1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBox distributeur???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lars, 17 jan 2004.

  1. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    hey, iemand een id wat nouw eigenlijk een xbox game kost voor een winkel???

    bedoel is toch goedkoper neem ik aan...?

    en dan nog waar kopen ze dingen??? rechtstreeks bij microsoft???
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Micromedia is een van de grootste softwaredistributeurs van Nederland, en zorgt ook voor de distributie van onder andere Xbox games. Inkoopsprijzen liggen wel wat lager ja, maar de marges zijn niet zo heel groot. Met andere woorden: zoveel wordt er door de retail niet op verdiend.
     
  3. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Nou nou, BTW = 19,5 % (zo´n beetje) en maken meeste winkeliers rond de 100 % winst dus het dubbele. Misschien geld dit wel niet voor de Xbox games
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    haha 100% winst, geen idee waar je dat fabeltje vandaan haalt, maar dat is dus grote onzin. Ik weet niet hoe groot de marge op software daadwerkelijk is, dat zal ik wel eens nakijken op m'n werk, maar het is dus echt onzin dat welke winkelier dan ook 100% winst op z'n producten heeft. 10% komt eerder in de richting....
     
  5. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat bedrijf, micromedia, in nijmgen???
    als dat wel zo is, dan koop ik daar altijd mijn games, omdat een van de 2 directeurs (weet ook niet hoe ik het anders met zeggen) vroeger bij mijn moeder op het postkantoor heeft gewerkt. meestal kosten niewe games voor mij daar ongeveer 40 euro.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Micromedia zit inderdaad in Nijmegen, en is onze leverancier (Dixons) van onder andere Xbox spellen, maar ook van andere software van Microsoft, Mcaffee, E.A. en nog veel meer. Verdere inkoopsprijzen weet ik niet, dat wordt allemaal via ons hoofdkantoor geregeld. Wist niet dat ze ook aan particulieren leveren.
     
  7. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    doen ze normaal volgens mij ook niet, alleen is de baas van dat bedrijf een vriend van mijn moeder
     
  8. ancientsunlight

    ancientsunlight XBOX to the MAX

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    De marge op games ligt op 0,6 Bruto. Kan het weten heb heel lang in de retail gewerkt en in een ver verleden voor Sega. Het is de massa die hier de omzet maakt.
     
  9. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat 0.6% want dat lijkt me beetje weinig he :)
     
  10. Da BjOrN

    Da BjOrN Active Member

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas was hier ook een tread over over iemand die een gameshop wilde openen dus prijzen wilde weten enzo toen had er iemand gezegd dat er ongeveer 5% winst op een spel zat en 2,5% op een console volgens mij.
    Correct me if i'm wrong..

    het gaat vooral om de massa ja :)

    /EDIT: Dezetread bedoelde ik.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2004

Deel Deze Pagina