xbox dikwijls kapot

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door x-boxter2003, 23 feb 2003.

1. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er is mij opgevallen dat de Xbox wel dikwijls afwijkingen heeft in vergelijking met andere consoles. Ik hoor toch niet zeggen dat de Gamecube dikwijls problemen heeft. T'is wel te hopen dat de problemen zich niet beginnen voor te doen als mijn Xbox uit garantie is. Anders :'-(

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Door alleen dit forum te bkijken? Mensen met problemen gaan al gauw een forum op om problemen te bespreken, je ziet natuurlijk nooit mensen topics openen met 'Mijn Xbox doet het al 9 maanden heel goed!'.

3. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou net een dergelijke thread openen. Ik heb van de week Racing Evoluzione gekocht; werkt niet goed. Wil ik Hitman 2 gaan spelen; werkt ook niet goed. Ik heb al vaker problemen gehad en heb mijn Xbox ook al een keer opgestuurd maar sommige spellen doen het gewoon niet zoals het hoort. Mijn PS2 en GC werken wel gewoon perfekt. Het verziekt echt alle lol als je telkens wanneer je een spel speelt met dichtgeknepen billen moet zitten spelen omdat die techniek gewoon onbetrouwbaar is. Ik hoor hier en in de winkel waar ik werk zoveel klachten over Xbox. T'is echt jammer, want verder is het gewoon de beste console die er is.

4. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    nau dat bedoel ik net! Ik ben heel tevreden met mijn Xbox maar ik hou mijn hart vast voor de dag dat hij het ook niet meer doet! Dat is toch niet normaal voor de beste console die er is?? Gewoon te veel bugs dat is het probleem! Aan de andere kant is het wel goed dat microsoft vlug reageert voor de reparaties. Desondanks ben ik nog steeds blij met mijn Xbox!

5. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Als er een probleem is met je Xbox valt het best mee. Ben je hem een paar daagjes kwijt en dan is alles weer in orde. Als je spellen hebt met fouten erin ben je verder van huis. Dat hebben die disks gewoon allemaal. Dan moet je elk spel wat je koopt dus binnen 90 dagen volledig testen en uitspelen anders heb je geen garantie meer......

6. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    Zucht..... lijkt wel als op een PC! Heb ik ook dikwijls gehad op mijn PC maar met een patch is het soms wel opgelost! Hint voor Live misschien een service voor Patches te laden!:confused:

7. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dan heb je wel pech als je geen Xboxlive kan nemen. Ik denk trouwens dat voor dirty disc errors en haperende muziek geen patch gemaakt kan worden. Dan leest ie de disk gewoon niet goed.....

8. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    met 't gebruik van patches downen via XBox Live! krijg je dan 't zelfde probleem als met PC games/programma's .... "goh hey ... d'r zitten nog wat bugz in, zullen we 't wel uitbrengen dan??? tuuuuurlijk joh ... iedereen heeft toch XBox Live!/Internet/whatever en kan de patch daarvoor wel weer downen" .... nee dank je .... ik kan/ga nog zeker geen XBox Live! nemen, beschik namelijk nog niet over 'n CC + voldoende cashflow om 't aan te schaffen ... als ik over 'n half jaartje ben afgestudeerd en werkende ben ... tja, dan kijk ik wel verder, maar tot die tijd --> alsjeblieft beste makers van gamez, zorg dat de beste console ter wereld NIET wordt verziekt door games met te veel bugs, controleer 't allemaal zo veel mogelijk!

groeten van 'n XBox lievende bezitter waarvan 't boxxie na 'n half jaar kuurtjes krijgt ... enee ... M$ hou je service op pijl .... en als ' inderdaad zo is dat de XBox bugs bezit, neem 'm terug en repareer 'm?:confused:

9. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    ikzelf ben inmiddels ook al aan mijn tweede Xbox toe, maar gelukkig zat ik binnen de 2 weken onvoorwaardelijke garantie die de Bart Smit geeft....

maw: ze ruilde hem gewoon voor me om......

de gene die ik nu heb, draait alles perfect!!

waar ik vooral last van had met de eerste Xbox die ik had, was dat games raar deden.....

voorbeeld: DOA; de achtergrond muziek kwam vaak niet op.....sommige levels wilde hij niet laden, sterker nog, ik kreeg niet alles te zien......(optie menu bijvoorbeeld, zag ik wel de balken, maar niet de tekst.... )....maar het meest irritante was nogwel, dat als het geluid het al uberhaupt deed, dan was het altijd te laat......

maw: de console schreeuwde 'FIGHT' door de stereo set naar buiten, terwijl het gevecht al een seconde of 10 aan de gang was.....

eerst dacht ik dat het aan de disc van doa lag, maar bij een vriend deed mijn doa disc het wel gewoon.....

Xbox terug gebracht, nieuwe gehad en no probs meer....

heb ook info gezocht over dit soort probs, en de kans is groot dat dit aan de drive lag, die erinzag...

Xbox hebben of een Philips, een panasonic of een thomson...

die laatste wil je dus NIET hebben.... (en die had ik dus in de eerste versie.....)....

nu zit er een philips in, no probs anymore :cool:

(als je wilt checken wat voor drive je hebt, zonder hem open te schroeven: kijk naar de vorm die in het laatje zit...is het een lightbulb, dan is de kans groot dat het een thomson is.....Ook kan je het zien aan lichte krassen op de dvd......thomson maakt krassen namelijk...geen diepe, dus ze zijn niet erg, maar het zijn wel krassen :'-( ...uiteraard geeft deze methode geen 100 procent uitsluitsel)

Laatst bewerkt: 24 feb 2003
  10. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn xbox doet het al meer als 6 maanden perfect! :D Dit forum heeft bijna 5000 leden en technologie kan altijd kapot gaan als je kijkt hoeveel mensen er op deze 5000 mensen problemen hebben is dat niet noemenswaardig.

11. Hotshot

Hotshot Guest

Ik heb geluk gehad,
    ik ging zaterdag naar mijn vader, rond 16.00 uur..
    maar ik speelde RE voordat ik ging douchen enzo, blablabla en toen gingen we naar mn vader, na idols dacht ik..damn, ik had mijn xbox moeten meenemen, dus we gingen em halen..
    toen zag ik dat mijn Xbox nog aan stond...:confused:
    we gingen em rond 0.00 uur halen, en ik speelde RE en NBA Live 2003 vanaf 12.00 uur...dat ding heeft 12 uur aangestaan..als ik niet terug was gekomen zou ie dood zijn :confused:

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    wat is een lightbulb????

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Gloeilamp vorm

14. RuffRyder

RuffRyder 360ยบ

Leuk Bevonden:
    2
    Als je hem opendoet, zoiets:

..??

OMG.. Dat heb ik.. :eek:

15. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Werk zelf bij Intertoys (multimedia) als weekend baantje en loop nu 8 weken stage bij Dixons......Ik moet zeggen dat ik nog maar 1!!! Gamecube in 8 maanden heb gezien die niet goed was....dit is zeer goed en dit is dus de meest "bugsvrije" gameconsole.

Op tweede komt de Xbox heb er nu sinds maart iets van 8 mensen over terug zien komen (hebben er al minstens honderden verkocht)..

Playstation 2 is om het maar ff zo te zeggen ZWAAR BAGGER!.....krijg er bijna elke week eentje terug grotendeels doet het lasertje het niet meer en leest ie geen cdeetjes meer.....Meestal vallen ze net buiten de garantie van 1 jaar en krijg ik al het gezeik van de klant over me heen (maar mag daartegenover alle games gratiz en voor nix checken ;).....onder het motto "iemand moet het doen" ;).

Dus Gamecube is veruit het stabielste systeem met Xbox een zeer goede 2e.....PS2 is ronduit klote en voor de mensen die dit interresant vinden GBA en GBC krijg ik ook zeer zelden terug en hetzelfde geld voor de PSX.....

Dus eigenlijk is alles stabiel op PS2 na.....dit zal voor een gedeelte ook komen doordat deze veel meer verkocht zijn en al een stuk ouder zijn.....maar vind het nog uitzonderlijk veel die terugkomen.

16. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hij gaatmisschien wel relatief vaak kapot, maar daar staat wel een heel goede service tegenover; Hij wordt in het buitenland gefixt, en hij was bij mij in 4 dagen terug (en dat heb ik ook al van anderen gehoord).

17. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    heb nog nooit ergens last van gehad( ff afkloppe), 1 keer las ie sc niet dat was het, zelfs re heb ik zonder problemen uitgespeeld en heb de xbox al een tijdje, nu nog geen klachten en laten we dat in toekomst voortzetten:p :p
    maar nu las is dat de thompson drive het slechts was, das wel minder want dat is juist degene die ik heb, maar waarom is die het slechts??? dat ie krassen maakt??

18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    oh, die ring binnenste ring.
    vanmiddag ff goed kijken naar die uitsteeksels

thnx!

19. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    dit is 1 van de manieren om te kijken wat voor drive je hebt...
    deze manier geeft echter geen 100 procent garantie... :'-(

om het compleet zeker te weten, moet ie echt open, maar dan verlies je dus idd je garantie :mad:

maar ja, als je geen probs hebt, maakt het ook helemaal niet uit wat voor drive je hebt.... Een thomson kan uiteraard ook werken zonder probs ;)

Het is alleen dat de thomson drives heel veel terug kwamen bij Microsoft, in verhouding met de andere 2 type drives....

20. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    PErfect Shit......denk je echt dat je Xboxen "gemaakt" worden???.....Ik denk dat de werkuren van personeel en de tranport en reparatieonderdelen niet opwegen tegen een nieuwe Xbox.....ALTIJD serienummer checken voordat je hem opstuurt en ergens stiekem een tekentje inkrassen....zo kun je altijd checken of je een nieuwe hebt teruggekregen....wat bij mij wel het geval was.

Deel Deze Pagina