Hey allemaal, Heb deze week een whisper fan gekocht en deze was gister binnengekomen. Meteen heb ik de xbox uit elkaar gehaald en de fan geïnstalleerd, dit is vrij makkelijk en heb de xbox al eerder uit elkaar gehaald om het stof weg te halen. De fan ziet er hetzelfde uit als de originele alleen is deze doorzichtig met ledjes erop, ook past deze er op 1 manier in dus kan het ook niet fout gaan. Nadat ik alles weer heb terug gebouwd en de xbox aan deed klonk de fan net een windtunnel (merkte wel dat het meer lucht blaast). Ook deed de nitro switch het niet want die switchte de fan gewoon aan en uit Alles weer uit elkaar en de fan direct op moederboord aangesloten zonder nitro switch en de fan deed niks meer, ook niet nadat ik de oude fan weer had terug gezet. Toen had ik de oude fan met nitro setup en deze deed het zoals vanouds alleen deed de nitro switch de fan ook weer uitschakelen. Nu aan het einde van dit alles heb ik de xbox dus met de whisper fan met nitro switch dichtgebouwd en ja hoor die fan deed weer niks. Alles weer open nitro switch ingedrukt klein vonkje aangezien het draadje van de switch los kwam en RROD. Kan ik ervan uitgaan dat whisper fans gewoon bullshit zijn of heb ik gewoon een fout model gekregen? Ook wil ik wel weten of de xbox gewoon is overhit of dat er kortsluiting is
Niemand die iets meer weet? Zelf ben ik achter gekomen dat de normale fan op 5v draait en de whisper sluit je op je dvd speler 12v en moederboord 5v (vandaar de switch) Mij switch schakelt echter van 12v naar uit.