oke lees dit een even ik heb het van het gamer.nl forum gehaald :{ SEGA had voordat de Dreamcast er was twee projecten lopen. Het Black Belt en het Naomi project. Een van beide zou uiteindelijk verschijnen in de arcadehallen en er zou van diezelfde hardware tevens een console gemaakt worden (zoals met alle SEGA consoles). Black Belt was krachtiger dan Naomi maar ook een stuk duurder qua productie. Het was dus nogal wikken en wegen voor SEGA om te bepalen welke van de twee projecten uiteindelijk volledig groen licht zou krijgen. Uiteindelijk koos SEGA het Noami project om mee door te ontwikkelen en werd Black Belt in de ijskast gezet. Noami resulteerde uiteindelijk in een Naomi arcadeboard en een console genaamd de Dreamcast. In die tijd was SEGA goeie vriendjes met Microsoft (zijn ze eigenlijk altijd al geweest). Dit resulteerde o.a. in het feit dat de Dreamcast uiteindelijk op een Windows kernel zou gaan draaien. Black Belt werd echter volledig op de achtergrond geschoven. Althans, zo leek het... Black Belt zou aanvankelijk gaan draaien op een grafische chip van nVidia. Een deal die uiteindelijk voor SEGA niet door zou gaan. Daarnaast zou Black Belt net als Naomi op gebied van de console zelf internet mogelijkheden hebben maar dan meer gericht op de games. Ook was er een plan voor een interne hardeschijf en zelfs een dvd speler. Een aantal jaren later komt Microsoft (DE grote partner van SEGA destijds) met een zwarte (Black Belt) console, met controllers die qua buttonlayout toch wel erg goed vergelijkbaar zijn met die van de Dreamcast, internet opties voor games, interne hardeschijf, een dvd speler, grootste third party support van SEGA van alle drie de next gen consoles en een nVidia grafische chip. Van diezelfde console is zelfs nog een arcadeboard uitgebracht genaamd het Chihiro board (oid). Dus zit ik me nu al een tijdje sterk af te vragen. Het zou toch wel heel goed kunnen dat de Xbox eigenlijk de doorontwikkelde versie is van Black Belt dat destijds door SEGA volledig gecanned LEEK te zijn. Qua hardware specs en uiterlijk zou het iig ontzettend goed kunnen. Zeker als je daarbij bedenkt dat de relatie tussen Microsoft en SEGA gewoon ontzettend goed is, en ook altijd al erg goed is geweest. Als je het uiteindelijk heel oppervlakkig bekijkt dan doet SEGA dus EIGENLIJK nog steeds mee in de console wars en heeft iedereen met een Xbox thuis EIGENLIJK geen Microsoft maar een heuse SEGA console in huis gehaald. Wat denkt de rest van gamed Xbox publiek hierover?
hmmm ja , ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet denken, het is natuurlijk wel vet dat het een soort Sega console is maar uiteindelijk is het toch Microsoft die de xbox heeft geproduceerd
Waarom zou het niet openbaar zijn gemaakt dat Sega en MS samen een console hebben gemaakt. Is volgens mij alleen maar goed voor de verkoopcijfers als het gewoon bekent was dat het een gezamelijk project was. Sega had namelijk een redelijke achterban die dan zeker voor de xbox zouden gaan.
Wel een redelijk aannemelijk verhaal maar een officiële samengang was dan om publiciteitsredenen waarschijnlijker geweest.
vind er wel wat in zitten, komen ook veel oud-dreamcast spellen op xbox (die niet op andere consoles verschijnen bv. pgr, jsrf enz.)
Als hetgedeeltelijk sega is waarom zie je t alleen op een site of waar the f*ck je t ook vandaan hebt en niet overal op tv en tijdschriften en de rest van de media
Het kan in principe waar zijn alleen lijkt het me heel sterk dat ze dat niet bekend zouden maken... Voor mij blijft het gewoon 100% Microsoft en dat roeleert!
als Sega en Microsoft altijd al goede vrienden zijn hoe komt het dan dat er niet meer Sega games op de Xbox zijn?
+ dat niet alle games Xclusief xbox zijn. maar ik verwacht nog echt wel dat xbox (oftewel Microsoft) SEGA gaat opkopen....
Het kan best eens waar zijn dat verhaal. Maar gewoon verborgen gehouden. De XBox controller is eigenlijk ook wel een verbeterde Dreamcast corntroller. Left en Right triggers had de Dreamcast ook en de memory card slot op dezelfde plaats. Jet Set Radio en Metropolis Street Racer waren toch echt 2 van de beste DC spellen, hun vervolgen XBox xclusief. Panzer Dragoon Orta, topper, ook XBox xclusief. Waarom zou Sega die 3 mega toppers niet op andere consoles uit brengen? Het gaat al fincieel niet goed met hem.
Het kan waar zijn. De originele Playstation was ook op aanvraag van Nintendo gemaakt,maar op de Nintendo manier toch afgeblazen. Sony kwam dan maar zelf met de PS op de markt en de rest van het verhaal is meer dan duidelijk. Oorspronkelijk was er ook sprake dat alle Dreamcast spellen op de Xbox konden draaien.Zo kon Microsoft al starten met een mooie reeks (goedkope) spellen.Dat is nooit gelukt maar met dit bericht kan je natuurlijk beginnen twijfelen.
Wat een onzin verhaal zeg, en daarbij is het ook onzin dat de dreamcast draait op een windows kernel. De dc ondersteund windows CE, en dat werkt heel slecht, want ik heb één spel, worms, en die loopt op ce, en dat is te merken ook, want t schokt als de pest terwijl t op een 486 dx2 nog als een tiet zou lopen!
Ik vind het verhaal nog niet eens gek. Maar eigenlijk maakt het weinig uit, ik wacht toch nog wel tot er een nieuwe Sega console uitkomt, en nu ben ik tevreden met mijn DC en Xbox.