Red Alert, Diablo, Counterstrike en nu WoW thuishoort.
Star Wars: KotOR
Eerst vond ik dit maar niks, echt hartstikke vaag met dat halve turnbased achtige gedoe, maar het was zo leuk om dingen te kopen, en te upgraden, en het verhaal was als een echte star wars film, dat dit uiteindelijk een van mn favoriete spellen werd. Ook is dit volgens mij het spel met de langste single-player ooit.
Star Wars: KotOR: The Sith Lords
Was ook weer een geweldig spel. Ik kreeg het net vlak voor een vakantie, dus kon er meteen goed mee aan de slag. Dit deel vond ik zeker niet slechter, het was gewoon meer van hetzelfde, toppie dus.
Project Gotham Racing 1 & 2
Gewoon geweldig uitdagende racespellen.
Fable, Sudeki en Jade Empire
Allemaal RPG's met een geweldig sfeertje. Allemaal Leuke muziek, en meeslepende verhalen. De spellen lijken niet echt op elkaar, maar ik vond ze wel allemaal ongeveer even goed, ze hadden allemaal wel iets speciaals: Fable had leuke muziek en veel opties, Sukeki had echt een originele speelwereld en Jade Empire was de eerste game die volledig in het teken van oosterse vechtsporten/stijlen stond, incl. echte samurai muziek
Brothers in Arms: Road to Hill 30 & Earned in Blood
Eerst intereseerde deze spellen me niet zoveel, totdat ik ze in afgelopen vakantie, na Band of Brothers part 1 tm 10 gekeken te hebben, achter elkaar uitgespeeld heb. Geweldige teamsfeer, heel leuk dat het zo ontzettend realistisch is.
Dit zijn de spellen die meteen zo bij me opkomen, er zijn er vast nog veel meer, maar voor mij zijn dit toch wel de echte klassiekers denk ik zo.
Succes met het filmpje/de lijst!
Laatst bewerkt: 15 aug 2006