xbox elite hardware

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mikalanca1, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ey, ik heb een vraagje.Ik ben van plan om een xbox 360 elite te kopen. Je hoort wel is vaker dat als je te lang speelt hij oververhit raakt.Ik heb gezien dan bij sommigen een heatpipe beschikken. is dat ook het geval bij de elite?:confused:

2. LeGerman

LeGerman Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat valt heeeel erg mee, de elite heeft wat meer geupdate hardware erin zitten en heeft die problemen niet zo erg als de eerdere arcades en pro's! en daarentegen is de garantie voor een RROD dermate goed dat je hem kosteloos kan opsturen (wordt afgehaald door UPC) en binnen een week is je xbox vaak al weer terug en gerepareerd.
    het is verstandig om je xbox bij aankoop gelijk te registreren op xbox.com zodat je ook daadwerkelijk je garantie kan gebruiken, mocht het onverhoopt toch gebeuren dat je een RROD krijgt.

edit: volgens mij zit er in de nieuwere modellen wel een heatpipe dus ook in een elite. Dit is trouwens een heatpipe die in het oude model zit:

Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je nu een nieuw model koopt heb je sowieso alle voorzorgsmaatregelen erin zitten (zoals een heatpipe bijvoorbeeld. Ook zitten er nieuwe chips in die minder energie verbruiken. Zo verbruikt een Xbox360 nu nog maar 150W, terwijl dat eerst 205W was.

4. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    dus nu heeft overal in nederland waar ze een xbox verkopen die "jasper chip".
    Wat is eigenlijk de bedoeling van de jasper chip?
    En waar kan ik dat aan herkenne ???
    :thumbs:

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja, ik denk niet dat je nu nog een oud model tegenkomt, alles zal ondertussen wel Jasper zijn. Het proberen te herkennen heeft dus geen zin. Jasper heeft een CPU en GPU van 65nm, eerdere modellen hadden 90nm CPU en/of GPU. Daarnaast heeft de Jasper 256MB ingebouwd geheugen voor de NXE en andere updates, profielen en savegames - maar dat laatste doet er natuurlijk niet toe bij een Elite.

6. LeGerman

LeGerman Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je even dit artikel gaat lezen http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EkkZlFAyyZZXEKjatA.php dan denk ik dat je al een stuk wijzer wordt!!! ;) SUC6

jasper chipset --------->[​IMG]

Wie een model met Jasper-chipset wil aanschaffen moet letten op de productiedatum. Consoles met een productiedatum na 2008-08-06 zijn van de 65nm-chips voorzien, schrijft Joey Gadget. De volgende update voor de Xbox 360 vindt naar verluidt in de herfst van 2009 plaats. Dan krijgt het apparaat de Valhalla-chipset, waarbij de cpu en de gpu geïntegreerd zijn.

http://joeygadget.com/2008/12/10/jasper-equipped-xbox-360s-arrive-manufacturing-date-lot-and-team-details-revealed/

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Herfst van 2009? Echt joh?

*kijkt op kalender

Maak je niet zo druk om die "heatpipe". Als je nu een 360 koopt krijg je een Jasper moederbord en zit je goed. Sterker nog, Microsoft heeft die extra heatink (die jullie allemaal heatpipe noemen om de één of andere reden) verwijderd.

8. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus in andere woorden zorgt de jasper chip ervoor dat de 360 niet snel overhit als vroeger toch?

9. LeGerman

LeGerman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leer toch eens artikelen en evt links in berichten lezen. dan zou je dit soort vragen niet meer stellen....

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    533
    Dit is nu al de zoveelste thread die je aanmaakt omdat je denkt dat alle 360's in no-time sterven. Mocht je in de toekomst weer een thread maken omdat je denkt dat elke 360 spontaan dood gaat of met één simpele vraag, dan zal dit worden bestraft met een waarschuwing. Nogmaals, je moet je niet zo gek laten maken door de dingen die je leest op het internet. Inmiddels heb je al weer de juiste thread gevonden (die van de algemene vragen) en ik wil je dan ook voor verdere vragen naar die thread verwijzen, daarnaast is alles nu ook beantwoord.

-Slotje

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina