Xbox en kiddy games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Neom, 19 mrt 2003.

1. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me iets af, ik zie hier de laatste tijd op het forum steeds vaker opmerkingen langskomen als de Xbox heeft kiddy games nodig om jongere spelers te trekken, ben ik het mee eens, hoe meer zielen hoe meer vreugde

Maar met het zelfde gemak word de Gamecube als kiddy afgedaan, te veel games voor kids, opmerkingen als Gamecube van Lego bouwen enz heb ik voorbij zien komen.
    Terwijl naar mijn mening (beetje liefhebber van Nintendo en eigenaar van een Gamecube) er zat mooie spellen uitkomen.

Dus de vraag, waarom word de Gamecube hier vaak afgezeken als kiddy en waarom word er dan toch gevraagd om kiddy games voor de Xbox gevraagd, dat hebben de stoere Xboxers toch helemaal niet nodig :D

2. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weet niet....xbox heeft ook genoeg voor de oudere gamers...terwijl de gamecube wel heel veel heeft voor de jongere gamers.....en niet zoveel voor de wat oudere. Voor mij hoeven er geen kiddy games te komen op de xbox....wel leuk natuurlijk voor de kids. De gamecube wordt ook vaker als kiddy afgestempeld omdat het gebruik van kleuren veel feller is.

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Hoe meer games eruit komen hoe beter, of ze nou kiddy zijn of niet, als ze de games collectie vergroten zal er automatisch meer animo voor de Xbox komen.

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Denk dat Nintendo kiddy wordt genoemd omdat ze zichzelf dat imago hebben aangemeten. door middel van tekenfilms, logootjes, mariobrothers lunch trommeltjes etc.. En als je kijkt naar de games momenteel op de cube is er een groot deel idd kids orientated.. Is dat slecht.. Nee persoonlijk vind ik van niet.. Als dat soort games je meer aanspreken moet je gewoon een cube kopen. En kiddy wil ook niet zeggen dat het simpele spellen zullen zijn.. Het is vaak alleen maar de uitstraling van een spel. Van mij mogen dat soort games ook naar de xbox komen want er zitten soms juweeltjes tussen. Alleen moet het dan wel goed gedaan worden en niet alleen maar omdat het dan jongere spelers zou kunnen lokken.

5. Neom

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat ik in ieder geval niet alleen in mijn mening sta en soms voel ik me heel erg aangetrokken tot vrolijke kleurtjes niets is zo lekker na een potje halo om dan super monkey ball te gaan spelen, heeerlijk

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Smash bros melee !
    *smul*

7. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    gamecube is niet meer kiddy in mijn ogen met games als Resident Evil en de Xbox al helemaal niet (Splinter Cell, GR enz..) tuurlijk maken ze ook games voor de wat jongere gamer zodat het ook aantrekkelijk is voor deze.. zoals Loons: Fight For Fame en ga zo maar door...

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    de xbox kiddy?!
    wtf? :)
    noem es een spel dan (oke die ene Pirates game dan)
    2 dan ;)

Fuzion Frenzy vind ik niet Kiddy... dus meer games die 'kiddy' zouden kunnen zijn heeft de xbox niet, denk ik

9. Neom

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat onze xbox kiddy is het valt me alleen op dat op het forum steeds vaker word gezegd dat er mee kiddy games moeten komen terwijl de gamecube als kiddy word afgedaan snappie :D

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    k, mij best hoor...

Maar de Gc is ook kiddy imo ;)
    als je dat leuk vindt mij best, maar het trekt mij niet aan :)

11. Da_G

Da_G Method Man

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox heeft games voor ouderen en de Gamecube voor jongeren. De Playstation 2 zit daar zo tussen in.

12. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0

aub geen kiddy games ben je gek ofzo mensen kopen juist een xbox omdat het GEEN kiddy syteem is die doelgroep heeft nintendo al, ik weet niet wie je hebt horen vragen om kiddy games maar de meerendeel heb daar geen behoefte aan en ik hoop dat het zo blijft. Het is heel makkelijk wil je kiddy spelletjes koop je een cube wil je wat volwassener spelletje koop een xbox simpel:mad:

13. Neom

Leuk Bevonden:
    0
    beetje zwart wit fanboy reactie , resident evil kiddy en geloof me met een paar vrienden is Super Monkey Ball of Smash Brothers een geweldig spel

14. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het afzeiken van de Gamecube vanwege het gehalte aan zogenaamde 'kiddy' games dikke onzin, net als mensen die zeggen dat je als 18-jarige niet meer op een Cube kan spelen omdat dat voor kleine kinderen is.

Ik bedoel, wat is kiddy, een paar vrolijke kleurtjes en een mannetje met grote oogies die vrolijk in een leveltje rondhuppelt, zo'n spel wordt algemeen al meteen afgestempeld als kiddy, dus kinderachtig en te triest voor het oudere publiek. Nee, oudere gamers moeten 'volwassen' games spelen. Games waarbij vooral veel bloed vloeit en waarbij je op de meest onrealistische manieren een ander moet afmaken. Dát is volwassen. Begrijp me niet verkeerd, ook ik geniet van tijd tot tijd van dat soort games. Maar een game met al die shit is niet per definitie volwassen. Dan duik ik toch liever in een fantasiewereld waar ik helemaal in kan opgaan.

Maar goed, om op de Xbox terug te komen, ik denk dat wij erg veel aanbod hebben van spellen voor de jongere gamer. Ik zie het ook wel als een beetje een tekortkoming aangezien de jongere generatie gamers voor een deel de toekomst van de console bepaalt. Ik zie daar echter wel verandering in komen met de games van Rareware. Maar het is een stukje imago wat Nintendo heeft door al de merchandise om hypes heen als Pokemon. Op hetzelfde niveau hoefd de Xbox van mij dan ook niet te komen, als er maar kwalitatief sterke games komen die een groot publiek gaan trekken en daarbij ook goed in het daglicht worden gezet.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2003
  15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij zijn hier al vaker discussies gevoerd over GC en kiddy....

16. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    't Is wel duidelijk dat meeste mensen hier niet tot zeer weinig op een Gamecube met fatsoenlijk spel hebben doorgebracht.

Heel snel en simpel zeggen dat het kiddy is en weer verder gaan met het oh zo stoere Halo, want die heeft kewle wapens. En wapens zijn kewl!!111
    En een game als Zelda? Nee bah da's kiddy man, een klein jongentje in tekenfilm stijl dat kán toch niet leuk zijn? Dus dan ook maar niet spelen.

Beetje kortzichtig af en toe hier, maar verder wel liev hoor :)

Ik zou graag eens wat namen willen hebben van kiddy spellen. En dan écht kiddy dus niet 'Het ziet er kiddy uit' want het is net als 30 jaar terug nog steeds gameplay über alles hé :)

Hmm en ik zie net dat dit topic daar eigenlijk helemaal niet over gaat en Spartan117 het ook al goed verwoord :X Naja goed toch weer eventjes m'n onvrede over fanboys gespuid :)

Laatst bewerkt: 21 mrt 2003
  17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon om hier even op terug te komen:
    ik weet niet of je negenjarige neefje iets van smash bros zou bakken, lijkt me heel sterk, het is namelijk een flink gecompliceerd spel wil je er erg goed in zijn, je kan jezelf dan ook eindeloos blijven verbeteren..

dit is misschien een beetje 'extreem' voorbeeld, maar ik wil hiermee duidelijk maken dat happycolor-games (die vaak gelijk als kiddy worden afgeschreven) voor kinderen ook moeilijk kunnen zijn en een wat meer volwassenere doelgroep eisen..

nu ik toch aan het typen ben wil ik even m'n gal spuwen op nintendo's sequel politiek.. we worden verdomme met de ene na de andere sequel om de oren gesmeten.. toegegeven, het zijn stuk voor stuk fantastische spellen, die nieuwe mario's, metroids, zelda's etc etc.. maar om eerlijk te zijn hoop ik dat ze SNEL door hun franchises heen zijn en maar weer es iets nieuws gaan doen.. waarom geen first party inhouse first person shooter maken? of een goed realistischer racesspel dan mario kart? de games van nintendo zijn fantastisch, maar hier ben ik niet echt tevreden over.. gelukkig kunnen ze zo ook niet bezig blijven en zullen ze ooit wel weer wat nieuws moeten verzinnen..

18. Bartflash

Bartflash ...Hip-Hop...

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, zelda ziet er ook heel vrolijk en gekleurd en cartoonie uit, maar ze kerkers en raadsels in de voorgaande delen waren zeker niet voor de poes (en ook niet voor kleine kinderen). neem de water temple uit ocarina of time, daar heb ik enkele uren gesleten, en dat zou voor jongere gamers niks zijn, want die hebben vaak weinig geduld.

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
  20. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is laten ze op de E3 2 of 3 nieuwe franchises zien :)
    Waaronder eentje met bloed, sex, geweld en alles :)

Deel Deze Pagina