xbox + dolby surround

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wilco, 30 mrt 2002.

1. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten???

Ik heb op de JVC tv 2 scart aansluiting zitten. 1tje gaat naar de dolby surround prologic receiver (jvc rx-508) en de ander zit mijn xbox in.
    Wie o wie kan mij helpen?!

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij moet je als je de standaard kabel gebruikt
    de gele aansluiten op de tv en de rode/witte op de reciever.

3. Mr_Smartypants

Mr_Smartypants Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uhh dude ik snap niet zo goed wat nou je probleem is ??? ;)

4. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe ik het geluid van mijn xbox over mijn receiver kan laten lopen.
    Ik had eerst een dvd speler op mijn tv+receiver aangesloten en die heeft plaats moeten maken voor mijn xbox.
    Mijn dvd speler heeft een scart aansluiting die ik in mijn tv douw, en er lopen een paar tulp stekkertjes van mijn dvd speler naar mijn receiver. Maar aangezien de xbox enkel een ingang heeft voor stroom, netwerk kabel en dus die scart kabel wil ik nu weten hoe ik het geluid van mijn xbox uit mijn receiver krijg?!

5. Yaz

Yaz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals hierboven al staat.. de standaard kabel bestaat uit een 3 tal tulp pluggen en 1 tulp-> scart converter.. je sluit alleen video aan op die scart en de rest gaat naar je versterker..
    Succes..

6. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    mag wel iets dudeleker :confused:

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jongens jongens, de bovenstaande manier van aansluiten levert natuurlijk nooit een dolby digital geluid op. Door het aansluiten via de rode en witte tulip stekkers krijg je er nooit meer dan stereo of dolby prologic uit en geen Dolby digital 5.1 Hier heb je toch echt de advanced scart kabel voor nodig waar je een optische kabel in kunt prikken die weer naar je versterker moet lopen.

Hans

8. Yaz

Yaz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij vroeg ook niet om Dolby Digital maar om Dobly Surround.. en dat is gewoon te krijgen dmv stereo signaal..

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Juistem.. denk dat de topicstarter dat ook wel snapte :)

10. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0

nou... ik ...ehm... 8):)

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    dit bedoel ik :

12. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, verpest het maar weer. Dat snap ik natuurlijk ook wel.. Daar gaat mijn sarcastische reply, lekker dan. =( :'-(

:)

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    TSSSK :) Probeer ik iemand te helpen en wordt ik niet kwaad krijg ik dit :D

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil best nog wel een keertje iets te snel lezen en dan een onnozel antwoord geven hoor :p

15. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft een beetje gelijk.

Dolby surround kan met stereo aansluiting (de tulp stekkertjes), maar voor de echter ervaring (en das stukken beter dan de speakers van je tv) kun je het beste een advanced scartcable gebruiken die van je X-Box naar je Tv loopt waar tussen in een kastje zit met een optische uitgang. Stop daar een optisch kabeltje in die je dan weer aansluit op je versterker. Zo kun je in Halo dan genieten van 5.1 Dolby Digital geluid :). Helemaal stil wordt ik ervan..............

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    maar bovenstaande persoon heeft denkik geen digital set en wil daarom surround doen..

17. delyver

delyver xbox junk

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij maakt dat niet uit, als je versterker maar een optische ingang heeft of gewoon tulp ingang :p

je moet dus wel de advanced scartt cable hebben,
    met halo is dat idd heel erg vetttt :))

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ugh geen verschil? Goed en bedankt, dan ga ik bij deze gelijk maar me denon in ruilen voor iets simpelers met alleen maar stereo aansluitingen. Haal ik gelijk ook 5 speakers weg zodat er mooi 2 over blijven, als het toch niet uit maakt. :confused: :confused: :confused: :confused:

Hans

P.S. Of was dit nou weer een domme opmerking, tis nog vroeg ensjow

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk een domme opmerking.. 5 speakers geven wel dolby surround. Dolby Digital is gewoon weer een nieuwere, betere en duurdere techniek.. Ik heb met mijn 4 speakers op de PC ook surround (mijn kaartje doet trouwens wel 5.1 maar mn speakers niet ;)) maarja.. eigen keus

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dolby surround heb je in de volgende 2 smaken te weten

-Dolby Surround AC-3 (aka dolby digital)
    -Dolby Surround Pro Logic

Voor de eerste heb je aansluiting via coax danwel optische kabel. Voor de tweede heb je genoeg aan een stereo aansltuing.

Alle andere mogelijk grappen die je kunt halen om geluid over meerdere kanalen uit te sturen heeft niet echt veel meer met Dolby surround te maken.

Dolby digital is een 5.1 signaal terwijl dolby surround pro logic een 4.0 signaal is. Op versterkers zitten vaak grappen als dts neo 6.1 om uit een stereo signaal een 6.1 signaal te emuleren maar dat maakt het nog geen dolby surround.

Hans

Deel Deze Pagina