Xbox en PC linken

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Gameslave, 17 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gameslave

Gameslave Guest

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mn xbox en pc te linken. Als je ftp programma gebruikt lukt het ook niet (heb dvd ervoor) en normaal gesproken hoor je zo een verbinding te kunnen maken. Ik weet echt niet meer waar het aan ligt, niet aan IP, niet aan kabels en niet aan pc, heb t op 2pc's geprobeerd en met 2 kabels maar t lukt echt niet. Hoe moet ik dan link hebben om Xbox connect of via Live te kunnen spelen, want bij Live optie -> netwerk geeft ie aan of DNS resolved of IP fout:confused: :confused: En via ftp lukte het dus ook niet:'-( :'-(

2. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zet je firewall uit en probeer dan eens.

suc6

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste ftp kan alleen als je een mod chip hebt.
    Ten tweede heb je een croslink cable?? of een hub??

4. Gameslave

Gameslave Guest

Mn pc en xbox zijn verbonden via een rechtstreekse kabel tussen de ethernet poorten, en op XP zit alleen de standaard firewall die standaard in xp zit, zal wel proberen die uit te zetten, maar mn broer heeft win 98 en daar lukte het ook niet mee, zonder firewall?

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Als je ze rechtstreeks verbonden hebt, dus vanaf een netwerkkaart in je pc naar de Xbox, heb je een crossed cable nodig, dan werkt een standaard patchkabeltje niet.

Maar wat Wixx al zegt, wat moet je met een ftp-programma bij je Xbox? Bespeur ik hier illegale activiteiten wellicht? Zo niet, wat wil je dan bereiken met het linken van je xbox en je pc? XBconnect of Live? Geef dan ff je opstelling (wat voor modem je gebruikt: ethernet of usb, via hub, router of dubbele netwerkkaart, dat soort dingetjes), dat maakt het een stuk duidelijker en makkelijker uitleggen.

6. Gameslave

Gameslave Guest

Ok, mijn xbox is inderdaad gechipped maar dacht dat het beter was om dat niet te vermelden hier omdat de mods er niet zo blij mee zijn.
    Ik heb een kabel modem in in mn pc zit een netwerk kaart, ehternet aansluiting net als op xbox. Ik heb dezelde kabel naar xbox lopen als naar mn broers pc (waarvoor netwerk kaart er eigenlijk in zit). Dus mijn broers kabel is uit de netwerkpoort als die van de xbox erin zit. Ik heb verder geen hub o.d.

PS: Wat is precies een crossed kabel? hoe ziet deze eruit?

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Aha, daar komt de aap uit de mouw.

[edit]

Ik heb deze briljante uitleg over crossed-cables weggehaald, omdat ik niet aan illegale praktijken wens mee te werken.

[/edit]

Laatst bewerkt: 19 feb 2003
  8. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus hij wilt vragen hoe je een PC te linken naar een xbox om zijn geripte spellen over te zetten naar zijn xbox......aint i right?:)

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    hmmm ja.... ik denk dat ik mijn vorige post maar weghaal, ik wil niet beschuldigd worden van medeplichtigheid... :eek:

10. Gameslave

Gameslave Guest

Bij deze zijn jullie hier absoluut niet medeplichtig.

Ik wil linken om onder andere Xbox connect te kunnen gebruiken, en heb verbinding nodig om evox te installen zodat ik ook amerikaanse dvd's kan bekijken en divx op mn xbox heb.
    Maar hoe zat het met die crossed kabels? Nogmaals ben je niet medeplichtig.

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dan moet ik het hele verhaal nog een keer uitleggen!!!! :mad:

Nou goed dan...

Een crossed cable gebruik je om twee pc's (of in dit geval een pc en een Xbox) rechtstreeks met elkaar te verbinden zonder hub of router. Elke pc-boer heeft ze wel. De aansluitingen van een crossed cable zijn gedraaid, dat kun je zien als je de uiteinden naast elkaar legt:

Bij een standaard patch-cable (die jij waarschijnlijk hebt) is de volgorde van de kleurtjes aan beide kanten gelijk, bij een crossed cable (op het plaatje) zitten ze dus precies andersom.

Nogmaals, elke pc-winkel heeft ze wel, gewoon zo'n kabeltje halen en het moet werken.

12. Mike

Mike CuraƧao

Leuk Bevonden:
    3
    /me kijkt boos naar onze XBW eend wegens medeplichtigheid... :cool:

Maar je vraagt hier om een antwoord voor zowel legale als illegale doeleinden en dat kunnen we dus niet toestaan. Je had er slimmer aan gedaan dat hele illegale deel van je vraag achterwege te laten. Nu moet hij dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina