Ik vind het afzeiken van de Gamecube vanwege het gehalte aan zogenaamde 'kiddy' games dikke onzin, net als mensen die zeggen dat je als 18-jarige niet meer op een Cube kan spelen omdat dat voor kleine kinderen is.
Ik bedoel, wat is kiddy, een paar vrolijke kleurtjes en een mannetje met grote oogies die vrolijk in een leveltje rondhuppelt, zo'n spel wordt algemeen al meteen afgestempeld als kiddy, dus kinderachtig en te triest voor het oudere publiek. Nee, oudere gamers moeten 'volwassen' games spelen. Games waarbij vooral veel bloed vloeit en waarbij je op de meest onrealistische manieren een ander moet afmaken. Dát is volwassen. Begrijp me niet verkeerd, ook ik geniet van tijd tot tijd van dat soort games. Maar een game met al die shit is niet per definitie volwassen. Dan duik ik toch liever in een fantasiewereld waar ik helemaal in kan opgaan.
Maar goed, om op de Xbox terug te komen, ik denk dat wij erg veel aanbod hebben van spellen voor de jongere gamer. Ik zie het ook wel als een beetje een tekortkoming aangezien de jongere generatie gamers voor een deel de toekomst van de console bepaalt. Ik zie daar echter wel verandering in komen met de games van Rareware. Maar het is een stukje imago wat Nintendo heeft door al de merchandise om hypes heen als Pokemon. Op hetzelfde niveau hoefd de Xbox van mij dan ook niet te komen, als er maar kwalitatief sterke games komen die een groot publiek gaan trekken en daarbij ook goed in het daglicht worden gezet.
Laatst bewerkt: 21 mrt 2003