Xbox, dolby digital 5.1 encoder of decoder?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MEPHiSTO, 29 apr 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MEPHiSTO

MEPHiSTO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een Xbox the halen, maar weet nog steeds niet of dat ding nou een Dolby Digital 5.1 encoder óf decoder heeft.
    Ben momenteel namelijk in het bezit van een 6.1 speakersetje (hardcore pc gamer), maar daar zit geen decoder bij en het ding is analoog. Ik was, mocht ik een Xbox halen, van plan om de boel via een d/a converter (DAC) aan te sluiten op de Xbox. Maar als de Xbox alleen DD 5.1 encodeert, moet ik ook nog een aparte decoder hebben, en daar gaat natuurlijk geld in zitten.

Ben volkomen Xbox n00b, dus help me!!!

2. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    5.1 uit mijn kennis (ik heb nog niet eens een xbox). Maar laat de kenners spreken!

3. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    ok MEPHiSTO ik zou het niet weten

ohhhh en pablow waarom zit je op xboxworld als je nog niet eens een xbox hebt????

4. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij moet je als je digital wilt hebben, hem aan een versterker hangen.
    =decoder hetzelfde als versterker????, anders krijg je wel 5.1 geluid, maar de setjes geven volgens mij geen digital surround geluid.

5. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm die vraag valt vandaag al twee keer. Terwijl ie hiervoor nog nooit gesteld is maar als je het zo graag wilt weten: Huppa.

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    De xbox encode het geluid of stuurt het alleen maar door... Xbox kan geen DTS Realtime encoden.....

Als je 5.1 geluid wilt hebben, moet je dus een decoder aan hangen:)

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=10066
    Daar kan je al je surround vragen stellen

---------closed-------------

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina