xbox en oude tv?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door degged, 15 dec 2002.

1. degged

degged Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil dus een xbox gaan kopen, maar heb een 37 cm tv van 12 jaar oud staan. dee is dus zonder scart. kan ik dan wel de xbox daarop aansluiten? en is het mogelijk om de xbox aan een pc monitor te koppelen door bijvoorbeeld de tvkaart?

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zonder scart, dan moet je via S-video denk ik. Moet je apart kabeltje voor kopen.

3. ¥__tArAnTuLa__¥

¥__tArAnTuLa__¥ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm... je kunt je xbox wel op 'n oudere tv aansluiten, maar dan heb je wel zo'n speciaal kabeltje nodig, moet je gewoon naar vragen dan kunne ze je wel helpen... maar je weet wel dat je op 'n oudere tv niet de geweldigste kwaliteit hebt? :{
    Duz... oh ja, over dat aansluiten op 'n monitor kan ook, maar daar kan ik je niet bij helpen...

4. degged

degged Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit er dan ook aan te denken om een iets betere tv te kopen, maar ik kan maar een tv van 37 cm kwijt. op zich is dat niet zo een probleem. alleen ik heb een hele goede 19" monitor voor de pc staan. dat zou dus wel superbeeld geven. geeft scart trouwens beter beeld dan svhs?

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    je kunt ook een aparte Xbox coaxiale kabel kopen, die sluit je gewoon aan op waar je normaal je kabel aansluiting in doet.

Let wel dat je dan de slechtste aansluiting gebruikt die er is. Het zal de kwaliteit van je beeld niet helpen.

Ik zou al sik jou was investeren in een nieuwe TV. Tegenwoordig zijn 63cm tv's niet zo duur meer.

6. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een oude tv zonder scart heeft ook geen s/video ingang.
    Je moet een kabel kopen die een coax aansluiting heeft en die in de antenne ingang van je tv pluggen.
    deze zijn volgens mij orgineel te krijgen.
    je moet gewoon even naar dixons gaan en het verhaal uitleggen dan kom je vast en zeker met het goede thuis.

7. degged

degged Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en de monitor via een tv kaart is geen oplossing? ik weet er niet zoveel vanaf vandaar. ben meer thuis in pc dingen.

anders is een nieuwe tv voor niet teveel sowieso een oplossing. die hebben volgens mij wel allemaal scart. dat scart zou ik denk toch nodig hebben om de dvd functie te kunnen benutten.

8. Terre

Terre My best friend...

Leuk Bevonden:
    0
    SCART geeft normaalgezien betere beeldkwaliteit dan S-VHS.
    En die oude TV kun je aansluiten op je Xbox met een RF-Adaptor

9. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik had eerst zo'n scart met s-video daarme moet het wel lukken heb ik geloof ik ook wel eens geprobeerd maar gaf niet echt mooi beeld. Ik denk dat je toch beter ergens een nieuwe tv kan kopen 37 cm is ook wel erg klein om mee te gamen vind ik dan.

10. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat TERRE hierboven zei klopt.Ik bedoelde hetzelfde maar wist even niet meer hoe die adapter werd genoemd.
    Deze kabel werd vroeger standaard meegeleverd met de sega megadrive en de snes.
    De tegenwoordige tv's hebben een scart aansluiting en dus daarom worden de rf adapters er niet meer bijgeleverd.

Bij normale dvd spelers heb je echt een tv met scartaansluiting nodig maar bij de xbox hoeft dat volgens mij niet.
    Dit zou je voor de zekerheid even moeten vragen bij een goed gesorteerde hifi zaak.

11. sexylexy

sexylexy Guest

ik zou een nieuwe tv investeren

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Als je je Xbox op je pc-monitor wil laten draaien, heb je daar idd een aparte tv-kaart voor nodig. Een goedkope kaart is de PC-TV/RAVE kaart van Pinnacle, kost iets van 45 of 50 euro.

Alleen moet je ff kijken naar de aansluitingen van die kaart, hij heeft nl geen scart maar alleen composiet (die gele tulpaansluiting), coaxiaal (kabel) en s-video.

13. VinZ

VinZ Guest

Ik zou ook acuut een nieuwe tv kopen... Die coax. aansluiting is echt zwaar bagger... DIe is echt zo lecht dat je soms helemaal geen onderscheid ziet tussen bepaalde dingen, vooral in lichte ruimtes. Bijvoorbeeld ijslevels. Daar is dan bijna alles wit.

14. degged

degged Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dus al een tv kaart van terratec in mijn systeem zitten. met composiet in. kan je daar dan die xbox op aansluiten? zo ja, is de kwaliteit dan ook echt goed?

15. alibi

alibi Guest

je ken 'm ook via een video recorder aansluiten.

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die je dan op dezelfde manier aansluit = Geen goed idee.

17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Op de meeste oude tv's zit ook wel een video in.. daar kun je gewoon je gele tulpstekkertje in steken..
    vaak zit daarnaast de Audio in en daar moet je je rode of witte tulpstekker in drukke...

Je zou ook een oude videorecorder achter je tv kunnen plaatsen en daar je SCART in drukken.. maar dan werken sommige DVD films niet goed..

Of je koopt een VGAbox bij Lik-Sang of future gaming en je kunt de xbox op je monitor aan sluiten

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je kunt hem daar wel op aansluiten, alleen stuur je zo alleen het beeld door. Het geluid moet je dan via een andere oplossing zien door te sturen (door een verloopkabeltje misschien met 2 vrouwtjes cinch-aansluitingen aan de ene kant en een 3,5 mm aan de andere kant voor in de geluidskaart oid.).

Ik durf niet te zeggen hoe de kwaliteit wordt als je hem op deze manier aansluit, al ben ik bang dat het niet erg denderend wordt. Maar dat is gewoon een kwestie van proberen.

19. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor dat kan..... met de Xbox RF-Adapter die verbindt de console met tv's die niet zijn voorzien van audio- en video-aansluitingen. Hij werkt op het UHF-kanaal 36. Met een schakelaar kun je ook nog wisselen tussen PAL-I en PAL-B/G.

Trouwens gaat consolegamen op een 37 cm prima.... ik heb zelf ook een 37cm Philips en nog steeds goede beeldkwaliteit (tenzij je tv kapot is natuurijk). Maar natuurlijk is een grotere TV altijd relaxeder. Op een PC monitor aansluiten kan ook....dit gaat altijd via een VGA-Box... inmiddels zal er ook wel een voor de Xbox zijn (check je lokale gameshop).

20. degged

degged Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu dus echt zwaar te twijfelen. als ik er ook nog een een nieuwe tv bij moet kopen wordt het een erg prijzig grapje. ik speel zelf ook redelijk veel games op de pc. is het dan wel de moeite om naar een xbox over te stappen? de games die op de xbox zijn zijn soms hetzelfde als de pc.

en 300 euro voor die xbox set en dan nog een een euro of 150 a 200 voor een nieuwe 37 cm tv is toch wel erg veel geld.
    is het echt de moeite waard|?

Deel Deze Pagina