Ik vind zelf dat de Xbox nog niet echt veel van zijn grafische kracht heeft laten zien. Alleen bij Halo, PGR, DOA3 en nog wat andere games zie je pas echt wat grafische kracht. Als je dit vergelijkt met de NGC zie je dat het kubusje games heeft als: Resident Evil die er grafisch veel beter uitziet als bijv. Halo. Ik weet dat er nog wel wat games uikomen die super mooi worden maar dit moest ik gewoon ff kwijt!
Ik weet het niet maar misschien is het voor developers nog moeilijk om games te programmeren voor de Xbox? Je hoort namelijk wel vaker dat ze het na een tijdje steeds beter in de gaten krijgen zodat er later ook betere games uitkomen. En ik vind trouwens dat je niet hoeft te klagen om de grafische kwaliteiten van de games die op het moment uit zijn.... Maar het kan natuurlijk altijd beter. Wacht daarom ook met smart op de tweede lading games in oktober en november...
Jij vindt RE dus mooier dan Halo? Daar ben ik het niet mee eens. Resident Evil speelt zich constant in hele kleine ruimtes tegen stilstaande en niet interactieve achtergronden aan terwijl in de supergrote Halo werelden van alles gebeurt. Halo is qua GFX gewoon overweldigend, RE ook wel, maar dan op een andere manier waarvan ik niet vind dat je die met elkaar kan en zou moeten vergelijken. Verder, als ik op de screens moet afgaan vind ik RE ook nog behoorlijk wazig maar daar kan ik dus neit echt uitsluitsel overgeven. Over de grafische kracht, ik denk dat je na de launch daarvan niet zoveel meer hebt gezien omdat er heel veel van de zogenaamde multiplatform games zijn uitgekomen die nooit goed gebruik maken van de kracht van een console. Maar als je dan vette exclusives ziet zoals Panzer Dragoon Orta, Project Ego, Racing Evolutiozone en de Halo's (zomaar wat voorbeelden(Halo's...)) dan zal het kwijl bij sommmige mensen al gaan druipen waar het niet hoort...
Oke, Halo is idd een super mooi spel. Maar toch vind ik Re mooier, de NGC sucks en Xbox Rulez maar toch is RE mooier. En voor de Xbox komen idd straks toch nog hele mooie, en vooral gave games uit!
RE is ergens mooier maar zoals The Bomb en Tr@m$ zeiden: je kan die 2 games niet met elkaar vergelijken.
silent hill 2 voor de xbox is net zo mooi als RE. En Halo,PGR,DOA3,RSC,Enclave,JSRF,Wreckless etc. ik vindt dat de xbox gamer niet te klagen heeft over grafisch goede games. en het worden er steeds meer: doax,deathrow,splintercell,TWSB,CM3 etc.
Ik heb Resident Evil zelf ook, en erger me aan de laadtijden. Ja het is mooi, maar dat komt gewoon doordat je voor elk kamertje moet laden. Als jij Halo lelijk vind vind ik je een game barbaar De Cube heeft echt geen meer 'mooie' games dan de Xbox Het ontwikkelen voor de Xbox is en schijnt juist enorm makkelijk te zijn Tsunami, in tegen stelling tot de PS2 waar ze nu pas 'achter dingetjes komen'. Fragman : Je moet relativeren : Halo is grote levels, bumpmapping, strakke textures, veel HEEL veel beweging. RE is 1 kamer, voor elke kamer flink laden, vrij trage gameplay, gebeurt weinig..
De reden waarom Resident Evil "mooier" is dan Halo is hier nu méér dan 2 maal aan bod gekomen en toch wil fragman zijn standpunt blijven verdedigen.Misschien wil je wel te veel verwachten van je investering in een Xbox.Je hebt gewoon de beste console op deze aardbol,die de beste grafix kan geven maar je moet nu ook geen wonderen verwachten.Het is nu éénmaal zo dat het aantal berekeningen voor een shooter zoals Halo,stukken hoger zijn dan een adventure zoals Resident evil.Je moet de Xbox ook wat tijd geven om verder te ontwikkelen.Heb je Doom3 al eens zien draaien? (in één woord.......GAAF) De enige console die dit aankan is de Xbox.Als een shooter zoals Doom3 uiteindelijk betere grafix kan geven dan een adventure zoals RE,is er voor mij geen uitleg meer nodig.
en het is logish dat RE mooier is als halo want het zou stom zijn van pre-gerenderde omgevingen te gebruiken als ze lelijker zijn dan realtile gerenderde omgevingen
Mensen ik heb deze thread niet geopend om Halo af te kraken maar om te zeggen dat ik vind dat er nog niet zo heel veel mooie games op de Xbox zijn. Ik heb dit ff vergeleken met een spel op de NGC namelijk: Resident Evil. Ik ben zelf een TOTALLY Halo-Freak en ga dit spel dus echt niet afkraken! Maar Halo ziet er idd erg mooi uit door de Bumpmapping techniek. Er zijn nog wel een hoop andere games die ook heel mooi zijn maar toch denk ik dat de BUMPMAPPING techniek de grafische zooi gaat worden van de toekomst! In Halo 2 wordt alles gebumpmappt en dit wordt dus al helamaal een grafisch hoogstandje! Zelf heb ik RE nog nooit gespeeld maar ik heb wel een Review gezien op Gammo (Vond dat andere prog. veel beter!) en hier zag het er echt wel goed uit maar het is idd wel per kamer alleen maar, bij Halo is dit niet het geval en is het vel groter wat ze allemaal in beeld brengen. Kortom Halo is mooier in het ene motief, RE in het andere.
ik vin CM3, echt niet super mooi hoor, en het is zeker niet mooier als de ps2, want die versies zijn exacte kopies van elkaar
Het zijn geen 'exacte kopies', wel is het jamer dat Codemasters de Xbox versie geen extra aandacht heeft gegunt terwijl dat eigenlijk wel nodig zou moeten zijn. CMR3 legt het nu gewoon af qua omgevingen op RSC. Gelukkig is dat dan ook het enige waar RSC beter in zal zijn .
Maximus waar heb jij Doom 3 zien draaien, ik wil hem ook zien! Bovendoein heeft Resident Evil Pre Renderd achtergronden, dus de grafische kwaliteit is vertekend. (Wat dat ook mag betekenen.)
Als je puur naar grafische kracht kijkt lijkt het me wel duidelijk dat de Xbox op dat gebied meer in huis heeft dan de directe concurrenten. Makkelijkste kun je dit zien aan de poorten. Die worden vrij algemeen opgezet zodat ze met weinig moeite werken op al de verschillende consoles. En als je dan ziet dat de meeste games op de Xbox dan toch het beste eruit zien kun je hieraan wel een conclusie verbinden. Het is natuurlijk wel zo dat de topicstarten een beetje een verkeerde vergelijking maakt. Want als je net met je ruimteschip bent geland voor het eerste buitenlevel valt je mond toch echt wel open hoor ( bij mij toch... )
Nouuuujaaaaaaaaa.............. Je vind RE mooier dan halo, ben je niet goed bij je hoofd of zo Resident evil is gewoon stille(of klein beetje bewegende) plaatjes-zoals bv een foto met daarop wat polly mannetjes ja op een foto ziet het er mooi uit, maar het is gewoon een 2d game, met 3d characters, die besturen als een tank kost bijna helemaal geen graphic power!
Ik heb een filmpje van Doom 3 eens gedownload die met een digitale camera was opgenomen.Weet spijtig genoeg niet meer van waar.Zal het eens opzoeken.........