xbox dood?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dahouseman, 18 apr 2007.

1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat vandaag weer eens op mijn oude xbox te spelen. Nu heb ik rare problemen gekregen tijdens het spelen. Ik speelde KOTOR II, ging even naar de wc en kwam terug en het hele spel was vast gelopen.

Aangezien niets het meer deed heb ik de xbox maar uitgezet en daarna bij het weer aanzetten kwamen de problemen. Eerst bleef hij 2x tijdens het opstarten hangen. (bij dat "X" in beeld).

En nu loopt hij bij elk spel na zo'n 10sec vast. Volgens mij ligt het niet aan de dvd-speler, want hij leest spellen gewoon goed. Daarbij blijft hij ook hangen als je dingen doen die niets met de dvd-speler te maken hebben.

Zo keek ik net door mijn memory heen en starte hij ineens uit zijn eigen opnieuw op?? en daarna nog een keer, enz.

Oftewel hij loopt steeds na 10/20 sec vast. Iemand een idee waar dit aan licht? Net gaf hij ook al geen beeld meer... terwijl de stekkers er goed inzitten. Na 3x restarten kreeg ik ineens weer beeld?

Met mijn gebrekkige kennis zou ik zeggen dat het moederboard is doorgebrand, kan dit?

Iemand een idee wat dit is? en is het goedkoop te repareren? Het zou jammer zijn als hij dood is, want sommige spellen (zoals KOTORII) spelen gewoon niet lekker op de 360. (die gaat nog al haperig tijdens de gevechten)

Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  2. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn de reparaties echt duur denk dat je dan nog beter een hele nieuwe xbox kan kopen...

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me niet de moeite om hem te laten repareren. Voor weinig geld kun je aan een nieuwe komen, en voor nog minder aan een tweedehandsje.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    denk dat je harddisk aan het overlijden is. Is wel te repareren/vervangen, maar erg lastig (en modchip enzo..)...

Niet de moeite waar dus..

5. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk :thumbs:

Had hier ook nog een kapotte xbox liggen, met een dvd-drive die het niet meer deed.

Dus heb ze even allebij opengeschroeft en de HD-schijven verwisseld, dat scheen niet te werken. Dus daarna de HD-schijven maar weer in de orginele xbox gedaan en de dvd-drives verwisseld, dat werkte wel :D

Dus nu heb ik een werkende xbox en een xbox met een kapotte harddisk en een kapotte DVD-drive :+

Hoe dan ook, ik heb weer een werkende xbox. Ik zou bijna zeggen dat deze zelfs iets beter beeld geeft als de vorige, wat meer kleur.

Deze kan dus eigenlijk wel dicht en iedereen bedankt :thumbs: :D

Deel Deze Pagina